|

تولدت مبارک آقای ولادیمیر پوتین!

پل شبه جزیره کریمه شریان اصلی ارتباط نظامیان روس در جنوب اوکراین است. از آن گذشته این پل یکی از علاقمندی‌های رئیس‌جمهور روسیه هم بوده است.

تولدت مبارک آقای ولادیمیر پوتین!
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

انفجار روی پل شبه جزیره کریمه صفحه اول روزنامه‌های اروپایی و آمریکایی و حتی خاورمیانه‌ای را به خود اختصاص داده است؛ اتفاق مهمی که شکست بزرگی برای روسیه در اوکراین تلقی می‌شود و البته انتقام آنها را هم در پی خواهد داشت. همزمانی این اتفاق با روز تولد پوتین باعث شور و هیاهوی بسیار در شبکه‌‌های اجتماعی اوکراینی‌ها شده است. 

موضوعات دیگر در صفحه اول این روزنامه‌ها یکی برکناری وزیر تجارت در کابینه تراس است و دیگری وقایع تهران و واکنش دانشجوها به حضور رئیس‌جمهور جمهوری اسلامی ایران در دانشگاه و البته کشته شدن شش سرباز یمنی در اثر حمله حوثی‌ها علی رغم تمدید آتش بس.

 

گاردین

سوء رفتار باعث تعلیق وزیر تجارت کابینه شد 

لیز تراس، نخست‌وزیر انگلیس از آقای کانر برنز، وزارت تجارت خواسته استعفا دهد و خودخواسته کنار رود. آقای وزیر به سوء رفتار متهم شده است. او ششمین سیاستمدار محافظه‌کار انگلیسی است که طی ۱۸ ماه گذشته بابت سوء رفتار مجبور به کناره‌گیری می‌شود. 

شاهدان عینی می‌گویند برنز را در بار هتل هایت ریجنسی محل کنفرانس حزب محافظه‌کار دیده اند که دستش را روی پای مرد جوانی گذاشته است. این رفتار معنای خوبی ندارد. 

برنز زیر بار این اتهام نرفته و آن را انکار کرده است، اما ملانی براون یکی از اعضای گروه موسیقی اسپایسی گرل هم در پی این اتفاق خطاب به بارنز توییت کرده : «واقعا شوکه شدی؟ می‌خوای یادآوری کنم توی آسانسور به من چی گفتی؟»

دوستان کانر برنز می‌گویند او بابت آسیب دنده‌اش داروهای قوی استفاده می‌کند. آنها تایید کرده اند که آقای برنز آن روز نوشیدنی الکلی هم مصرف کرده و احتمالا در حالت عادی آن رفتار را انجام نداده است. 

 

عرب نیوز

انفجار روی پل شبه جزیره کریمه

روز شنبه شریان اصلی تقویت نظامیان روس در جنوب اوکراین آسیب دید. انفجاری سنگین روی پل شبه جزیره کریمه باعث این اتفاق شد. 

روسیه می‌گوید کامیونی بمب‌گذاری شده با عبور از این پل باعث انفجار شده است. سه نفر در جریان این انفجار کشته شده اند. 

با انفجار پل شبه جزیره کریمه، بخش‌هایی از پل فروریخته است. پوتین دستور داده غواصان روسی میزان خسارت و آسیب به زیر ساخت‌ها را بررسی کنند. اما تصاویر جدید منتشر شده از آن می‌گوید رفت‌ و آمدهای محدودی روی طرف دیگر پل شکل گرفته است. 

شبه جزیره کریمه از سال ۲۰۱۴ به خاک روسیه ضمیمه شده است. به نظر می‌رسد روسیه برای انتقام از این انفجار به زودی دست به کار شود. شکست‌های پی در پی روسیه در اوکراین باعث بروز نارضایتی‌هایی در میان حلقه نزدیک پوتین شده است. 

 

واشنگتن پست

بروز اختلاف میان پوتین و حلقه نزدیکان

سوء مدیریت و بروز اختلاف موضوعی است که در گزارش‌های محرمانه ‌به دست آمده مراکز اطلاعاتی آمریکا از روسیه روی آن تاکید شده است. 

وقایع اخیر اوکراین و شکست‌های نظامیان روس در مناطق شرقی و جنوبی این کشور و عقب‌نشینی‌‌های مداوم باعث بروز اختلاف میان پوتین و حلقه نزدیکانش شده است. یکی از این افراد از واژه سوء مدیریت برای توصیف این اتفاقات استفاده کرده است.

در گزارش مراکز اطلاعاتی آمریکا نام این فرد ثبت شده است، اما به دلایل امنیتی فاش نخواهد شد. این گزارش به اندازه‌ای اهمیت داشته که در نشست اطلاعاتی روزانه بایدن گنجانده شده و با جزییات به گوش رئیس‌جمهور آمریکا رسیده است. 

پیش از این هم گزارشی از وجود نارضایتی مقامات عالی رتبه نظامی روسیه از نحوه فرماندهی ارتش روسیه در اوکراین منتشر شده بود. 

 

نیویورک تایمز

تولدت مبارک آقای ولادیمیر پوتین!

انفجار پل شبه جزیره کریمه درست در روز تولد ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه رخ داده است. این موضوع باعث شده شهروندان اوکراینی با انواع و اقسام شکلک‌ها و برچسب‌های گرافیکی با او و دستاوردهایش شوخی کنند و تولدش را تبریک بگویند!

پل شبه جزیره کریمه شریان اصلی ارتباط نظامیان روس در جنوب اوکراین است. از آن گذشته این پل یکی از علاقمندی‌های رئیس‌جمهور روسیه هم بوده است. 

انفجار پل به شریان ارتباطی روسها در جنوب اوکراین آسیب قابل ملاحظه‌ای زده و آنها را خشمگین کرده است. این پل در سال ۲۰۱۸ افتتاح شده بود. 

رو‌س‌ها ادعا کرده اند که انفجار عمدی و دست اوکراینی‌‌ها در کار بوده است که از قضا طرف اوکراینی‌ این ادعا را تایید کرده و گفته انفجار با عبور کامیون بمب‌گذاری شده در مسیر پل رخ داده است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها