|

توقف فعالیت فرودگاه حلب در پی حمله موشکی اسرائیل

در بررسى رسانه های عرب زبان، در گزارشی به توقف فعالیت فرودگاه حلب در پی حمله موشکی اسرائیل پرداخته است.

توقف فعالیت فرودگاه حلب در پی حمله موشکی اسرائیل

در بررسى رسانه های عرب زبان امروز نگاهی انداختیم به عناوین روزنامه هاى روسیا الیوم ، خبرگزاری رسمی عراق "واع"، الخلیج اونلاین و الفرات نیوز.

در این میان  روسیا الیوم ، در گزارشی به  توقف فعالیت فرودگاه حلب در پی حمله موشکی اسرائیل پرداخته است.

 

الفرات نیوز: 

تاکید مجدد عربستان بر حمایت خود از امنیت و ثبات عراق

عصام بن سعد بن سعید،معاون وزیر رسانه عربستان پس از جلسه هیئت دولت عربستان، مجددا بر حمایت کشورش از امنیت و ثبات عراق تاکید کرد.

عربستان سعودی مجددا بر حمایت خود از امنیت و ثبات عراق تاکید کرد.

عصام بن سعد بن سعید، در بیانیه ای پس از نشست هیئت دولت گفت که این هیئت آخرین تحولات و اوضاع منطقه و جهان را دنبال می کند.

وی مجددا بر حمایت عربستان از هر آنچه امنیت و ثبات عراق را تضمین و توانایی ها و دستاوردهای آن را حفظ می کند، تاکید می کند.

 

روسیا الیوم: 

توقف فعالیت فرودگاه حلب در پی حمله موشکی اسرائیل

حمله موشکی امشب اسرائیل به فرودگاه بین المللی حلب، موجب توقف فعالیت این فرودگاه شد.

 یک منبع نظامی سوریه گفت که حمله اسرائیل به فرودگاه بین المللی حلب موجب توقف فعالیت در این فرودگاه شد.

خبرگزاری رسمی سوریه اعلام کرد که فرودگاه بین المللی حلب امشب با چند موشک توسط اسرائیل از سمت مدیترانه در غرب لاذقیه، هدف حمله قرار گرفت.

منبع مذکور اشاره کرد که این حمله منجر به خسارت مادی در باند فرودگاه و توقف فعالیت در آن شد.

پیش از این رسانه های محلی در سوریه از شنیده شدن صدای انفجار در حلب و لاذقیه خبر داده بودند.

فرودگاه حلب در 31 اوت نیز هدف حمله اسرائیل قرار گرفته بود.

 

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق "واع":

 اعزام نخستین کاروان عمره گزاران عراقی به عربستان از طریق گذرگاه مرزی عرعر

کاروان عمره گزاران متشکل از 25 اتوبوس امروز از استان های کرکوک، نینوا، بغداد و الانبار با هزار و 14 مسافر از طریق گذرگاه مرزی عرعر عازم عربستان شد.

سازمان عالی حج و عمره عراق از عزیمت نخستین کاروان حجاج عراقی به عربستان برای ادای عمره از طریق گذرگاه مرزی عرعر خبر داد.

 کاروان عمره گزاران متشکل از 25 اتوبوس امروز از استان های کرکوک، نینوا، بغداد و الانبار با هزار و 14 مسافر از طریق گذرگاه مرزی عرعر عازم عربستان شد.

این سازمان اشاره کرد که بازگشایی این گذرگاه پس از سه دهه پس از تلاش های گسترده سامی المسعودی، رئیس سازمان حج و عمره عراق و مذاکره با عربستان در مکه مکرمه صورت گرفت.

سازمان حج و عمره عراق توضیح داد که اعزام حجاج از این گذرگاه صورت می گیرد و افرادی که مایل باشند می تواند با خودروی شخصی خود به بیت الله الحرام اعزام شوند.

 

الخلیج اونلاین: 

عمان خواستار حل عادلانه قضیه فلسطین و بازگشت سوریه به اتحادیه عرب شد

بدر البوسعیدی وزیر خارجه عمان در نشست اتحادیه عرب ضمن تاکید بر اهمیت حل عادلانه قضیه فلسطین، نسبت به بازگشت سوریه به اتحادیه عرب ابراز امیدواری کرد.

وزیر خارجه عمان بر اهمیت ایجاد راه حلی عادلانه برای ملت فلسطین و به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شرقی در مرزهای 1967 تاکید کرد.

 وی در 158 امین نشست عادی اتحادیه عرب در سطح وزرای خارجه در قاهره، خواستار عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل شد و نسبت به بازگشت سوریه به اتحادیه عرب ابراز امیدواری کرد.

وی افزود که عمان با توجه به ایمان به اصول ثابت اصیل کشورهای عربی که همه در جهت تثبیت آن تلاش می کنند، امیدوار است همبستگی عربی با بازگشت سوریه به اتحادیه عرب بازگردد.

بیش از یک سال است که روند عادی سازی روابط کشورهای عربی با سوریه پس از سال ها تعلیق عضویت سوریه در اتحادیه عرب سال 2011 سرعت گرفته است.

عربستان و قطر به شدت با بازگشت سوریه به اتحادیه عرب در سایه رهبری بشار اسد در این کشور مخالفند و رسانه ها از پیوستن مصر به مخالفان بازگشت سوریه خبر می دهند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها