|

واکنش نمایندگان مجلس به اتفاقات زاهدان و خاش

چرا نحوه مقابله با معترضان در زاهدان متفاوت است؟/می خواهید در برابر حمله مسلحانه شیرینی پخش کنند؟!

نماینده چابهار در مجلس مدعی شد: چرا نحوه مقابله با معترضان در این استان متفاوت است، در دیگر نقاط کشور گلوله های مشقی و پلاستیکی و در بلوچستان گلوله جنگی!چرا بیش از یک سوم کشته شدگان ناآرامی های کشور متعلق به بلوچستان بوده است؟ دشمن که کارش دشمنی است پس هنر مسئولان کجا است؟نائب رئیس مجلس در واکنش به اظهارات نماینده چابهار گفت: وقتی به نیروی مسلح و نیروی انتظامی ما حمله مسلحانه صورت می گیرد شما می خواهید برای آنها شیرینی پخش کنند.

چرا نحوه مقابله با معترضان در زاهدان متفاوت است؟/می خواهید در برابر حمله مسلحانه شیرینی پخش کنند؟!

به گزارش شبکه شرق، معین الدین سعیدی نماینده چابهار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اتفاقات 8 مهر در زاهدان و همچنین اتفاقات اخیر در شهرستان خاش طی تذکری اظهار داشت: بلوچستان مظلوم پاره تن ایران عزیزِ داغدار است. آن از جمعه خونین زاهدان و شهادت دهها نمازگزار بی گناه و این از حادثه جانگداز خاش احساسات مردمی که به تعبیر رهبری عزیز مرزداران غیور ایران هستند جریحه دار شده است.

وی افزود: تاکنون یکی از مسئولان از پیشگاه مردم عذرخواهی نکرده است و عاملان این حوادث تلخ در هر لباس و جایگاهی که هستند باید مجازات شوند.

نماینده چابهار در مجلس مدعی شد:  چرا نحوه مقابله با معترضان در این استان متفاوت است، در دیگر نقاط کشور گلوله های مشقی و پلاستیکی و در بلوچستان گلوله جنگی!

وی ادامه داد: چرا بیش از یک سوم کشته شدگان ناآرامی های کشور متعلق به بلوچستان بوده است؟ دشمن که کارش دشمنی است پس هنر مسئولان کجا است؟ آبروی نظام را با چند مسئول نا مسئول گره نزنید، صدای مردم داغدار استان را بشنویم و از آنها دلجویی کنید. پیش شرط توسعه حفظ امنیت است. شما همواره با حفظ وحدت باعث ناامیدی دشمن خارجی بوده اید. در این آوردگاه سخت هم اجازه ندهید که غفلت بر وحدت غلبه نکند و به دشمن بگویید که آرزوی تجزیه ایران را به گور خواهد برد.

واکنش رئیس و نمایندگان مجلس به اظهارات نماینده چابهار

 اظهارات نماینده چابهار موجب بروز التهاب در مجلس شد و تعدادی از نمایندگان در اعتراض به این اظهارات از رئیس مجلس تقاضای تذکر کردند. 

عبدالرضا مصری نیز در واکنش به اظهارات سعیدی گفت: وقتی به نیروی مسلح و نیروی انتظامی ما حمله مسلحانه صورت می گیرد شما می خواهید برای آنها شیرینی پخش کنند. شما می گویید که ما از کیان مملکت دفاع نکنیم و یا می خواهید در برابر کسانی که تجزیه ایران را در سر دارند سر تعظیم فرود آوریم. ما از ملت سیستان و بلوچستان دفاع می کنیم و دفاع نیروی انتظامی از ناموس و عرض سیستان و بلوچستان بوده است. 

وی افزود: نیروی انتظامی در همه دنیا باید مقتدرانه به وظیفه خود عمل کند. الان هم مردم دل نگران و ناراحت هستند از اینکه نیروی انتظامی در حال برخورد تساهل آمیز با اغتشاشات هستند. انتظار مردم در روز 13 آبان انتقام خون شهیدان مظلوم بوده و باید انتقام خون شهدا گرفته شود. 

 

منبع: تسنیم
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها