|

۱۲ اردیبهشت معلمان با دیدار رهبر معظم انقلاب دیدار خواهند داشت

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: هفته آینده کل کشور فضای روز معلم را به خود می‌گیرد و ۱۲ اردیبهشت معلمان از سراسر کشور به دیدار رهبر انقلاب خواهند رفت و خبرها را هم همان روز معلم خواهید شنید.

۱۲ اردیبهشت معلمان با دیدار رهبر معظم انقلاب دیدار خواهند داشت

به گزارش شبکه شرق، رضامراد صحرایی سرپرست وزارت آموزش و پروش در حاشیه نشست این هفته هیئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که این وزارتخانه در آستانه روز معلم چه برنامه‌ای دارد گفت: هفته آینده کل کشور فضای روز معلم را به خود می‌گیرد و ۱۲ اردیبهشت معلمان از سراسر کشور به دیدار رهبر انقلاب خواهند رفت و خبرها را هم همان روز معلم خواهید شنید. خبرهای خوبی برای معلمان در راه است. 

وی درباره پیگیری رتبه بندی معلمان گفت: وزارت آموزش و پرورش پیگیری خود را انجام داده است اما هنوز تمام نشده است. رتبه بندی مهم‌ترین و بزرگترین تحول تاریخ آموزش و پرورش رسمی کشور است و تا به حال چنین موضوعی اتفاق نیفتاده بود. کار بزرگی بوده و دولت بار سنگینی بر دوش دارد و به نتایج خود نیز بسیار نزدیک شده است. اشکالاتی دارد که باید برطرف کنیم. زیرا بار اول است که اجرا می‌شود، کار سنگینی بوده و طبیعتا اشکالات اجرایی به همراه داشته است. همه تلاش ما این است که اعتراضات معلمان را به صورت کاملا عادلانه بررسی کنیم تا هر همکاری به رتبه استحقاقی خودش برسد.

سرپرست وزارت آموزش پرورش افزود:‌ نکته دوم این است که برخی افراد شائبه‌هایی ایجاد می‌کنند مبنی بر آنکه این طرح بد اجرا شده و  برخی از رتبه ها بالا داده شده است اما همه این پرونده‌ها بررسی خواهد شد. نکته سوم مربوط به بازنگری است. بعد از اتمام فرآیند رتبه‌بندی و رسیدگی به اعتراضات، بازنگری انجام خواهد شد. 

صحرایی در پاسخ به این سوال که در اصل ۱۶ قانون اساسی به آموزش زبان عربی به دانش آموزان اشاره شده است. با توجه به آنکه شما سرپرست وزارت آموزش و پرورش هستید، سوره جمعه در باب تعلیم و تربیت است آیا می‌توانید ترجمه عربی آن را به ما بگویید، گفت: من زبان عربی را بلد هستم. موضوع آموزش زبان عربی هم در حال انجام است. چند مرحله از فرآیند آموزش تا اجرا است. اگر اشکالی در اجرا وجود دارد بستگی به این دارد که معلمان در صورت امکان تقویت شوند که ان‌شاالله در این مورد تقویت خواهند شد. 

وی افزود: خواهش من درباره آموزش و پرورش این است که در آموزش زبان در اصل ۱۶ قانون اساسی، به جریان اصلی توجه کنید. یادگیری زبان خارجی یک استعداد است که ممکن است دانش آموزی استعداد یادگیری زبان را داشته باشد و فرد دیگر آن استعداد را نداشته باشد. 

صحرایی در پاسخ به این سوال که آیا وزارت آموزش پرورش برنامه‌ای برای تقویت زبان فارسی در مدارس دارد، گفت:‌ زبان فارسی نخ تسبیح اتحاد ملی است. حتما برای آن برنامه خواهیم داشت. 

سرپرست وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که استفاده از واژگان فارسی چقدر در کلام مسئولان ما تاثیرگذار بوده است، گفت:‌ حتما تاثیرگذار بوده و باید واقع‌بین باشیم. واژه‌ای اگر جا افتاده نباید به دنبال تغییر آن باشیم، باید مراقب واژه‌های جدید باشیم. مصوبات فرهنگستان هم باید صد در صد اعمال شود اما دوستان فرهنگستان هم باید واقع بین باشند.

 

 

منبع: ایلنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها