|

چه تعداد بلیط جام جهانى به فروش رفته است؟

در بررسى رسانه های عرب زبان امروز، در گزارشی به تعداد بلیط هاى فروخته شده در جام جهانى قطر پرداخته است.

چه تعداد بلیط جام جهانى به فروش رفته است؟

در بررسى رسانه های عرب زبان امروز نگاهی انداختیم به عناوین روزنامه هاى،الشرق، اسپوتنیک،بغداد الیوم والخلیج اونلاین.

در این میان الشرق،در گزارشی به تعداد بلیط هاى فروخته شده در جام جهانى قطر پرداخته است.

 

بغداد الیوم : 

ترور معاون رئیس پلیس الناصریه در شرایط مبهم 

یک منبع امنیتی از کشته شدن یک افسر بلندپایه و مجروح شدن یکی از همراهان آن در شرایط مبهم در الناصریه در استان ذی قار خبر داد.

این منبع گفت که استان ذی قار امروز شاهد کشته شدن یک سرهنگ که معاون رئیس پلیس الناصریه بود و مجروح شدن یکی از همراهان آن بود.

 

منبع مذکور افزود که ترور در یک پایگاه امنیتی رخ داده و احتمال می رود که یکی از نیروهای کادر پلیس در این حادثه نقش داشته است.

 

الخلیج اونلاین:

 عربستان: از نفت همچون سلاحی علیه امریکا استفاده نمی‌کنیم

وزیر مشاور در امور خارجی عربستان تأکید کرد کشورش از نفت همچون سلاحی علیه امریکا استفاده نمی‌کند و کاهش تولید نفت را به نفع اقتصاد جهانی می‌داند.

«عادل الجبیر»، وزیر مشاور در امور خارجی عربستان، در گفت‌وگو با شبکه «فوکس نیوز» گفت که عربستان در پی استفاده از نفت همچون یک سلاح علیه ایالات متحده نیست و افزود که تصمیم اوپک پلاس برای کاهش تولید نفت به نفع اقتصاد جهان است.

او گفت که نفت سلاحی مانند جنگنده یا تانک نیست و با آن نمی‌توان به کسی شلیک کرد بلکه «از نظر ما نفت فقط یک کالای مهم برای اقتصاد جهان است».

الجبیر افزود اینکه گفته شود عربستان تولید نفت را کاهش می‌دهد تا به امریکا آسیب برساند یا دلیلی از این قبیل کاملا بی اساس است.

او روابط امریکا و عربستان را روابطی راهبردی خواند و افزود که عربستان در پی ثبات در بازارهای نفت به نفع خریداران و کشورهای تولیدکننده است.

وی گفت که رشد اقتصادی جهان روندی کاهشی را پیدا کرده و کاهش تولید نفت اقدامی پیشگیرانه برای جلوگیری از فروپاشی بازار سوخت جهان است.

 

الشرق:

 2 میلیون و 450 هزار بلیت جام جهانی به فروش رفته است 

مدیر کل اداره بازاریابی جام جهانی قطر اعلام کرد که از میان 3.1 میلیون بلیت تماشاگران بازی‌ها، 2 میلیون و 450 هزار بلیت به فروش رفته است.

«حسن الکواری»، مدیر کل اداره بازاریابی جام جهانی قطر گفت که تاکنون بیش از 2 میلیون و 450 هزار بلیت تماشاگران بازی‌های جام جهانی به فروش رفته است.

او گفت که هنوز مرحله نهایی فروش بلیت‌ها آغاز نشده است و پیش‌بینی کرد که در مرحله نهایی فروش بلیت‌ها همه آنها به فروش برسد.

الکواری افزود که این حجم از فروش نشان‌دهنده استقبال گسترده از جام جهانی در قطر است و خبر داد که اپلیکیشن ویژه بلیت‌ها در نیمه دوم اکتبر فعال خواهد شد

 

اسپوتنیک: 

منافع مالی منطقه مورد مناقشه میان اسرائیل و لبنان چقدر است؟

 مدیر کل وزارت انرژی اسرائیل منافع میدان گازی مورد مناقشه با لبنان را حدود  3 میلیارد دلار برآورد کرد.

پایگاه عبری «واللا» به نقل از «لیئور شیلات»، مدیر کل وزرات انرژی اسرائیل، تأکید کرد که میدان گازی مورد مناقشه با لبنان که سهم اسرائیل از آن 17 درصد خواهد بود، حدود 3 میلیارد دلار منافع مالی دارد.

او گفت که این منافع قرار است میان شرکت توتال و لبنان و اسرائیل تقسیم شود.

پیش از این رسانه‌های اسرائیلی حجم این منافع را 20 میلیارد دلار برآورد کرده بودند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها