|

شرکت 350 ناشر عربی و خارجی در نمایشگاه بین المللی کتاب فلسطین

در بررسى رسانه های عرب زبان، الخلیج اونلاین، در گزارشی به شرکت 350 ناشر عربی و خارجی در نمایشگاه بین المللی کتاب فلسطین پرداخته است.

شرکت 350 ناشر عربی و خارجی در نمایشگاه بین المللی کتاب فلسطین

در بررسى رسانه های عرب زبان امروز نگاهی انداختیم به عناوین روزنامه هاى،الجزیره، خبرگزاری رسمی عراق (واع)، الخلیج اونلاین و روسیا الیوم.

در این میان  الخلیج اونلاین، در گزارشی به شرکت 350 ناشر عربی و خارجی در نمایشگاه بین المللی کتاب فلسطین  پرداخته است.

 

خبرگزاری رسمی عراق (واع) : 

ورود بیش از 3 میلیون زائر خارجی به عراق برای مراسم اربعین

عمر الوائلی رئیس سازمان گذرگاه های مرزی عراق از ورود بیش از 3 میلیون زائر خارجی به عراق خبر داد که حدود 70 درصد آنها از مرز زرباطیه ـ مهران بوده است.

رئیس سازمان گذرگاه‌های مرزی عراق، تأکید کرد که ورود و خروج زائران از مرزهای کشور به صورت روان انجام می‌شود.

او گفت که تاکنون شمار زائران خارجی که از گذرگاه‌های مرزی عراق به جز اقلیم کردستان وارد کشور شده‌اند بیش از 3 میلیون زائر و از مرزهای اقلیم کردستان 20 هزار زائر بوده است.

الوائلی افزود که هم‌اکنون حجم زائرانی که خارج می‌شوند زیاد شده است و خبر داد که در روز یکشنبه (11 سپتامبر) یک و نیم میلیون زائر وارد عراق شده و نیم میلیون زائر خارج شده‌اند.

وی افزود که حدود 70 درصد زائران معادل یک و نیم میلیون زائر از گذرگاه مرزی زرباطیه (مهران) وارد شده‌اند و گذرگاه مرزی شلمچه در رتبه دوم جای دارد.

رئیس سازمان گذرگاه‌های مرزی عراق تأکید کرد که هماهنگی‌های لازم با ستاد عملیات مشترک برای خروج زائران انجام شده است.

 

الخلیج آنلاین: 

فرستاده امریکا خواستار تمدید آتش بس در یمن به مدت 6 ماه شد

تیموتی لیندرکینگ، فرستاده امریکا در امور یمن خواستار تمدید آتش بس در این کشور به مدت 6 ماه دیگر شد.

وی در مصاحبه ای با شبکه خبری الجزیره، گفت که ارزیابی اش از آتش بس این است که فوائد مهم و ملموسی برای ملت یمن داشته است اما من یا امریکا نباید قضاوت کنیم بلکه باید بگذاریم ملت یمن این کار را انجام دهد.

وی افزود که از آغاز آتش بس در یمن، میزان مجروحیت ها در میان غیرنظامیان 60 درصد کاهش یافت و 20 هزار یمنی توانستند از طریق فرودگاه بین المللی صنعا برای نخستین بار از سال 2006 به خارج سفر کنند و امکان تامین کمک های بشردوستانه نیز که پیش از آتش بس وجود نداشت، به وجود آمد.

لیندرکینگ از جامعه بین الملل و انصار الله خواست تلاش بیشتری برای تمدید آتش بس و افزایش پروازها و کاهش تنش در این کشور داشته باشند.

فرستاده امریکا در امور یمن درباره اوضاع در تعز نیز خواستار لغو محاصره شهر و کاهش فشار ساکنان شد و تاکید کرد که آن مساله ای بشردوستانه است.

 

الجزیره: 

350 ناشر عربی و خارجی در نمایشگاه بین المللی کتاب فلسطین شرکت می‌کنند

نمایشگاه بین المللی کتاب فلسطین برای دوازدهمین دوره با حضور 350 ناشر از 16 کشور در فلسطین برگزار خواهد شد.

فعالیت نمایشگاه بین المللی کتاب فلسطین، چهارشنبه هفته آینده با مشارکت 350 ناشر فلسطینی، عربی و خارجی به علاوه گروهی از شاعران و نویسندگان عرب آغاز به کار خواهد کرد.

بر اساس گزارشی که این نمایشگاه با شعار «وطن فلسطین، پایتخت قدس» ارائه کرده، بر ستون‌های نمایشگاه اسامی شهرهای فلسطین نوشته شده است.

امسال تونس، مهمان افتخاری دوازدهمین نمایشگاه بین المللی فلسطین است.

«عاطف ابو سیف» وزیر فرهنگ فلسطین گفت که این نمایشگاه پس از 4 سال دوباره برگزار شده است و بر میراث فرهنگی فلسطین و حقیقت آن تمرکز دارد.

وی در کنفرانس مطبوعاتی نمایشگاه بین المللی کتاب عنوان کرد که در این نمایشگاه رودیدادهای فرهنگی مختلفی برگزار خواهد شد.

نمایشگاه بین المللی کتاب فلسطین در سال 1995 آغاز به کار کرد و هر سال برگزار می‌شود اما بین سال‌های 2000 تا 2005 به علت حمله اسرائیل و 2018 تا 2022 به علت همه گیری کرونا برگزار نشد.

 

روسیا الیوم

 دیدار فرمانده سنتکام با وزیر دفاع و رئیس ستاد کل نیروهای مسلح مصر

مایکل کوریلا، فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده امریکا (سنتکام) که طی سفری رسمی به مصر رفته است، با محمد زکی، وزیر دفاع مصر دیدار و درباره شماری از مسائل دارای اهمیت مشترک رایزنی کرد.

دو طرف در این دیدار مسائل دارای اهمیت مشترک در زمینه همکاری نظامی و راه های حمایت از آن را بررسی کردند.

زکی ضمن ابراز افتخار از شراکت اسراتژیک مصر و امریکا، بر اهتمام نیروهای مسلح مصر بر تقویت پیوندهای همکاری در زمینه های مختلف نظامی و امنیتی تاکید کرد.

کوریلا نیز ضمن تحسین نقش محوری مصر در تحقق امنیت و ثبات و توازن در منطقه، بر عمق روابط دوجانبه بین مصر و امریکا تاکید کرد.

فرمانده سنتکام با اسامه عسکر، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح مصر نیز دیدار و درباره راه های تقویت همکاری مشترک در زمینه آموزش و تبادل تجربه بین نیروهای مسلح دو کشور رایزنی کرد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها