|

وزیر گردشگری:

چالشی با گردشگران خارجی درباره حجاب نداریم

وزیر میراث فرهنگی درباره شرایط حضور گردشگران خارجی می گوید: اگر جلوی مسجدی به آن‌ها چادر دهیم که سر کنند، به این کار علاقمند هستند، آن چادر را می‌گیرند سر می‌کنند پس گردشگر با حجاب هیچ مشکلی ندارد و ما از این جهت به هیچ وجه چالش نداریم.

چالشی با گردشگران خارجی درباره حجاب نداریم

به گزارش شبکه شرق، عزت‌الله ضرغامی، درباره‌ این‌که محدودیت‌هایی که این‌روزها در حوزه اجتماعی شاهدیم تا چه میزان می‌تواند بر صنعت گردشگری و حضور توریست‌ها تاثیرگذار باشد، گفت: همه خدمات لازم و اولیه باید به گردشگران داده شود، حتما صحیح نیست که بعضی از نیازهای اولیه گردشگران را فراهم نکنیم، بعد توقع داشته باشیم گردشگری ما رونق گیرد. 

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: مثال‌های متعددی در این حوزه وجود دارد که ادعا کنیم باید یک اقدامات متفاوتی صورت گیرد، به طور مثال سرویس‌های بهداشتی بین‌راهی را در نظر بگیرد که امروز یکی از مسائل جدی من است و اخیرا موفق شدیم در جلسه‌ای که با وزیر راه و معاونین ایشان گذاشتیم، مشکلات حقوقی و اختلافات را حل کنیم و طرح‌هایمان را به نتیجه برسانیم و مجوز کشیدن راه‌های فرعی از وزارتخانه را بگیریم. امیدواریم شناسایی و آمایش‌های که انجام دادیم منجر به احداث سریع سرویس‌های بهداشتی، امکانات خدماتی و نمازخانه‌ها شود و حداقل سرویس‌های فروش مواد مورد نیاز که باید در جاده‌ها باشد و در کل امکانات اولیه در اختیار گردشگران قرار گیرد.

وی تاکید کرد: در مورد مسئله حجاب اتفاقا گردشگران خارجی به دلیل آن که موضوع حجاب در قانون ما وجود دارد به شدت رعایت می‌کنند و این بسیار جالب است و هیچ مشکلی از ناحیه گردشگران خارجی نداریم.

ضرغامی با اشاره به این‌که گردشگران خارجی قانون ما را پذیرفته‌اند و ایران را می‌شناسند، عنوان کرد: گردشگران خارجی حتی بعضی جاها با حجاب سرشان به عنوان یک پدیده گردشگری، فرهنگی و اجتماعی برخورد می‌کنند. اگر جلوی مسجدی به آن‌ها چادر دهیم که سر کنند، به این کار علاقمند هستند، آن چادر را می‌گیرند سر می‌کنند و یک عکس دسته جمعی می‌گیرند، پس گردشگر با حجاب هیچ مشکلی ندارد و ما از این جهت به هیچ وجه چالش نداریم .

ضرغامی در خصوص این‌که اخیرا ویدئو‌هایی در مورد برخورد با مسئله حجاب منتشر می‌شود آیا انتشار این تصاویر بر ورود گردشگر خارجی به کشور تاثیرگذار نیست، اظهار داشت: هرچیزی می‌تواند برای گردشگر خارجی جاذبه گردشگری داشته باشد، حتی همین را هم می‌رود عکس می‌گیرد.

 

منبع: ایلنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها