|

اورشلیم‌پست مدعی شد:

مذاکرات پنهانی آلمان با ایران برای واردات انرژی

یک روزنامه صهیونیستی در گزارشی مطرح کرد که یکی از مشاوران ارشد بانکی در آلمان مدعی شده است، دولت این کشور برای برطرف کردن نیازهایش در زمینه انرژی، مذاکراتی پنهانی با ایران انجام می‌دهد.

مذاکرات پنهانی آلمان با ایران برای واردات انرژی

به گزارش شبکه شرق، روزنامه صهیونیستی اورشلیم‌پست در گزارشی مطرح کرد که یکی از مشاوران ارشد بانکی در آلمان مدعی شده است، دولت این کشور برای برطرف کردن نیازهایش در زمینه انرژی، مذاکراتی پنهانی با ایران انجام می‌دهد.

روزنامه اورشلیم پست در گزارشی مدعی شد: اقتصاددان اصلی بانک نیمه‌دولتی LBBW آلمان در ایالت بادن وورتمبرگ این کشور گفت که دولت آلمان برای خرید نفت ایران با آن مذاکرات مخفیانه دارد.

موریتر کریمر، اقتصاددان اصلی این بانک درباره برنامه‌های آلمان برای برطرف کردن نیازهایش در زمینه انرژی با وجود تلاش آن برای مستقل شدن از منابع گازی روسیه، گفت: مذاکرات متمرکزی در پشت پرده با ونزوئلا، ایران یا الجزایر برای پوشش دادن نیاز آلمان به نفت و گاز انجام می‌شود.

با این حال، بِرند وگنر، سخنگوی این بانک آلمانی به اورشلیم پست گفت که در اصل، این بانک هیچ گونه تراکنشی با ایران انجام نمی‌دهد.

او در توضیح ادعای کریمر گفت: به نظر می‌رسد این یک سو تفاهم باشد. او درباره اقتصاد کشور صحبت می‌کند، نه درباره مناسبات کاری بانک LBBW. این واقعا قابل تشخیص است.

هنوز معلوم نیست که آلمان چطور قادر خواهد با وجود تحریم‌های آمریکا علیه صادرات انرژی ایران، بنزین آن را خریداری کند. احتمالا دولت آلمان روی انجام شدن توافقی هسته‌ای میان قدرت‌های جهانی با ایران حساب می‌کند. این توافق موجب لغو شدن تحریم‌های آمریکا بر صادرات انرژی آن خواهد شد.

ادعای مذاکرات مخفیانه دولت آلمان با ایران برای خریداری انرژی در بحبوحه اظهارات مداخله‌جویانه اخیر مقامات دولت آلمان علیه ایران و حمایت آن‌ها از اقدامات تحریمی اتحادیه اروپا علیه ایران مطرح می‌شود.

 

منبع: ایسنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها