|

بازگشت آقا بداخلاقه به دادگستری و نگرانی کارمندان

بداخلاقی، قلدری، کلام تحقیر‌آمیز و رفتارهای تند و زننده و در یک کلام فرهنگ ترس تمام آن چیزی است که با بازگشت دومینیک راب به وزارت دادگستری انگلیس برای کارمندان تداعی شده است.

بازگشت آقا بداخلاقه به دادگستری و نگرانی کارمندان
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

یکشنبه آخر هفته است و روزنامه‌های اروپایی و آمریکایی چندان خبرهای داغی برای صفحه اول خود ندارند، مگر سایت آنلاین این روزنامه‌ها که همچنان درگیر انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا و آبی‌ ماندن سنا برای دموکرات‌ها، باز‌پس‌گیری خرسون در اوکراین از روسیه و البته گزارشی از بداخلاقی و تند مزاجی وزیر دادگستری انگلیس است. 

 روزنامه‌های خاورمیانه‌ای هم به درگیری‌های اخیر یمن و کشته شدن تعدادی از یمنی‌‌ها پس از شلیک موشک‌های حوثی در منطقه لاج پرداخته اند و نیم‌نگاهی هم به اظهارات صدراعظم آلمان درباره وضع تحریم‌های جدید علیه جمهوری اسلامی ایران داشته اند. 

 

نیویورک تایمز

فرمان سنا در دست دموکرات‌ها

با برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا پنجاه کرسی مجلس سنا در نهایت به دموکرات‌ها رسید تا نبرد قرمز و آبی ایالات متحده به نفع آبی‌ها تمام شود. 

شمارش آرای ایالت نوادا کار را به نفع دموکرات‌ها تمام کرد تا پروژه «موج قرمز» جمهوریخواهان شکست بخورد پیش از آن که حتی آرای ایالت جورجیا شمارش شود. انتخابات در جورجیا در تاریخ ۶ دسامبر به پایان می‌رسد. 

رقابت در نوادا نزدیک و شانه به شانه بود، اما دست آخر رقیب دموکرات پیروز از رینگ بیرون آمد تا حزبش با ۵۰ کرسی کنترل یک مجلس آمریکا را در دست داشته باشد و عرصه سیاسی در ایالات متحده به نوعی متوازن شود. 

مشکلات اقتصادی دوران پس از پاندمی، حفظ ارزش‌های دموکراسی و حقوق شهروندی مثل حق سقط جنین باعث شده بود انتخابات میان‌دور‌ه‌ای اخیر برای آمریکایی‌‌ها به یکی از بحث‌برانگیزترین انتخابات تبدیل شود. 

 

واشنگتن پست

اوکراینی‌ها به خرسون برگشتند و جشن گرفتند

نظامیان اوکراینی با پرچم‌های آبی‌ و زرد خود وارد خرسون شدند و شهر غرق در شادی و پایکوبی و جشن شد. خرسون تنها پایتختی بود که روسها موفق به تصرف آن شدند، اما هرگز نتوانستند در آن دوام بیاورند. 

عقب‌نشینی روسها از خرسون چند روز پیش و با دستور پوتین انجام شد، اما طول کشید و حتی شائبه تله بودن را هم برای اوکراینی‌ها ایجاد کرد. ورود دسته اول سربازان اوکراینی به این شهر با مقاومت چندانی روبه رو نشد و دسته‌های بعدی به تبع آن راحت‌تر وارد شدند. 

در حال حاضر نیروی‌های روسیه به شرق رود دنیپرو رفته اند تا غرب اوکراین از حضور آنها به طور کامل خالی شده باشد. این اتفاقات در حالی رخ داده که روسیه چند ماه پیش برای ضمیمه خرسون، لوهانسک و دونتسک و زاپریژیا به خاک خود رفراندوم برگزار کرد و مدعی شد شرکت‌کنندگان رای مثبت داده اند. 

 

عرب نیوز

اعتراض سودانی‌ها به مداخله سازمان ملل

برای دومین بار طی دو هفته اخیر سودانی‌ها به خیابان‌های خارطوم آمده اند تا اعتراض‌شان را به مداخله سازمان ملل در این کشور نشان دهند. 

 این اعتراضات بیشتر از سوی گروه‌های اسلام‌گرای هوادار عمرالبشیر، رئیس‌جمهر مخلوع برپا شده است. آنها می‌‌گویند سودان کشوری مسلمان است و شهروندان دوست ندارند سیاست داخلی بر پایه جدایی دین از سیاست شکل بگیرد. 

نمایندگان سازمان ملل برای میانجی‌گیری میان رهبران نظامی و سیاستمداران پس از کودتای سال گذشته ژنرال برهان علیه دولت حمدوک وارد سودان شده اند. تنش سیاسی در سودان در این یک سال جان بسیاری از غیرنظامیان را گرفته است. 

گاردین

بازگشت آقا بداخلاقه به دادگستری و نگرانی کارمندان

بداخلاقی، قلدری، کلام تحقیر‌آمیز و رفتارهای تند و زننده و در یک کلام فرهنگ ترس تمام آن چیزی است که با بازگشت دومینیک راب به وزارت دادگستری انگلیس برای کارمندان تداعی شده است. 

می‌گویند به محض آن که خبر رسیده دومینیک راب در دولت ریشی سوناک برای وزارت دادگستری انتخاب شده، کارمندان سابق این سیاستمدار در این وزارت‌خانه دوباره دور هم جمع شده اند تا از نگرانی‌ها و آسیب‌هایی که دیده اند بگویند. در این جلسه مقامات ارشد حتی پیشنهاد خروج از وزارت‌خانه را هم به آنها داده اند!

واقعیت این است که تعدادی از کارمندان سابق راب پیش از بازگشت او به وزارت دادگستری از بخشی به بخش دیگر رفته اند و برخی به کل کارشان را از دست داده اند تا دوباره بدخلاقی‌ها و تندمزاجی و حرفهای تحقیر آمیزش را تجربه نکنند.

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها