|

موافقت آمریکا با فروش سامانه‌های ضدپهپادی به قطر به ارزش یک میلیارد دلار

وزارت امور خارجه آمریکا با فروش احتمالی سامانه های پدافند هوایی ضد پهپاد به قطر به ارزش یک میلیارد دلار موافقت کرده است.

موافقت آمریکا با فروش سامانه‌های ضدپهپادی به قطر به ارزش یک میلیارد دلار

به گزارش شبکه شرق و  به نقل از المیادین، وزارت امور خارجه آمریکا با فروش احتمالی سامانه های پدافند هوایی ضد پهپاد به قطر به ارزش یک میلیارد دلار موافقت کرده است.

آژانس همکاری امنیتی - دفاعی آمریکا اعلام کرد که واشنگتن یک قرارداد بالقوه یک میلیارد دلاری را برای فروش ۱۰ سامانه هواپیمای بدون سرنشین و تجهیزات مرتبط به قطر تأیید کرده است.
 
 
این آژانس که وابسته به وزارت دفاع آمریکا است، دیروز سه شنبه با صدور بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد: وزارت امور خارجه آمریکا تصمیم گرفته است تا با فروش احتمالی سامانه‌های پدافند هوایی ضد پهپاد به قطر به ارزش یک میلیون دلار موافقت کند. آژانس همکاری امنیتی- دفاعی آمریکا همچنین کنگره این کشور را از فروش و واگذاری این سامانه‌های دفاع هوایی به قطر مطلع کرده است.
 
بر اساس این بیانیه، تجهیزات مرتبط شامل ۲۰۰ سامانه رهگیری ضد پهپاد «Coyote Block ۲»، سامانه بدون سرنشین مقابله با جنگ الکترونیکی Quaos، پرتابگرهای Coyote، سیستم فرکانس رادیویی چند منظوره Co-Band و رادارهای فرماندهی و کنترل دفاع هوایی VAD-C۲ است.
 
به گفته رسانه‌ها، در صورت نهایی شدن این قرارداد نظامی، شماری از پیمانکاران بخش دولتی و خصوصی آمریکا برای استقرار سامانه‌های دفاع هوایی، آموزش نیروهای قطری و مراقبت‌های بعدی عازم این کشور می‌شوند. مدت این مأموریت پنج سال در نظر گرفته شده است.
 
کاخ سفید آمریکا چند ماه پیش اعلام کرد که جو بایدن، رئیس جمهور این کشور قطر را به عنوان متحد اصلی ایالات متحده خارج از ناتو تعیین کرده است. آمریکا این طبقه بندی را به متحدان نزدیک خارج از ناتو که دارای روابط کاری راهبردی با ارتش ایالات متحده هستند، اعطا می‌کند. پنتاگون پیشتر اعلام کرده بود که این نامگذاری، نحوه معامله آمریکا و ارتش آن با قطر را تغییر خواهد داد.
 
قابل ذکر است که قطر میزبان حدود ۱۰ هزار نظامی آمریکایی است که بیشتر آنها در پایگاه هوایی العدید مستقر هستند و پایگاه نظامی دیگری به نام کمپ «السیلیه» متعلق به ارتش آمریکا در قطر مستقر است.
 
 
 
منبع: مهر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها