|

دیدار سلطان عمان و پادشاه اردن در مسقط

در بررسى رسانه های عرب زبان امروز، الخلیج اونلاین، در گزارشی به دیدار و گفت‌وگوی سلطان عمان و پادشاه اردن در مسقط پرداخته است.

دیدار سلطان عمان و پادشاه اردن در مسقط

در بررسى رسانه های عرب زبان امروز نگاهی انداختیم به عناوین روزنامه هاى،الخلیج الجدید، الخلیج اونلاین،خبرگزارى رسمى عربستان "واس"و الفرات نیوز.

در این میان الخلیج اونلاین، در گزارشی به  دیدار و گفت‌وگوی سلطان عمان و پادشاه اردن در مسقط پرداخته است.

 

الفرات نیوز:

 احضار قضائی رئیس سازمان صنایع جنگی عراق به اتهام تضییع اموال عمومی

سازمان پاکدستی عراق از احضار مدیر شرکت صنایع جنگی فعلی عراق به علت تضییع عمدی اموال عمومی خبر داد.

اداره تحقیقات سازمان پاکدستی عراق امروز (چهارشنبه 5 اکتبر) با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که دادگاه بازپرسی این سازمان دستور احضار مدیر کل شرکت صنایع جنگی عراق، که یک شرکت دولتی است، به علت تخلف در قرارداد این شرکت با یک پیمانکار را صادر کرده است.

بر اساس این بیانیه رسمی، به موجب این قرارداد پیمانکار موظف بود که برخی قطعات فلزی را به براده آهن تبدیل کند اما به جای آن، قطعات را از هم جدا کرده است و جداگانه به فروش رسانده است.

این بیانیه افزوده که این اقدام با همکاری برخی کارکنان این شرکت انجام شده و مصداق تضییع اموال عمومی است.

 

خبرگزاری رسمی عربستان (واس): 

گفت‌وگوی تلفنی وزرای دفاع عربستان و امریکا

وزیر دفاع عربستان در گفت‌وگوی تلفنی با همتای امریکایی خود روابط دوجانبه و راه‌های گسترش آن را بررسی کرد.

 «خالد بن سلمان»، وزیر دفاع عربستان، با دریافت تماس تلفنی از جانب «لوید اوستن»، وزیر دفاع امریکا، روابط راهبردی امریکا و عربستان را بررسی کرد.

بر اساس این گزارش، در این تماس تلفنی همکاری و هماهنگی مشترک دو کشور در عرصه نظامی و دفاعی و راه‌های تقویت آن و تازه‌ترین تحولات منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای و موضوعات مورد اهتمام مشترک بررسی شد.

 

العربی الجدید: 

اعتصاب  نماینده مجلس لبنان در یک بانک برای گرفتن سپرده‌اش

 همزمان با تکرار حملات مسلحانه به بانک‌های لبنان برای دستیابی به سپرده‌های شخصی، یک نماینده مجلس لبنان به این منظور در یک شعبه بانک بست نشست.

«سینیتا زرازیر»، نماینده مجلس لبنان، صبح امروز به همراه وکیل خود با مطالبه دستیابی به 8500 دلار سپرده بانکی‌اش به منظور انجام عمل جراحی در شعبه یک بانک بست نشسته است.

او تأکید کرده که از چند هفته پیش اسناد و مدارک مربوطه را به بانک داده تا با دریافت سپرده‌اش موافقت شود اما مسوولان بانک هیچ پاسخی به وی نداده‌اند.

بر اساس این گزارش، در مذاکراتی که از صبح امروز با وی انجام شده، مسئولان بانک پیشنهاد پرداخت مبلغ به صورت لیره با قیمت 8 هزار لیره برای هر دلار را داده‌اند اما او بر دریافت مبلغ به صورت دلار تأکید دارد.

این در حالی است که بانک مرکزی لبنان از سال 2019 بدون هیچ مبنای حقوقی دسترسی مردم به سپرده‌های بانکی را به شدت محدود کرده است.

پیش از این در پی حملات مسلحانه مکرر به بانک‌های لبنان، اتحادیه بانک‌ها به مدت یک هفته فعالیت همه بانک‌های کشور را متوقف کرد.

 

الخلیج اونلاین:

 دیدار و گفت‌وگوی سلطان عمان و پادشاه اردن در مسقط

 هیثم بن طارق، سلطان عمان و عبدالله دوم، پادشاه اردن طی دیداری مشترک، قضیه فلسطین، حمایت از ملت فلسطین و گسترش همکاری اقتصادی و تجاری بین عمان و اردن را بررسی کردند.

 دو طرف بر سر گسترش چشم اندازهای همکاری اقتصادی بین دو کشور به ویژه در زمینه های تجاری، سرمایه گذاری و صنعتی توافق کردند.

سلطان عمان و پادشاه اردن بر لزوم افزایش سطح مبادله تجاری بین دو کشور و تشکیل کمیته مشترک اردن و عمان در اسرع وقت تاکید کردند.

هیثم بن طارق و عبدالله دوم همچنین بر اهمیت تقویت همکاری بین بخش خصوصی اردن و عمان و تداوم هماهنگی و رایزنی درخصوص مسائل مختلف دارای اهمیت مشترک به ویژه در زمینه امنیت غذایی و انرژی تاکید کردند.

پادشاه اردن در این دیدار از مواضع عمان و تلاش های پی در پی آن در تقویت امنیت و ثبات منطقه تقدیر کرد.

سران دو کشور تحولات منطقه ای و بین المللی را نیز بررسی کردند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها