|

احداث ٤ سد جدید در اقلیم کردستان

در بررسى رسانه های عرب زبان امروز، در گزارشی به احداث ٤ سد در اقلیم کردستان عراق پرداخته است.

احداث ٤ سد جدید در اقلیم کردستان

در بررسى رسانه های عرب زبان امروز نگاهی انداختیم به عناوین روزنامه هاى،شفق نیوز، روسیا الیوم،خبرگزاری رسمی عراق والجزیره.

در این میان شفق نیوز، در گزارشی به احداث ٤ سد در اقلیم کردستان عراق پرداخته است.

 

شفق نیوز: 

اقلیم کردستان عراق در پی احداث 4 سد جدید  

وزارت کشاورزی دولت ایالتی اقلیم کردستان عراق ضمن اشاره به دلایل کاهش سطح آب در اقلیم کردستان و عراق، از قصد دولت اقلیم کردستان برای احداث 4 سد جدید خبر داد.

رزگار حمه خضر، معاون وزیر کشاورزی اقلیم کردستان گفت که طی دو سال گذشته، تغییرات اقلیمی بر همه مناطق جهان به خصوص خاورمیانه و به طور مشخص عراق و کردستان تاثیر گذاشته است و منجر به کاهش بارش باران به ویژه در مناطقی است که به بارش باران برای منابع آبی خود تکیه دارند.

وی افزود که با وجود اینکه عراق دارای بزرگترین سدها در منطقه همانند سد موصل است، اما در دوره گذشته به صورت درست آب در آنها ذخیره نشد.

رزگار حمه خضر، افزایش جمعیت، افزایش زراعت، کمبود مساحت های سبز، عوامل بیابان زایی، تغییرات اقلیمی، کاهش استفاده از فناوری در استفاده از آب های زیر زمینی، مشکلات مالی، تخلف شهروندان در استفاده از منابع آبی از طریق حفر چاه و کمبود آگاهی نسبت به مصرف بهینه آب، عدم تامین نقدینگی مالی برای احداث سد، همه از دلایل حقیقی کمبود آب است.

 

روسیا الیوم: 

کویت به دنبال احداث یک اسکله جدید نفتی

 کویت قصد دارد یک اسکله جدید برای صادرات نفت از پالایشگاه الاحمدی برای تقویت توانایی صادراتی خود احداث کند.

روزنامه الانباء کویت به نقل از برخی منابع نوشت که شرکت ملی نفت کویت قصد دارد اسکله ای جدید برای صادرات نفت پالایشگاه الاحمدی، بزرگترین پالایشگاه نفت کشور احداث کند.

این روزنامه نوشت که این گام در چارچوب تلاش کویت برای تقویت توانایی های صادرات فرآورده های نفتی و افزایش آن پس از اتمام اجرای پروژه سوخت محیط زیستی انجام می شود.

به گفته منابع مذکور، شرکت ملی نفت کویت از 3 مشاور بین المللی خواست امکان سنجی طراحی و احداث اسکله نفتی جدید در پالایشگاه نفتی الاحمدی را بررسی و هزینه برآوردی فرایند احداث و طرح های پذیرش نفتکش های عظیم براساس تازه ترین فناوری ها و آخرین نتایج فناوری نوین در زمینه ساخت و ساز دریایی را تعیین کنند.

 

خبرگزاری رسمی عراق :

 الکاظمی بار دیگر احزاب و سیاسیون را به گفتگو برای حل بحران سیاسی عراق دعوت کرد

مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق به مناسبت گذشت یک سال از برگزاری انتخابات پارلمانی در عراق بیانیه ای صادر کرد.

بنابر آنچه در بیانیه  دفتر نخست وزیری عراق آمده است، وی گفت که در چنین روزی در سال گذشته (10 اکتبر 2021) مهمترین بند برنامه دولتمان را انجام دادیم و انتخابات پارلمانی زودهنگام برگزار کردیم که به گواه سازمان ملل و همه ناظران، سالم و حرفه ای بود و این انتخابات زودهنگام در پاسخ به مطالبات ملت بزرگوارمان برگزار شد و مرجعیت رشید خواستار مشارکت در آن شد.

الکاظمی افزود که شرایط یک سال از تجربه انتخابات ثابت کرده است که روی آوردن به صندوق های رای باید با ایمان همه نیروهای سیاسی به اصول دموکراسی و فعالیت سیاسی براساس چارچوب فرهنگی و ارزش های آن همراه باشد.

 

الجزیره: 

اعلان جنگ حکومت وابسته به عربستان در یمن به انصارالله

شورای ریاستی وابسته به عربستان در یمن به ارتش وابسته به خود دستور داد که در برابر اقدامات تنش‌زای انصارالله در جبهه‌های جنگ با قاطعیت وارد عمل شوند.

 پایگاه رسمی شورای انتقال جنوب تأکید کرد که «عیدروس الزبیدی»، عضو شورای ریاست و رئیس شورای انتقالی یمن در دیدار با «محسن الداعری»، وزیر دفاع حکومت وابسته به عربستان در یمن، در جریان تازه‌ترین تحولات نظامی در جبهه‌های جنگ قرار گرفت.

الداعری در این دیدار سطح آمادگی نظامی برای رویارویی با حملات انصارالله در پی پایان آتش‌بس در این کشور را بررسی کرد و الزبیدی بر ضرورت افزایش آمادگی نظامی و پاسخ قاطع به حملات نظامی آنان تأکید کرد.

در همین راستا منابع محلی خبر دادند که در حمله پهپادی انصارالله به منطقه حیس در غرب یمن 8 تن زخمی شدند.

همچنین یک خودرو در منطقه مقبنه در غرب استان تعز هدف حمله موشکی قرار گرفت.

از سوی دیگر منابع محلی خبر می‌دهند که درگیری‌های انصارالله و حکومت وابسته به عربستان در غرب استان تعز ازسرگرفته شده است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها