|

حملات جدید روسیه منتقدان پوتین را راضی کرد

انگلیسی‌ها همچنان چالش‌های اقتصادی دولت را در صفحات اول روزنامه‌هایشان پیگیری می‌کنند.

حملات جدید روسیه منتقدان پوتین را راضی کرد
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

حملات سنگین موشکی و پهپادی روسیه به اوکراین در روز دوشنبه نگاه همه رسانه‌های جهان را به خود جلب کرده است. حملاتی که در مناطق مختلف اوکراین رخ داده، تاسیسات شهری و زمین‌های بازی کودکان، پارک‌‌ها و به کل اهداف غیرنظامی را ویران کرده و باعث واکنش رهبران غربی شده، اما از طرفی رضایت حامیان تندروی کرملین را در پی داشته است. 

از این گذشته انگلیسی‌ها همچنان چالش‌های اقتصادی دولت را در صفحات اول روزنامه‌هایشان پیگیری می‌کنند. خاورمیانه‌ای‌ها هم علاوه بر خبرهای اوکراین به موضوع عراق هم پرداخته اند

 

گاردین

ماکرون: ماهیت جنگ اوکراین تغییر کرده است

حملات انتقام‌جویانه روسیه در سراسر اوکراین پس از انفجار پل کریمه، باعث واکنش رهبران غربی شده است. رئیس‌جمهور فرانسه در واکنش به موشک‌باران سراسری اوکراین و تلفات انسانی آن گفته: تغییرات عمیقی در ماهیت حمله روسیه به اوکراین رخ داده است. 

این حملات موشکی و پهپادی به جای آن که به اهداف نظامی باشد، به پارک‌ها، زمین‌های بازی کودکان، تاسیسات آبی و برقی شهرها و … بوده است. به همین دلیل است که رهبران غربی به آن واکنش نشان داده اند.

موشک‌های روسی در زاپروژیا، کیف، میکولایف، لویو، خارکیف، دنیپرو و به طور در سراسر اوکراین از شرق تا غرب، از شمال تا جنوب فرود آمده اند و جان ۱۴ نفر را گرفته اند. 

زلسنکی رئیس‌جمهور اوکراین امروز برای رهبران گروه هفت سخنرانی می‌کند. به نظر می‌رسد افزایش حمایت نظامی و دیپلماتیک محور اصلی حرفهای زلنسکی باشد. او از غربی‌ها می‌خواهد بیش از پیش به مقاومت اوکراینی‌ها کمک کنند. 

 

نیویورک تایمز

حملات جدید روسیه منتقدان پوتین را راضی کرد

نارضایتی حامیان حمله روسیه به اوکراین سرانجام باعث شد تا یکی از شدیدترین حملات نظامی کرملین طراحی و اجرا شود. 

آنها که از شکست‌های روسیه در اوکراین و عقب‌نشینی‌ها عصبانی بودند، روز گذشته به خواسته خود رسیدند. حملات موشکی روسیه نقاط متعددی را در سراسر اوکراین هدف گرفت و ادعای چند ماه گذشته رسانه‌‌های دولتی و نزدیک به کرملین را نقض کرد. 

این رسانه‌ها همواره مدعی بوده اند که روسیه هرگز به مناطق غیرنظامی و تاسیسات شهری حمله نمی‌کند و نکرده است. اما بالاخره پس از انجام حملات موشکی روز دوشنبه همه این رسانه‌ها تصاویر حمله موشکی به پارکها و زمین‌های بازی و تاسیسات شهری شهرهای مختلف اوکراین را منتشر کردند. 

پوتین با اجرای این حملات جواب منتقدان خود را داد و مایه شادی و غرور آنها را فراهم کرد و البته بار و فشار زیادی را از روی دوش خود برداشت. 

 

ایندیپندنت

 طرح وزیر خزانه‌داری به خدمات عمومی ضربه می‌زند

پس از محافظه‌کاران حالا نوبت موسسه مطالعات مالی بریتانیاست که به آقای به وزیر خزانه‌داری هشدار بدهد طرح مورد نظرش نه تنها مشکلات اقتصادی انگلیس را برطرف نمی‌کند که بحرانی به بحران‌های دیگر این کشور اضافه می‌کند. 

کواسی کوارتنگ، وزیر خزانه‌داری انگلیس همچنان بر طرح کاهش مالیات خود اصرار می‌ورزد. اما موسسه مطالعاتی مالی بریتانیا با بررسی‌های خود به این نتیجه رسیده اگر این طرح اجرا شود، خدمات عمومی در این کشور ضربه هولناکی متحمل خواهد شد. 

برآورد موسسه مطالعاتی مالی بریتانیا این است که طرح کاهش مالیات چیزی حدود ۶۰ میلیارد پوند ضرر به خدمات عمومی وارد می‌کند. آنها می‌گویند مشکل اصلی این طرح این است که بر مبنای بودجه مشخص بنا نشده است. 

این روزها وزیر خزانه‌داری انگلیس در کنار نخست‌وزیر این کشور بیشترین فشارها را تحمل می‌‌کند؛ طرح‌‌های اقتصادی آنها برای عبور از بحران رفاه زندگی مقبول هم‌حزبی‌ها و نهادهای اقتصادی انگلیس نیست و این موضوع باعث دردسرها و سردرگمی‌های آنها شده است. 

 

نشنال

بن‌بست سیاسی امنیت عراق را به خطر انداخته است

سازمان ملل در گزارشی هشدار داده است که ثبات سیاسی عراق و امنیت این کشور به خطر افتاده است. کارشناسان سازمان ملل معتقدند بن‌بست سیاسی باعث این وضعیت شده است. 

یک سال از زمان انتخابات پارلمانی عراق می‌گذرد، اما این کشور هنوز نتوانسته تکلیف دولت را در این مدت روشن کند. عراق نتوانسته بودجه‌ای برای پروژه‌های حیاتی این کشور و آینده و معیشت شهروندانش تعیین کند. به نظر می‌رسد زمان برای عراق به پایان رسیده و این کشور در معرض خطر بی‌ثباتی قرار گرفته است. 

 برهم صالح رئیس‌جمهور عراق هم در دیدار با فرستاده ویژه سازمان ملل گفته کشورش فرصت‌های زیادی از دست داده و نتوانسته نیازهای شهروندانش را برطرف کند. 

کاظمی نخست‌وزیر سابق که در انتخابات سال گذشته حضور نداشته است و در حال به عنوان سرپرست موقت دولت خدمت می‌کند می‌گوید برگزاری انتخابات به تنهایی نشانه دموکراسی نیست. همه احزاب شرکت‌کننده هم باید به دموکراسی معتقد باشند و تن دهند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها