|

چهار شرط عمان براى باز کردن حریم هوایى خود به روى اسرائیلى ها

در بررسى رسانه های عرب زبان امروز، عربی ٢١، در گزارشی به چهار شرط عمان براى باز کردن حریم هوایى خود به روى اسرائیلى ها پرداخته است.

چهار شرط عمان براى باز کردن حریم هوایى خود به روى اسرائیلى ها

در بررسى رسانه های عرب زبان امروز نگاهی انداختیم به عناوین روزنامه هاى،الخلیج اونلاین، خبرگزاری رسمی عراق (واع)،العربی الجدید و عربی ٢١.

در این میان عربی ٢١، در گزارشی به  چهار شرط عمان براى باز کردن حریم هوایى خود به روى اسرائیلى ها پرداخته است.

 

الخلیج اونلاین:

 بیش از ده میلیارد دلار؛ هدررفت سالانه غذا در عربستان

 سازمان کل غلات عربستان اعلام کرد که میزان هدررفت غذا در عربستان از 40 میلیارد ریال (10.6 میلیارد دلار) در سال فراتر رفته است.

این سازمان کمپینی گسترده برای آگاهی بخشی در رابطه با هدررفت غذا تحت شعار لحظه هدررفت به راه انداخته است.

هدف از این کمپین، افزایش آگاهی نسبت به اهمیت تنوع غذایی و تاکید بر اهمیت آن، ترویج شیوه های مصرف درست و اتخاذ راه حل هایی برای جلوگیری از هدررفت غذاست.

بنابر گزارش شبکه CNBC امریکا، عربستان رتبه نخست جهان در هدررفت غذا را دارد.

بیشترین موادی که در عربستان تلف می‌شود برنج است که 30 درصد مواد غذایی اتلاف شده را شامل می شود و بعد از آن گندم و نان است که 25 درصد مواد غذایی اتلاف شده را تشکیل می دهند

 

خبرگزاری رسمی عراق "واع": 

واحد اطلاع‌رسانی امنیتی عراق از مشاهده افراد نفوذی در تظاهرات امروز بغداد خبر داد

واحد اطلاع‌رسانی امنیتی عراق از شناسایی افراد نفوذی در میان تظاهرات‌کنندگان خبر داد که با کوکتل مولوتف و تفنگ ساچمه‌ای به نیروهای امنیتی حمله می‌کنند.

در بیانیه رسمی واحد اطلاع‌رسانی امنیتی عراق آمده که نیروهای امنیتی عراق به روش کاملا حرفه‌ای و بدون حمل سلاح و با خودداری از هرگونه خشونت در حال تعامل با تظاهرات‌کنندگان در بغداد هستند.

این بیانیه افزوده که دستگاه‌های امنیتی عراق عناصر نفوذی را در میان تظاهرات‌کنندگان شناسایی کردند که به سمت نیروهای امنیتی کوکتل مولوتف پرتاب می‌کنند یا با تفنگ ساچمه‌ای به آنان تیراندازی می‌کنند که خلاف حالت مسالمت‌آمیز تظاهرات است.

در این بیانیه از تظاهرات‌کنندگان خواسته شده که این افراد نفوذی را فورا تحویل دستگاه امنیتی دهند و حالت مسالمت‌آمیز تظاهرات را حفظ کنند.

از صبح امروز در سالروز تظاهرات اول اکتبر 2019، تظاهراتی در بغداد در حال برگزاری است.

 

العربی الجدید :

 ۵۲ فوتى بر اثر ابتلا به وبا در سوریه 

آمارها در سوریه نشان‌دهنده افزایش موارد ابتلا به وبا و فوت بر اثر این بیماری است.

وزارت بهداشت سوریه اعلام کرد که شمار استان‌هایی که ابتلا به وبا در آنها دیده شده از 6 استان به 10 استان افزایش یافته است.

این وزارتخانه تأکید کرد که استان‌های حلب، دیرالزور، حسکه، رقه، لاذقیه، حمص، دمشق، سویداء، درعا و قنیطره شاهد ثبت 426 مورد ابتلا به وبا و 33 مورد فوت بوده است.

از سوی دیگر، نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) در شمال و شمال غرب سوریه اعلام کرد که تاکنون 6 هزار و 180 مورد ابتلا به وبا و 19 مورد فوت بر اثر وبا را شناسایی کرده است.

در مناطق تحت کنترل دیگر نیروهای مخالف سوریه نیز 14 مورد ابتلا به وبا شناسایی شده است.

همزمان سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده که از طریق امارات به سوریه دارو و تجهیزات درمانی ارسال کرده است.

 

عربی 21: 

عمان برای بازکردن حریم هوایی خود به روی اسرائیلی‌ها چهار شرط گذاشت

عمان برای دادن مجوز و گشودن حریم هوایی خود به روی خطوط هوایی اسرائیل چهار شرط گذاشته است.

 اسرائیل برای کوتاه کردن مسیر و زمان پروازهای خود به دنبال موافقت عمان برای باز کردن حریم هوایی خود به روی خطوط هوایی اسرائیل است که اخیراً پیشرفت‌هایی در این زمینه حاصل شده است.

عمان برای صدور مجوز باز کردن حریم هوایی خود به روی اسرائیل، 4 شرط را مطرح کرده است که عبارتند از: مقامات دولتی عمان بتوانند هواپیماهای اسرائیلی را که مجبور به فرود در فرودگاه عمان هستند بررسی کنند، فقط پروازهای تجاری و غیرنظامی مجاز به عبور هستند، عمان حق کامل دارد مجوز را بر اساس منافع خود مسدود کند، هواپیمای مقامات اسرائیلی فقط در موارد اضطراری حق فرود در فرودگاه عمان را دارند.

انتظار می‌رفت تماسی در این زمینه با عمانی ها در هفته گذشته و در جریان مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک صورت گرفته باشد، هنوز مشخص نیست که آیا این مذاکرات مستقیماً با عمانی ها انجام شده یا این تماس ها با میانجی‌گری امارات یا عربستان سعودی صورت گرفته است

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها