|

مناظره زیدآبادی و گنجی در دانشگاه شریف برگزار شد

مناظره بین عبدالله گنجی و احمد زیدآبادی تحت عنوان «من اعتراض دارم» در سالن جابر حیان دانشگاه شریف برگزار شد.

مناظره زیدآبادی و گنجی در دانشگاه شریف برگزار شد

به گزارش شبکه شرق، احمد زیدآبادی در ابتدای این مناظره با بیان این‌که آن چیزی که در حال حاضر به‌عنوان مناظره مطرح می‌شود اگر‌ با قواعد اصولی خودش نباشد به مشکل برمی‌خورد، گفت: قواعد اصولی این است که پایه‌های نظری وجود داشته و بعد افراد صحبت کنند اما آن چیزی که سال‌هاست دوستان اصولگرا دچار آن شدند این است که ما شاهد تولید فکر و نظریه نیستیم.

وی ادامه داد: بخشی از  دوستان اصولگرا که سکوت کردند، یک بخشی از دوستان هستند که در حال حاضر مسئول هستند و روی آن‌ها تمرکز وجود دارد که گفت‌وگو را مطرح می‌کنند اما قوایی برای اجرایی شدنش ندارند. یک عده از دوستان به دلیل ضعف فکر، تهمت می‌زنند و توهین می‌کنند و حتی از گفت‌وگوی رو در رو هم بیم دارند و ترجیح می‌دهند در کانون‌های امن خودشان باشند و برخی از روزنامه‌ها را متهم می‌کنند.

زیدآبادی بیان کرد: یک عده هستند که می‌گویند اهل گفت‌وگو هستند اما بولتون‌ساز هستند؛ مثلا در دوره اصلاحات یک عده روزنامه‌های اصلاح‌طلب را می‌خواندند سر و ته آن‌ها را می‌زدند و به جاهایی مثل حوزه علمیه می‌دادند که ببینید اصلاح‌طلب‌ها این‌ها هستند.

وی ادامه داد: بعد همین افراد می‌آیند و این بولتن‌ها حفظ می‌کنند و در مناظرات با ما می‌گویند.

این فعال سیاسی تاکید کرد: اگر قرار است گفت‌وگویی راه بیفتد باید ملزوماتی هم راه بیفتد و راه آن براندازی نیست، بلکه باید اصلاحاتی را انجام دهیم تا بتوانیم گفت‌وگو کنیم.

 

منبع: ایلنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها