|

امضای توافق‌نامه کمک مالی نیم میلیارد دلاری امریکا به عراق

الخلیج اونلاین، در گزارشی به امضای توافق‌نامه کمک مالی نیم میلیارد دلاری امریکا به عراق پرداخته است.

امضای توافق‌نامه کمک مالی نیم میلیارد دلاری امریکا به عراق

در بررسى رسانه های عرب زبان امروز نگاهی انداختیم به عناوین ،الخلیج اونلاین،الفرات نیوز،روسیا الیوم، وخبرگزاری رسمی عراق (واع).

در این میان الخلیج اونلاین،در گزارشی به  امضای توافق‌نامه کمک مالی نیم میلیارد دلاری امریکا به عراق  پرداخته است.

 

خبرگزاری رسمی عراق (واع):

 امضای توافق‌نامه کمک مالی نیم میلیارد دلاری امریکا به عراق

 عراق و امریکا توافق‌نامه‌ای به ارزش نیم میلیارد دلار برای کمک به توسعه در عراق امضا کردند.

 امروز (چهارشنبه 23 نوامبر) در مراسمی با حضور وزیر برنامه‌ریزی عراق و سفیر امریکا در بغداد، توافق‌نامه اجرایی کمک مالی امریکا برای پروژه‌های توسعه‌ای در عراق امضا شد.

بر اساس این گزارش، «محمد علی تمیم»، وزیر برنامه‌ریزی عراق، در حاشیه امضای این توافق به خبرنگاران گفت که توسعه محور روابط عراق و امریکاست و دو کشور به همکاری در این عرصه بر اساس سند چشم‌انداز توسعه 2030 ادامه می‌دهند.

او گفت که روابط عراق و امریکا پیشرفت بسیاری در عرصه‌های اقتصادی داشته و افزود که امضای این توافق در روزهای آغازین دولت جدید عراق انجام شده که برنامه‌ای واقع‌بینانه برای اصلاح اقتصادی و مالی و خدماتی و مبارزه با فقر و بیکاری بر اساس اولویت‌ها دارد.

تمیم افزود که امضای این توافق‌نامه گامی در حمایت از تحقق رشد اقتصادی فراگیر و سریع در عراق است و افزایش اعتماد شهروندان به حکومت را موجب می‌شود.

 

روسیا الیوم: 

مصر 5 هزار کارگر به یونان اعزام می‌کند

مصر قصد دارد 5 هزار کارگر فصلی برای کمک به تامین نیازهای فزاینده بخش کشاورزی یونان به این کشور اعزام کند.

 این اقدام در چارچوب برنامه آزمایشی مورد توافق طرفین انجام خواهد شد.

وزارت امور خارجه یونان در بیانیه ای اعلام کرد که این توافق معیار راهنمایی برای توافقنامه های آتی که میان یونان و اتحادیه اروپا با کشورهای خارجی برای مقابله با مهاجرت غیرقانونی امضا می شود، خواهد بود.

معاون وزیر امور خارجه یونان پس از امضای این توافق با همتای مصری خود ابراز امیدواری کرد که نخستین مجموعه از کارگران مصری ابتدای سال جاری برای کمک به یونان در فصل برداشت آتی وارد این کشور شوند.

کارگران مصری حق دارند تا 9 کاخ پیش از بازگشت به کشورشان وارد یونان شوند و در این کشور اقامت داشته باشند.

یونان و مصر در سال 2020 معاهده ای برای مشخص کردن منطقه ای اقتصادی انحصاری ویژه خود در شرق مدیترانه امضا کردند.

 

الفرات نیوز:

 جلسه فردای پارلمان عراق برای بررسی حملات ترکیه و ایران برگزار می‌شود

مرتضی الساعدی، نماینده فراکسیون ملی «سند» در پارلمان عراق از تشکیل جلسه پارلمان برای بررسی حملات ترکیه و ایران به اراضی عراق خبر داد.

وی گفت که فردا پنجشنبه جلسه پارلمان برای بررسی حملات ترکیه و ایران برگزار می شود.

الساعدی تصریح کرد که وزیر امور خارجه عراق، رئیس دستگاه امنیت ملی و وزیر دفاع در این جلسه برای اطلاع از اقداماتی که از سوی ایران و ترکیه صورت گرفته و دلایل حملات پی در پی حضور دارند.

این نماینده پارلمان عراق ضمن اشاره به اینکه ترکیه بیش از 5 هزار بار حاکمیت عراق را نقض کرده، گفت که در بررسی ها آمده است که محیط آن مناطق به این کشورها اجازه بمباران می دهد.

گروه های کرد مخالف ایران و ترکیه در شمال عراق علیه دولت ایران و ترکیه فعالیت می کنند که این فعالیت با خشم دو کشور و حملات موشکی، پهپادی و توپخانه ای دو طرف مواجه شده است.

 

الخلیج اونلاین: ورود 3 وزیر جدید به کابینه دولت بحرین

حمد بن عیسی، پادشاه بحرین دستور تشکیل دولت جدید بحرین را صادر کرد.

کابینه جدید دولت بحرین شامل 23 وزیر است که بارزترین آنها راشد بن عبدالله آل خلیفه، وزیر کشور و عبداللطیف الزیانی، وزیر امور خارجه است.

کابینه جدید دولت بحرین شاهد حضور 3 وزیر امور جدید برای وزارتخانه آموزش، صنعت و امور جوانان است.

 حمد بن عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین ضمن قبول استعفای دولت بحرین، سلمان بن حمد، ولیعهد و نخست وزیر کنونی بحرین را به تشکیل دولت جدید مکلف کرد.

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها