|

جمهوری‌خواهان از ترامپ فاصله می‌گیرند؟

شکست‌های پیاپی جمهوری‌خواهان طی دو سال گذشته و از جمله در انتخابات میا‌ن‌دوره‌ای اخیر باعث شده اعضای این حزب رودربایستی‌ را کنار بگذارند و حرف‌شان را بزنند.

جمهوری‌خواهان از ترامپ فاصله می‌گیرند؟
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

نتایج انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا جمهوری‌خواهان را واداشته به جدایی از ترامپ و امتحان گزینه‌های دیگر فکر کنند. روزنامه‌های آمریکایی این روزها بیش از هر موضوعی به این سوژه می‌پردازند. 

روزنامه‌های انگلیسی در کنار مسائل داخلی خود مثل موضوع افزایش مالیات، کاهش سطح رفاه اجتماعی، پیگیر انفجار بمب در استانبول و بازپس‌گیری خرسون از دست روسها در اوکراین هستند. 

انفجار در استانبول و همچنین آغاز دادگاه‌های مربوط به وقایع اخیر ایران هم در صفحه اول روزنامه‌های خاورمیانه‌ای بازتاب دارد. 

 

گاردین

بیماران انگلیسی بیمارستان را ترک نمی‌کنند!

داده‌های بیمارستانی نشان می‌دهد بیش از یک سوم تخت‌های بیمارستان‌ها در سراسر انگلیس در اشغال بیمارانی است که دوره درمان را گذرانده اند، خوب شده و باید مرخص شوند، اما ترجیح می‌دهند در بیمارستان بمانند!

مطالعات نشان می‌دهد پای کاهش خدمات اجتماعی پس از ترخیص در میان است. در واقع این دست از بیماران از افراد مسن و از کارافتاده‌ای هستند که می‌دانند در خانه‌شان از خدمات اجتماعی و مراقبت‌ پس از درمان خبری نیست و یا اصلا مکان مناسبی برای رفتن ندارند. 

مراکز خدمات اجتماعی سالمندان می‌گویند امکانات خوبی در اختیار این دست از افراد قرار داده اند گرچه کمی سرعت خدمات رسانی کاهش یافته است. اما مشکل از طرف آنها نیست!

پزشکان می‌گویند اقامت بیش از حد این بیماران در بیمارستان عواقب ناگواری دارد. اولا باعث ضعف ماهیچه این افراد می‌شود، آنها را افسرده می‌کند و استقلال افراد را از آنها می‌گیرد. همچنین این که تخت‌ها در اشغال آنها هستند و مانع بستری بیماران دیگر می‌شوند. 

 

نشنال

انفجار استانبول؛ پای یک زن در میان است؟

شمار کشته‌های انفجار روز گذشته در استانبول ترکیه به ۶ نفر رسیده است. این حادثه در خیابان استقلال یکی از شلوغ‌ترین خیابان‌های استانبول رخ داد و ده‌ها کشته و مجروح به جا گذاشت.

رئیس‌جمهور ترکیه در واکنش به این اتفاق آن را واقعه‌ای تروریستی خطاب کرد و وعده داد نهادهای مسئول عامل انفجار را تعقیب خواهند کرد. او همچنین گفت در تحقیقات اولیه مشخص شده یک زن عامل این انفجار بوده است. 

رسانه‌های ترکیه از مشکوک بودن بمب‌گذاری خبر داده اند. نهادهای امنیتی ترکیه تحقیقات را آغاز کرده اند. 

استانبول ترکیه از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷ چند انفجار و عملیات تروریستی را پشت سر گذاشته است. به استناد منابع خبری این کشور داعش و گروه‌‌های نظامی کردی پشت این عملیات بوده اند. 

 

نیویورک تایمز

جمهوری‌خواهان از ترامپ فاصله می‌گیرند؟

شکست‌های پیاپی جمهوری‌خواهان طی دو سال گذشته و از جمله در انتخابات میا‌ن‌دوره‌ای اخیر باعث شده اعضای این حزب رودربایستی‌ را کنار بگذارند و حرف‌شان را بزنند.

سیبل انتقادات برخی از اعضای جمهوری‌خواهان کسی نیست جز ترامپ. به زعم این منتقدان ترامپ به عنوان رهبر حزب با اظهارات و رفتارهایش باعث ریزش اعتماد آمریکایی‌‌ها به جمهوری‌خواهان شده است.

این ادعا از سوی برخی دیگر از اعضای این حزب پذیرفته نیست. آنها می‌گویند اتفاقا ترامپ باعث شده کرسی‌های دموکرات‌ها در کنگره به نفع جمهوری‌خواهان از دست برود. 

با توجه به این که طرح موج قرمز جمهوری‌خواهان در انتخابات میان‌دوره‌ای شکست خورد، به نظر می‌رسد اعضای این حزب در پذیرفتن رهبری ترامپ دچار اختلاف شده اند و دنبال سرمایه‌گذاری روی گزینه دیگری هستند. 

 

ایندیپندنت

اهالی خرسون از روزهای اشغال می‌گویند

دو روز از بازپس‌گیری و آزادی شهر خرسون در جنوب غربی اوکراین می‌گذرد و کم‌کم نشانه‌های شادی و جشن خاموش و سر درد دل ساکنان این شهر باز می‌شود. آنها از جهنم دوران اشغال پرده بر می‌دارند. 

قطعی آب و برق عادتی است که از دوران اشغال تا همین امروز برای اهالی خرسون به جا مانده است. به جز این رئیس‌جمهور اوکراین پس از بازپس‌گیری خرسون گفته روسها جز جنایت جنگی چیزی از خود به جا نگذاشته اند. 

مثل دیگر شهرهای آزاد شده اوکراین، کشف اجساد و گورهای دسته‌جمعی نخستین اتفاقی است که پس از خروج روسها در خرسون به چشم می‌آید. 

مین‌های فعال و عمل‌نکرده و لاشه تانک‌ها و دیگر ادوات نظامی و ویرانی از دیگر بقایای روسها در خرسون است. تا این شهر دوباره محلی برای زیستن شود، خیلی راه در پیش است.

 

 
  • «شرق» در گفت‌وگو با جمالی‌نوبندگانی، دور جدید تحریم‌ها و به موازات آن ادعای حمله اسرائیل به ایران را بررسی می‌کند
  • «شرق» از فعال‌شدن سامانه‌های پدافندی در برخی شهرهای ایران و حمله ادعایی اسرائیل گزارش می‌دهد
  • برخوردهای گشت ارشاد در طرح نور به تذکر جدی برای برخی از مسئولان ختم شد
  • نقدی در باب دیدار نوروزی خانه اندیشمندان‌

اخبار مرتبط سایر رسانه ها