|

رایزنى بن سلمان و العلیمى درباره تلاش ها براى تمدید آتش بس در یمن

روسیا الیوم ،در گزارشی به رایزنى بن سلمان و العلیمى درباره تلاش ها براى تمدید آتش بس در یمن پرداخته است.

رایزنى بن سلمان و العلیمى درباره تلاش ها براى تمدید آتش بس در یمن

در بررسى رسانه های عرب زبان امروز نگاهی انداختیم به عناوین روزنامه هاى،خبرگزارى رسمى سوریه، روسیا الیوم،خبرگزاری رسمی عراق والجزیره.

در این میان روسیا الیوم ،در گزارشی به رایزنى بن سلمان و العلیمى درباره تلاش ها براى تمدید آتش بس در یمن پرداخته است.

 

خبرگزاری رسمی عراق (واع):  رایزنی هیئت‌های پارلمانی عراق و عمان درباره حملات مکرر به خاک عراق و پرونده آب

هیئت های پارلمانی عراق و عمان در حاشیه نشست های اتحادیه بین المجالس در روندا دیدار و پیرامون مساله حملات مکرر به اراضی عراق و پرونده آب رایزنی کردند.

هیئت پارلمانی عراق به ریاست شاخوان عبدالله، نائب رئیس دوم پارلمان عراق، با هیئت پارلمانی عمان پیرامون افزایش سطح همکاری دوجانبه رایزنی کرد.

به گزارش دیدار دو هیئت پارلمانی عراق و عمان در حاشیه نشست های اتحادیه بین المجالس که در جمهوری رواندا برگزار می شود، انجام شد.

دو طرف بر اهمیت تداوم حمایت و پشتیبانی عراق در تلاش ها برای مقابله با چالش ها و بحران ها و فشار بر کشورهای همجوار برای حل مشکلات و در راس آن مساله حملات مکرر به اراضی عراق و پرونده آب تاکید کردند.

روز گذشته هیئتی از پارلمان عراق به ریاست نائب رئیس دوم پارلمان عراق، برای مشارکت در نشست های مجمع عمومی اتحادیه بین المجالس به جمهوری رواندا رفت.

 

الجزیره: افتتاح اولین خط مستقیم دریایی میان ترکیه و یونان

علیرغم خصومت تاریخی میان ترکیه و یونان، دو کشور امروز از راه‌اندازی اولین مسیر دریایی میان شهرهای ساحلی ازمیر و سالونیکی خبر دادند.

 شرکت حمل‌ونقل دریایی «لوانت فریز» در یونان اعلام کرد که در اولین مسیر دریایی میان دو کشور، خدمات خود به مسافران و کالاها برای انتقال دریایی را آغاز کرده است.

این شرکت تأکید کرد که کشتی «سمیرنا دی لیوانت» با ظرفیت 948 مسافر  به منظور تقویت منافع تجاری کشور و تعمیق روابط دو کشور در این خط وارد عمل شده و هر سفر آن 14 ساعت طول می‌کشد.

این شرکت در سه سال گذشته 16 میلیون یورو در این خط دریایی سرمایه‌گذاری کرده و قرار است هر هفته 3 سفر در این خط که اولین مسیر مواصلاتی مستقیم میان ترکیه و یونان است انجام شود.

روابط یونان و ترکیه سال‌ها شاهد رقابت سخت و زنجیره‌ای از نزاع‌ها بر سر مرزهای دریایی بوده است و ترکیه یونان را به توزیع سلاح در 12 جزیره در دریای اژه متهم کرده است

 

روسیا الیوم : رایزنی بن سلمان و العلیمی درباره تلاش‌ها برای تمدید آتش بس در یمن 

خالد بن سلمان، وزیر دفاع عربستان با رشاد العلیمی، رئیس شورای رهبری ریاست جمهوری یمن درباره تلاش های سازمان ملل برای تمدید آتش بس در یمن رایزنی کرد.

وزیر دفاع عربستان در توئیتر اعلام کرد که با العلیمی دیدار و درباره تمدید آتش بس در راستای تحقق امنیت و صلح در یمن رایزنی کرده است.

وی افزود که در این دیدار آخرین تحولات یمن علاوه بر گام های آتی برای تعامل با تغییرات احتمالی بررسی شد.

سازمان ملل پیشتر در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که با وجود عدم توافق طرف‌های یمنی بر سر تمدید آتش بس در این کشور، مذاکرات پیرامون تمدید آن همچنان ادامه دارد.

با وجود تلاش‌های بین‌المللی برای تمدید و گسترش آتش بس در یمن و منتهی شدن آن به صلحی پایدار، این آتش بس موقت روز یکشنبه دوم اکتبر به پایان رسید.

دوم آوریل، آتش بس بین دولت مستعفی یمن و انصارالله آغاز شد و دو بار، هر بار به مدت دو ماه، تمدید شد.

 

خبرگزاری رسمی سوریه: رزمایش مشترک نیروهای مسلح سوریه و روسیه برگزار شد 

رزمایش تاکتیکی و عملیاتی یگان های رزمی نیروهای مسلح سوریه و با همکاری با نیروهای روسی فعال در سوریه طی چند روز برگزار شد.

به دستور بشار اسد، رئیس جمهور و فرمانده کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه و بر اساس برنامه های آموزشی رزمی نیروهای مسلح سوریه در سال جاری، یکی از یگان های رزمی نیروهای مسلح سوریه و با همکاری با نیروهای روسی فعال در سوریه طی چند روز یک طرح تاکتیکی و عملیاتی انجام دادند.

سپهبُد عبد الکریم محمود ابراهیم، رئیس ستاد کل ارتش سوریه، ژنرال الکساندر شایکو، فرمانده نیروهای روسی در سوریه و تعدادی از افسران ارشد سوری و روسی در این عملیات حضور داشتند.

در این طرح تاکتیکی – عملیاتی که با استفاده از گلوله جنگی طی چند روز برگزار شد، واحد های رزمی نیروهای مسلح سوریه و با همکاری با نیروهای روسی فعال در سوریه شرایط نبرد واقعی شبیه سازی شد.

مدیر این طرح تاکتیکی – عملیاتی، طرح نبرد را که شامل حمله به استحکامات و موانع دشمن بود، با جزئیات بدین ترتیب تشریح کرد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها