|

آرژانتین! برای ما گریه نکن!

پیش از این که بازی نخست گروه آرژانتین در جام جهانی قطر ۲۰۲۲ مقابل عربستان برگزار شود، همه پیش‌بینی‌ها برد پر گل برای آرژانتین بود و البته نمایش دلپذیر لیونل مسی. نه کسی سالم الدوساری می‌شناخت و نه سالم الشهری.

آرژانتین! برای ما گریه نکن!
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

شکست دو بر یک تیم ملی فوتبال آرژانتین در نخستین بازی دور گروهی در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر آن هم مقابل عربستان باعث شده حتی رسانه‌های اروپایی هم به آن توجه کنند و از شگفتی نخست جام بگویند و از محو شدن مسی وسط میدان فوتبال. تصاویر شادی پس از گل عربستانی‌ها در صفحه اول اغلب روزنامه‌‌هاست و از سوی دیگر سر پایین مسی و خجالت او … 

رسانه‌ها به جز این موضوع به حمله روسیه به زاپوریژیا، زلزله اندونزی، جدایی رونالدو از منچستریونایتد، شرایط بد انسانی در یمن، خودداری بیماران انگلیسی از دریافت مرخصی استعلاجی و … اشاره کرده اند.

 

گاردین

خودداری بیماران از دریافت برگه استعلاجی

جامعه پزشکان عمومی انگلیس خطاب به مسئولان هشدار می‌دهند مورد جدیدی در میان بیماران انگلیسی در حال بروز است؛ خودداری از گرفتن مرخصی استعلاجی و تلاش برای حضور در محیط کار.

رئیس انجمن پزشکان عمومی انگلیس معتقد است بحران سطح رفاه زندگی چنان بالا گرفته و اوضاع اقتصادی شهروندان آنقدر بد شده است که اغلب بیماران از پس هزینه‌های مرخصی کاری بر نمی‌آیند. 

پزشکان می‌گویند هزینه‌های بالای انرژی، گرم نبودن خانه‌ها و همچنین شروع فصل سرما باعث افزایش بیماران سرماخوردگی و تنفسی شده است. این بیماران در کنار فشارهای جسمی مربوط به بیماری، استرس مسائل مالی را هم متحمل شده اند. 

 

عرب نیوز

آرژانتین! برای ما گریه نکن!

پیش از این که بازی نخست گروه آرژانتین در جام جهانی قطر ۲۰۲۲ مقابل عربستان برگزار شود، همه پیش‌بینی‌ها برد پر گل برای آرژانتین بود و البته نمایش دلپذیر لیونل مسی. نه کسی سالم الدوساری می‌شناخت و نه سالم الشهری.

اما نتیجه بازی چیزی شد که همه از بازیکنان منظم عربستانی بگویند و سر پایین لیونل مسی، فوق ستاره جهان. آرژانتین برای اولین بار از یک تیم عربی آسیایی شکست خورده بود.

بن سلمان ولیعهد عربستان در استادیوم لوسیل قطر شاهد این شگفتی بود و یک روز کشورش را تعطیل کرد. 

 

نشنال

ترسیم چشم‌انداز ده ساله امارات

مقامات اماراتی آن چیزی را که کشورشان در سال ۲۰۳۱ باید باشد، ترسیم کرده و به عنوان چشم‌انداز ده ساله برای شهروندان ارائه کرده اند. نام این برنامه « ما امارات هستیم » است.

پیشرفت قابل ملاحظه در تحصیل و سطح آموزشی، انجام اصلاحات قانونی و البته تقویت اقتصاد از ویژگی‌های امارات ده سال آینده خواهد بود. 

شیخ محمد بن راشد، حاکم دوبی و معاون رئیس دولت در امارات این شاخص‌ها را به عنوان چشم‌انداز ده ساله امارات برای سال ۲۰۳۱ عنوان کرده و همچنین در گزارشی ادعا کرده کشورش گام اول را برای رسیدن به این نقطه در سال ۲۰۲۱ برداشته است. 

امارات برای تحقق اهداف چشم‌انداز ده ساله خود باید تولید ناخالص داخلی خود را دو برابر کند و تعداد گردشگران امارات را به ۴۰ میلیون نفر برساند.  

 

نیویورک تایمز

زمستان کم کووید ۱۹ در ایالات متحده 

مشاور ارشد امور پزشکی رئیس‌جمهور آمریکا می‌گوید یک سال پس از غوغای کرونا اومیکرون، حالا ایالات متحده شاهد کاهش بروز کووید ۱۹ در فصل زمستان هستند. 

دکتر فائوچی پیش‌بینی می‌کند ایالات متحده امسال توان بیشتری برای مقابله با موج کووید ۱۹ دارد و بهتر از قبل آن را مهار خواهد کرد. به نظر می‌رسد یک دوز واکسن کرونای دیگر هم در انتظار شهروندان آمریکا باشد. 

جشن‌ها و تعطیلات کریسمس و پایان سال نزدیک است و این موضوع باعث می‌شود احتمال تزریق یک دوز واکسن تقویتی کرونا بالاتر برود. مقامات آمریکایی هنوز به‌طور رسمی برنامه واکسیناسیون جدید را اعلام نکرده اند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها