|

حمیدرضا ترقی، عضو شورای مرکزی موتلفه:

بازیگری که نقش زن حضرت یوسف را بازی کرده چیزی از حجاب سر در نمی‌آورد

حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی موتلفه می‌گوید: برخی از بازیگران خودشان مروج و منشا بی‌حجابی هستند و نباید هیچ مسامحه‌ای در خصوص آن‌ها صورت بگیرد.

بازیگری که نقش زن حضرت یوسف را بازی کرده چیزی از حجاب سر در نمی‌آورد

به گزارش شبکه شرق،  حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه درباره موضوع عدم رعایت حجاب و نوع مواجه حاکمیت با آن، به رویداد۲۴ می‌گوید: مسئله حجاب باید دسته‌بندی شود و برخورد یکنواخت نسبت به همه درست نیست. کسی که شل‌حجاب یا بدحجاب است با کسی که معاند است و بر اساس دشمنی با نظام و ارزش های دینی و اسلامی می‌خواهد حجاب نداشته باشد و با قانون اسلامی مقابله کند، کاملا متفاوت است و شیوه مقابله با هر یک از این ها متفاوت است.

وی ادامه داد: کسی که به نظام و اسلام اعتقاد دارد اما چندان مقید نیست، نیازمند به کار فرهنگی است نه برخورد سلبی و شدید. ولی کسی که قانون‌شکنی می‌کند و عمدا در چارچوب سیاست‌های بیگانگان و براساس خط مشی دشمن عمل می‌کند، تفاوتی با بقیه قانون‌شکنان و افرادی که در پازل دشمن بازی می‌کنند، ندارند. چه حالا دست به اقدامات تروریستی بزند چه از این طریق به عنوان مقابله با ارزش‌های دینی عمل کند، هر دوی آنها یکی هستند. پس طبیعتا در رابطه با مخاطبان باید تفاوت قائل شد.

ترقی در خصوص چگونگی تشخیص این دو مورد می‌گوید: تشخیص این دو گروه نیازمند آموزش برای مجریان است و شفاف‌سازی باید صورت بگیرد. البته اکنون قشری که از روی عناد و لجبازی این کار را انجام می‌دهند، کاملا خودشان را نشان می‌دهند. اما بسیاری از کسانی که تابع قانون هستند تغییر کرده‌اند و تغییر روش داده‌اند و صف کسانی که از روی عناد و دشمنی حجاب را کنار گذاشته‌اند از بقیه تفکیک می‌شود و همین مقدار رفتارهای سلبی و تذکراتی که داده می‌شود، این صف را از همدیگر تفکیک می‌کند و طبیعتا هرچه جلوتر برویم، این تفکیک شفاف‌تر می‌شود.

عضو حزب موتلفه می‌گوید: برای برخوردها باید به چند نکته توجه کرد؛ مراکز و دستگاه‌هایی تسهیل کننده بدحجابی هستند، باید اصلاح ساختاری شوند. برای مثال پاساژها، رستوارن‌ها، سوپرمارکت‌های بزرگ و مراکز این‌چنینی تسهیل‌کننده هستند و عوامل تسهیل‌کننده که زمینه‌ساز بی‌حجابی هستند، باید اصلاح ساختاری شوند و برایشان برنامه مجزایی طراحی شود که یکی از آنها بستن و پلمب کردن است اما نمی‌شود که به این اکتفا کرد و فکر کرد با پلمب کردن مسئله حل می‌شود.

ین فعال سیاسی اصولگرا ادامه داد: نکته دوم برخورد سلبی با بی‌حجابان است که خب طبیعتا باید بر اساس اینکه از دید رهبری جرم سیاسی تلقی شده است و این جرم سیاسی با بقیه جرم‌های سیاسی تفاوتی ندارد، بنابراین باید برخورد سلبی امنیتی با این عوامل صورت بگیرد و این هم نیازمند یک هماهنگی و هم‌صدایی در کشور دارد. اینگونه نباشد که یک دستگاهی با این موضوع قوی برخورد کند و یک دستگاه دیگر ضعیف. همه باید یک‌صدا شوند و شل‌کن  سفت‌کن کار را دچار مشکل می‌کند. مثلا در فرودگاه برخورد صورت می‌گیرد در پاساژ صورت نمی‌گیرد، یا در یک مترو برخورد می‌شود در متروی دیگر نمی‌شود، خب این باعث سوءاستفاده می‌شود و نیازمند قرارگاه هماهنگ‌کننده در دولت است تا همه جا به صورت هماهنگ برخورد کنند. همچنین ضابطین برخورد کننده هم باید مشخص شوند، چرا که هر کسی ممکن است به دلیل آموزش ندیدن، صلاحیت برخورد با این موضوع را نداشته باشد و باعث بدتر شدن وضعیت شود.

ترقی با اشاره به عدم رعایت حجاب از سوی برخی بازیگران همچون افسانه بایگان، گفت: اینها خودشان مروج بی حجابی هستند و کسی که می‌خواهد در مقابل جامعه اسلامی و ارزش واجب ایستادگی کند، از حرف و نصحیت گذشته است. کسی که رفته نقش زن حضرت یوسف را بازی کرده چیزی که از حجاب سر در نمی‌آورد. اینها به دنبال ترویج بدحجابی در کشور هستند و دچار خودباختگی شده‌اند و می‌خواهند این را به عنوان یک ارزش منفی در جامعه ترویج کنند. طبیعتا باید با این افراد برخورد شدید صورت بگیرد و هیچ مسامحه‌ای در قبال اینها درست نیست. این افراد قشر هنرمند متعهد کشور را لکه‌دار می‌کنند و درحالی که ممکن است تعدادشان کم باشد، اما به سایر هنرمندان متعهد آسیب می‌زنند.

وی ادامه داد: باید با این افراد برخوردهای سلبی صورت بگیرد یا محروم شوند از اینکه به عنوان الگوی هنری در جامعه مطرح شوند و امکاناتی که در اختیارشان قرار داد مانند سیستم سینمایی کشور، باید از آنها گرفته شود. زیرا این افراد منشا ترویج و گسترش ضد ارزش‌ها هستند و اگر جلویشان گرفته نشود می‌توانند تاثیرات منفی‌تری هم داشته باشند.

 

 
 

 

منبع: رویداد 24
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها