|

آغاز رزمایش نظامی مشترک کویت و فرانسه

الخلیج اونلاین، در گزارشی به آغاز رزمایش نظامی مشترک کویت و فرانسه پرداخته است.

آغاز رزمایش نظامی مشترک کویت و فرانسه

در بررسى رسانه های عرب زبان امروز نگاهی انداختیم به عناوین ،الخلیج اونلاین،خبرگزاری رسمی عراق (واع)،روسیا الیوم ، و ال بی سی لبنان.

در این میان الخلیج اونلاین،در گزارشی به آغاز رزمایش نظامی مشترک کویت و فرانسه پرداخته است.

 

الخلیج اونلاین: 

آغاز رزمایش نظامی مشترک کویت و فرانسه

 رزمایش نظامی میان ارتش کویت و گارد ملی با همکاری با فرانسه تحت عنوان «لؤلؤة الغرب 2022» آغاز شد.

این رزمایش تا 7 دسامبر ادامه خواهد داشت و هدف از آن یکپارچه سازی سیستم فرماندهی مشترک و هماهنگی تلاش ها برای دستیابی به فهم درست از برنامه ریزی و انجام عملیات مشترک است.

تقویت تبادل تجربه و ارتقای سطح عملکرد و آمادگی رزمی نیروهای حاضر، از دیگر اهداف این رزمایش است.

طی این رزمایش همکاری مشترک بین نیروی مسلح کویت و فرانسه از طریق تمرین جمعی برای تضمین حفظ سطح عملکرد و تحقق اهداف مد نظر از رزمایش مشترک و استفاده حداکثری از همه مراحل آن برای افزایش کارایی رزمی نیروهای مسلح تقویت خواهد شد.

این رزمایش شامل تمرین با گلوله جنگی نیز خواهد بود.

 

روسیا الیوم: 

امضای قرارداد صادرات سوخت هسته‌ای از روسیه به مصر

 مصر و روسیا قراردادی برای واردات سوخت هسته‌ای با نسبت غنی‌سازی پایین به مصر امضا کردند.

در نشست بین‌المللی انرژی اتمی «اتم اکسپو 2022» در شهر سوچی روسیه، شرکت روسیه‌ای «نوووسیبرسک» برای تولید مواد غنی‌شده شیمیایی، وابسته به شرکت «روساتم» و سازمان انرژی اتمی مصر قرارداد واردات سوخت هسته‌ای با نسبت غنی‌سازی پایین به مصر را امضا کردند.

این قرارداد بخشی از همکاری‌های دو کشور برای صادرات سوخت هسته‌ای به نیروگاه تحقیقاتی دوم مصر است و به موجب آن روسیه در سال 2023 این سوخت را به مصر ارسال خواهد کرد.

قرار است تا پایان سال جاری میلادی نیز روسیه محموله‌ای از سوخت هسته‌ای به موجب قراردادی سابق به مصر برای نیروگاه تحقیقاتی این کشور صادر کند.

مصر در سال 1958 در زمان حکومت جمال عبدالناصر نیروگاه تحقیقاتی هسته‌ای انشاص را راه‌اندازی کرد.

 

 

ال بی سی لبنان:

 میقاتی: پاسخی از امریکا درباره کمک‌های سوختی ایران دریافت نکرده‌ایم

نجیب میقاتی، نخست وزیر پیشبرد امور لبنان خبر داد که درباره موضوع کمک های سوختی ایران به لبنان از آمریکایی ها سوال کرده و هنوز پاسخ رسمی در این زمینه دریافت نکرده است.

میقاتی در مصاحبه ای با شبکه LBCI گفت: «من نمی پذیرم که لبنان را مشمول هیچ تحریمی بکنم».

وی همچنین خبر داد که شرکت نفتی و گازی الجزایری «سوناطراک» آماده است تا سوخت در اختیار لبنان قرار دهد ولی مشکلات حقوقی در این زمینه وجود دارد و کار برای حل این مشکل ادامه خواهد داشت.

پیش از این «باربارا لیو» معاون وزیر خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک با اشاره تلویحی به مخالفت آمریکا مبنی بر دریافت سوخت لبنان از ایران گفته بود که چنین اقدامی بر مشکلات لبنانی ها خواهد افزود.

منابع لبنانی هم تاکید کردند که واشنگتن به نجیب میقاتی ابلاغ کرده است که دولتش حق پذیرش سوخت از ایران را در چارچوب تحریم های آمریکا ندارد.

 

خبرگزاری رسمی عراق (واع): 

تاکید ائتلاف اداره حکومت بر جلوگیری از استفاده از اراضی عراق برای حمله به کشورهای همجوار

 ائتلاف اداره حکومت در عراق بر حفظ حاکمیت عراق و جلوگیری از استفاده از اراضی آن برای هدف قرار دادن کشورهای همجواری تاکید کرد.

 نشست عادی ائتلاف اداره حکومت برای بررسی آخرین تحولات ملی، منطقه ای و بین المللی در دفتر بافل طالبانی، رئیس اتحادیه میهنی کردستان با حضور محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق برگزار شد.

این ائتلاف از گفت وگوها و نشست های بلندپایه برای جلوگیری از نقض حاکمیت عراق از سوی هر طرف خارجی خبر داد.

ائتلاف اداره حکومت عراق بر اقدام جدی عراق برای ممنوعیت استفاده از اراضی عراق به عنوان مکانی برای بی ثبات کردن امنیت کشورهای همجواری تاکید کرد.

در این نشست بر تکمیل کابینه دولت و انتخاب وزرای محیط زیست و مسکن توافق شد و گزارش جامعی از قانون انتخابات شوراهای استان ها و پارلمان و جزئیات قانون از لحاظ سیاسی و فنی بررسی شد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها