|

دونالد ترامپ:

آمریکا ۲ سال پیش رو را با بایدن دوام نمی‌آورد

رئیس‌جمهور پیشین آمریکا گفت: نمی‌دانم آمریکا می‌تواند دو سال دیگر دوام بیاورد یا نه. این اتفاقی است که [با دولت جو بایدن] برایش می‌افتد.

آمریکا ۲ سال پیش رو را با بایدن دوام نمی‌آورد

به گزارش شبکه شرق، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور پیشین آمریکا که برای حضور در انتخابات سال ۲۰۲۴ آماده می‌شود، بار دیگر دولت «جو بایدن» رئیس جمهور کنونی این کشور را به باد انتقاد گرفت.

 

ترامپ بامداد یکشنبه طی سخنرانی در تجمع حامیان حزب جمهوری‌خواه در ایالت پنسیلوانیا ابراز تردید کرد که آمریکا بتواند دو سال دیگر هم تحت ریاست‌جمهوری بایدن دوام بیاورد.

 

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، وی در این‌باره گفت: «نمی‌دانم آمریکا می‌تواند دو سال دیگر دوام بیاورد یا نه. این اتفاقی است که [با دولت جو بایدن] برایش می‌افتد».

 

این تاجر آمریکایی که به عرصه سیاست وارد شده، با اشاره به از دست رفتن اقتدار واشنگتن در صحنه جهانی تاکید کرد که آمریکا هیچوقت در وضعیت وخیم کنونی نبوده است.

 

طبق این گزارش، ترامپ اظهار داشت: «کشور ما هرگز در این موقعیت نبوده است. ما هیچ جا مورد احترام نیستیم. خنده دار است که ما یکدیگر را دوست داریم و اوقات خوبی را سپری می‌کنیم و موضوع بحث ما این‌چنین ناخوشایند است. هیچ چیز خوبی درباره وضعیت این کشور وجود ندارد که بتوانم درباره آن صحبت کنم».

 

وی از آمریکایی‌ها که «می‌خواهند جلوی نابودی کشورشان را بگیرند و رویای آمریکایی را نجات دهند» خواست تا در انتخابات میان‌دوره کنگره به تاریخ هشتم نوامبر به اعضای حزب جمهوری‌خواه رأی بدهند.

 

ترامپ پیش از این نیز با بیان اینکه آمریکا به مضحکه جهان تبدیل شده، گفته بود مقامات کاخ سفید باید به دلیل «گدایی‌کردن» نفت از برخی کشورها، از مردم عذرخواهی کنند.

 

دو روز قبل نیز وبگاه خبری «آکسیوس» نوشت، نزدیکان رئیس جمهور سابق آمریکا در حال رایزنی برای شروع کمپین انتخاباتی او از ده روز دیگر هستند.

 

منبع: فارس
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها