|

فیلم هایی از عراق، ایران و تونس برندگان اصلی جشنواره فیلم دریای سرخ عربستان

عکاظ عربستان، در گزارشی به فیلم هایی از عراق، ایران و تونس برندگان اصلی جشنواره فیلم دریای سرخ عربستان پرداخته است.

فیلم هایی از عراق، ایران و تونس برندگان اصلی جشنواره فیلم دریای سرخ عربستان

در بررسى رسانه های عرب زبان امروز نگاهی انداختیم به عناوین، الجزیره، عکاظ عربستان الخلیج اونلاین و شفق نیوز.

در این میان عکاظ عربستان، در گزارشی به فیلم هایی از عراق، ایران و تونس برندگان اصلی جشنواره فیلم دریای سرخ عربستان پرداخته است.

 

عکاظ عربستان: 

 فیلم هایی از عراق، ایران و تونس برندگان اصلی جشنواره فیلم دریای سرخ عربستان

فیلم‌هایی از عراق و تونس و ایران در دومین دوره جشنواره سینمایی دریای سرخ عربستان به جوایز دست یافتند.

در اختتامیه دومین دوره جشنواره سینمایی دریای سرخ عربستان، فیلم «جنائن معلقه» (بهشت‌های معلق) اثر «احمد یاسین الدراجی» کارگران عراقی برنده «یُسر طلائی» بهترین فیلم داستانی بلند شد.

همچنین «لطفی ناثان» از تونس با فیلم «حرقه» (سوز) برنده جایزه بهترین کارگردانی شد و فیلم «بین الرمال» (میان شن‌ها) اثر محمد العطاوی از عربستان جایزه ویژه هیئت داوران را از آن خود کرد.

«آدم بیسا» از تونس نیز بابت نقش خود در فیلم «حرقه» جایزه بهترین بازیگر مرد و «عدیله بن دیمراد» از الجزایر بابت فیلم «الملکة الاخیره» (آخرین ملکه) برنده جایزه بهترین بازیگر زن شد.

فیلم ایرانی «روستای بی فرزند» از رضا جمالی هم جایزه بهترین فیلم‌نامه را دریافت کرد.

جایزه بهترین فیلمبرداری هم به «درید المنجم» بابت فیلم عراقی «جنائن معلقه» اختصاص یافت.

در بخش مسابقه این جشنوار 36 فیلم کوتاه و بلند رقابت کردند.

 

شفق نیوز:

 تاکید بارزانی و رئیس جمهور مجارستان بر تداوم حمایت ائتلاف بین المللی از عراق

نچیروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق با کاتالین نواک، رئیس جمهور مجارستان دیدار و درباره روابط دوجانبه بین اقلیم و مجارستان گفت وگو کرد.

 دو طرف درباره روابط مجارستان با عراق و اقلیم کردستان، فرایند سیاسی و اوضاع کلی عراق، اختلافات بغداد و اربیل و گفت وگو برای حل مشکلات، جنگ با تروریسم و خطرات داعش، اوضاع آوارگان و پناهندگان و طیف های جامعه اقلیم کردستان رایزنی کردند.

بارزانی و نواک بر تمایل مشترک برای توسعه روابط و همکاری مشترک در همه زمینه ها تاکید کردند و تداوم کمک و پشتیبانی ائتلاف بین المللی از عراق و اقلیم کردستان در مقابله با داعش و از بین بردن نهایی این گروه تروریستی را ضروری دانستند.

رئیس اقلیم کردستان ضمن ابراز خرسندی از سفر رئیس جمهور مجارستان، آن را دلیلی بر پشتیبانی از اقلیم کردستان دانست و از کمک های نظامی مجارستان از عراق و اقلیم کردستان در جنگ با داعش و کمک های بشردوستانه آن به خصوص از مسیحیان و ایزدیان تقدیر و تشکر کرد.

 

الخلیج اونلاین:

 نشست آتی شورای همکاری خلیج فارس در قطر برگزار می‌شود

شورای عالی کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس اعلام کرد که چهل و چهارمین نشست شورای همکاری در دوحه پایتخت قطر برگزار خواهد شد.

 چهل و سومین نشست شورای همکاری امروز در ریاض عربستان برگزار شد.

این هفتمین بار است که قطر میزبان نشست شورای همکاری خلیج فارس است. قطر در سال های 1983، 1990، 1996، 2002، 2007 و 2014 میزبان این نشست بوده است.

نشست امروز شورای همکاری خلیج فارس پنجمین نشستی بود که به طور متوالی در عربستان برگزار می شد.

 

الجزیره: 

مدیر اجرایی گازپروم و اردوغان تأسیس مرکز جهانی گاز را بررسی کردند

مرکز اطلاع‌رسانی شرکت گازپروم روسیه از دیدار مدیر اجرایی این شرکت با رئیس جمهور ترکیه در استانبول خبر داد.

شرکت گازپروم اعلام کرد که در دیدار «الکسی میلر» مدیر اجرایی این شرکت با «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه واردات گاز از روسیه به ترکیه و امکان تأسیس مرکز گازی در این کشور را بررسی کرد.

در ماه اکتبر گذشته، رجب طیب اردوغان خبر داد که به وزارت انرژی ترکیه دستور داده که برای تأسیس مرکز جهانی گاز طبیعی در این کشور تلاش کند.

او گفت که تأسیس این مرکز در راستای پیشنهاد «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه برای انتقال گاز روسیه به ترکیه و صادرات آن از ترکیه به اروپاست.

وی افزود که دستورات لازم را به وزارت انرژی ترکیه داده و پوتین نیز مدیر اجرایی شرکت گازپروم را مسئول این پروژه کرده و تأکید کرد که ترکیه همه اقدامات لازم امنیتی در این باره را انجام خواهد داد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها