|

عراق: تهران و ریاض به ادامه گفت‌وگوها تمایل دارند

وزیر امور خارجه عراق گفت که تلاش های عراق برای سرپرستی گفت وگو بین ایران و عربستان ادامه دارد و دو کشور تمایل به ادامه گفت وگو دارند.

عراق: تهران و ریاض به ادامه گفت‌وگوها تمایل دارند

مهدیه پیرهادی- به گزارش شبکه شرق و  به نقل از شبکه صهیونیستی "I24"، فواد حسین وزیر امور خارجه عراق در جریان شرکت در اجلاس امنیتی منامه درباره حل و فصل درگیری ها در خاورمیانه گفت که دیپلماسی کشورش در تلاش برای برقراری روابط قوی با همه کشورها است.

وی درباره تحولات مربوط به میانجیگری بغداد بین ایران و عربستان گفت که تلاش های عراق برای سرپرستی گفت وگو بین ایران و عربستان ادامه دارد و دو کشور تمایل به ادامه گفت وگو دارند.

برپایه این گزارش، به گفته فواد حسین، ناآرامی ها در ایران بُعدی منطقه ای دارد و ممکن است که بر سیاست های ایران و پیشبرد گفت وگو بین تهران و ریاض تاثیر بگذارد.

وی درباره وضعیت عراق گفت که برخی کشورهای همجوار در عراق نفوذ دارند؛ بویژه که برای سالهای طولانی بسیاری از کشورهای جهان و در صدر آنها آمریکا هزاران نظامی در عراق داشته اند. 

براساس اعلام این شبکه، فواد حسین همچنین سخن از تبعیت دولت عراق از ایران را سخنی "ناعادلانه" دانست و آن را رد کرد. 

پیش از این، محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق در اولین کنفرانس مطبوعاتی خود ابراز امیدواری کرد که در دوره نخست وزیری وی میزبانی از مذاکرات ایران و عربستان در بغداد ادامه یابد.

وی تصریح کرد که دولت متبوعش نشانه هایی از اهتمام به ادامه نقش بغداد برای تسهیل گفت وگو بین ریاض و تهران دریافت کرده است.

السودانی بدون اینکه جزئیات بیشتری در این باره افزود: " از ما ادامه (این کار) خواسته شده است."

عراق تاکنون میزبان پنج دور از مذاکرات بین ایران و عربستان بوده است.

پیشتر نیز عبداللطیف رشید رئیس جمهوری عراق گفته بود که عراق به میانجیگری بین عربستان و ایران ادامه می دهد و نشست ها ادامه دارد اما نتایج برعهده آنها است.

 

 

منبع: ایرنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها