|

بازی برای تراس به پایان رسیده است!

با این که جلسه عملیات نجات محافظه‌کاران ارشد هنوز برگزار نشده، اما برآیند نگاه و اظهارنظرهای آنها پیش از جلسه این است که زمان برای خانم لیز تراس نخست‌وزیر انگلیس به پایان رسیده است.

بازی برای تراس به پایان رسیده است!
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

جنگ اوکراین و دولت مستعجل خانم تراس در انگلیس سوژه‌های داغ صفحات اول روزنامه‌های غربی هستند. روسیه در حال عقب‌نشینی از شرق و جنوب همچنان برای کیف تهدید به شمار می‌آید و مدتی است مناطقی از پایتخت اوکراین را هدف می‌گیرد. تراس هم که موفق نشده نگاه مثبت هم‌حزبی‌هایش را به خود جلب کند و شروع نکرده زیر فشار استعفا قرار گرفته است. 

در روزنامه‌های خاورمیانه‌ای تعیین تاریخ برای امضای قرارداد تاریخی میان لبنان و اسرائیل بحث داغی است و البته وقایعی که در زندان اوین تهران رخ داده، نام ایران را دوباره به صفحه اول این روزنامه‌ها بازگردانده است. در کنار این موضوعات اقدامات فساد ستیزانه در عراق هم مورد توجه است.

 

نیویورک تایمز

صدای انفجارهای تازه در قلب کیف

حتی وقتی روسها از شرق و جنوب اوکراین عقب‌نشینی می‌کنند، باز هم توان هدف گرفتن قلب پایتخت این کشور را دارند؛ منابع خبری می‌‌گویند در نخستین ساعات روز دوشنبه صدای انفجارهای جدید در مرکز کیف شنیده است.

این حملات به صورت پهپادی انجام شده و به زعم مقامات اوکراینی هدفشان زیرساخت‌های انرژی این کشور بوده است. از زمان انجام این حملات تا کنون آماری درباره تلفات انسانی این اتفاق منتشر نشده است. 

تنها خسارت‌های قطعی گزارش شده از این حملات یکی آتش گرفتن ساختمانی در مرکز کیف بوده است و دیگری آسیب به دفتر شرکت ملی انرژی اوکراین. همچنین در اثر این حملات بسیاری از شهروندان ساکن کیف به ایستگاه‌های مترو رفته و آنجا پناه گرفته اند.

 

نشنال

گشایش پرونده اختلاس ۲ میلیارد دلاری در عراق

دولت تازه‌کار عراق در نخستین اقدام برای مبارزه با فساد اقتصادی دست به کار شده و برای بررسی پرونده اختلاس دو و نیم میلیارد دلاری دستور صادر کرده است. 

آقای السودانی می‌گوید اجازه نمی‌دهیم پول عراقی‌ها به سرقت برود. او در توییتی تاکید می‌کند با اختلاس و هرگونه فساد اقتصادی در کشورش مبارزه خواهد کرد. السودانی در گام اول خواستار روشن شدن تکلیف پولهای برداشت شده از حساب دولت شده است. 

تحقیقات در وزارت دارایی عراق نشان می‌دهد حدود دو نیم میلیارد دلار از حساب امانی مالیاتی این کشور برداشت شده و طی بیش از ۲۴۰ فقره چک به حساب شرکت‌ها واریز شده است. این اتفاق از تاریخ ۹ سپتامبر سال گذشته تا یازدهم آگوست امسال رخ داده است.  

 

ایندیپندنت

بازی برای تراس به پایان رسیده است!

با این که جلسه عملیات نجات محافظه‌کاران ارشد هنوز برگزار نشده، اما برآیند نگاه و اظهارنظرهای آنها پیش از جلسه این است که زمان برای خانم لیز تراس نخست‌وزیر انگلیس به پایان رسیده است.

این جلسه قرار است دوشنبه برگزار شود، اما پیش از آن بسیاری از هم‌حزبی‌های خانم تراس شمشیر را از رو بسته اند و رک و مستقیم و در اظهارنظرهایی مستقل خواستار استعفای او شده اند. برخی گفته اند با این وضعیت نمی‌شود کنار آمد. مردم و حزب محافظه‌کار لایق سیاستمدار بهتری هستند!‌

تراس و کابینه‌اش از چندی پیش به‌طور رسمی فعالیت خود را آغاز کردند، اما آنها تا امروز موفق نشده اند تکلیف وضعیت اقتصادی کشور را روشن کنند و برنامه‌ای که مقبول نمایندگان باشد ارائه دهند. 

 

عرب نیوز

تعیین تاریخ برای امضای قرارداد لبنان و اسرائیل

از دفتر ریاست‌جمهوری لبنان خبر رسیده است که توافق میان دولت اسرائیل و این کشور ۱۰ روز دیگر امضا خواهد شد. روز ۲۷ اکتبر شهر ناقوره در لبنان که مقر نیروهای حافظ صلح سازمان ملل است، میزبان هیات‌های نمایندگی دو دولت برای امضای این قرارداد تاریخی خواهد بود. 

هفته گذشته مقامات اسرائیل و لبنان خبر دادند به توافقی تاریخی برای تعیین مرز مشترک آبی رسیده اند. این اتفاق با میانجیگری ایالات متحده رخ داده است و به لبنان اجازه می‌دهد بخش بزرگی از انرژی مورد نیاز خود را تامین کند. 

لبنان در تامین سوخت و انرژی دچار مشکلات عدیده است. این کشور به لحاظ اقتصادی نیز با چالش‌های فراوانی دست و پنجه نرم می‌کند و در واقع ورشکسته است. بهره‌برداری از منابع گازی جنوبی می‌تواند بخش بزرگی از مشکلات آنها را برطرف کند. 

توتال فرانسه به عنوان یکی از غول های انرژی، به‌زودی عملیات حفاری و بهره‌برداری از این منابع گازی را برای لبنان آغاز خواهد کرد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها