|

افزایش آمار خودکشی در عراق

در بررسى رسانه های عرب زبان، روسیا الیوم، در گزارشی به افزایش آمار خودکشی در عراق‌ پرداخته است.

افزایش آمار خودکشی در عراق

در بررسى رسانه های عرب زبان امروز نگاهی انداختیم به عناوین  رسانه‌های الجزیره،  الخلیج اونلاین، ناس نیوز عراق و روسیا الیوم.

در این میان  روسیا الیوم، در گزارشی به  افزایش آمار خودکشی در عراق‌ پرداخته است.

 

الجزیره: 

 44 شرکت بزرگ فعال دفاتر خود را در عربستان افتتاح کرده‌اند

در پی تصمیم دولت عربستان درباره توقف قرارداد با هرگونه بنگاه تجاری خارجی که در کشوری غیر از عربستان دفتر منطقه‌ای داشته باشد، بسیاری شرکت‌های بزرگ جهانی در حال افتتاح دفاتر خود در عربستان هستند.

 عربستان در سال 2021 و در راستای تلاش برای تبدیل شدن به یک مرکزی مهم تجاری برای جذب سرمایه و نیروی کار نخبه خارجی و نیز افزایش فرصت‌های شغلی و تنوع بخشیدن به منابع اقتصادی خود اعلام کرد از اول ژانویه 2024 قراردادهای خود با شرکت‌های خارجی را که دفتر منطقه‌ای آنها در خارج ریاض باشد متوقف خواهد کرد.

در سه ماهه نخست سال جاری میلادی، 44 شرکت بزرگ فعال در بخش‌های فناوری و مواد غذایی و انرژی از جمله سامسونگ، یونیلور، بیکرهیوز، زیمنس، هواوی، اپل، گوگل، علی بابا، مایکروسافت و آی‌بی‌ام دفاتر خود را در عربستان افتتاح کرده‌اند.

ماه گذشته نیز «سازمان بازاریابی سرمایه‌گذاری» در عربستان تأسیس شد که هدف از آن همکاری و هم‌افزایی میان شرکت‌های داخلی و خارجی و بهبود خدمات به شرکت‌ها و برنامه‌ریزی برای بازاریابی و جذب سرمایه خارجی است.

 

ناس نیوز: 

ائتلاف السیاده: گفت‌وگوی نیروهای سیاسی عراق حتی بدون حضور جریان صدر باید ادامه یابد

یک نماینده ائتلاف السیاده با تأکید بر ضرورت ادامه گفت‌وگوی نیروهای سیاسی عراق حتی بدون حضور جریان صدر پیش‌بینی کرد که بحران سیاسی عراق بعد از زیارت اربعین حل شود.

«یوسف السبعاوی» نماینده ائتلاف السیاده، بزرگ‌ترین ائتلاف اهل سنت عراق به ریاست خمیس الخنجر، تأکید کرد که جلسات گفت‌وگوی نیروهای سیاسی عراق باید ادامه پیدا کند حتی اگر جریان صدر در آن حاضر نشود.

السبعاوی در مصاحبه‌ای تلویزیونی گفت که انحلال پارلمان به صورت مستقیم و بدون برگزاری جلسه مجلس ممکن نیست و باید گفت‌وگوها ادامه پیدا کند.

وی بیانیه 10 ماده‌ای محمد الحلبوسی، رئیس مجلس عراق، را بیان مشکلات اصلی سیاسی در کشور دانست که با حل آنها روند اصلاح فضای سیاسی کشور هموار می‌شود.

این نماینده مجلس عراق گفت که موضوع انحلال مجلس از نظر همه نیروهای سیاسی عراق ضروری به نظر می‌آید اما نباید در این باره طوری عمل کرد که مشکلات بزرگ‌تری ایجاد شود.

 

روسیا الیوم: 

افزایش آمار خودکشی در عراق

رئیس پلیس اجتماعی عراق با اعلام ثبت روزانه 2 خودکشی در عراق به صورت میانگین، بر اهمیت تلاش هماهنگ همه طرف‌های ذیربط برای مبارزه با این پدیده تاکید کرد.

«غالب عطیه» رئیس پلیس اجتماعی عراق با اشاره به اینکه «فقر و بیکاری و خشونت خانگی، سوء مصرف مواد مخدر از دلایل خودکشی در عراق است» گفت که پلیس عراق در حال تنظیم برنامه‌ای برای کاهش میزان خودکشی است.

عطیة در ادامه افزود: «برای کاهش این اتفاق باید استراتژی های ملی را در سطح کشوری ایجاد کنیم و در طول آن مقامات ذیربط اعم از وزارت کشور، وزارت آموزش و پرورش، وزارت بهداشت، وزارت کار و جوانان و ورزش و موسسه های جامعه شهری در آن تلاش کنند».

وی تصریح کرد که از ابتدای سال 2022 تا ماه اکتبر بیش از 420 مورد خودکشی در همه استان‌های عراق ثبت شده که به معنای خودکشی دو نفر در روز به صورت میانگین است.

بر اساس آمارهای رسمی، عراق در سال 2021 شاهد 772 مورد خودکشی و در سال پیش از آن شاهد 663 مورد خودکشی بوده است.

 

الخلیج اونلاین: 

رایزنی وزرای خارجه قطر و کویت پیرامون روابط دوجانبه

محمد بن عبدالرحمن آل ثانی و احمد ناصر المحمد الصباح درباره روابط برادرانه مستحکم بین دو کشور و راه های حمایت از آن، علاوه بر چشم انداز همکاری در زمینه های مختلف رایزنی کردند.

بنابر آنچه در بیانیه وزارت امور خارجه قطر آمده است، دو طرف درباره روابط برادرانه مستحکم بین دو کشور و ملت برادر و راه های حمایت از آن، علاوه بر چشم انداز همکاری در زمینه های مختلف رایزنی کردند.

این دیدار پس از آن انجام شد که نواف الاحمد الجابر الصباح، امیر کویت، پیام مکتوبی به تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر فرستاد.

پیام مکتوب در دیدار وزیر امور خارجه کویت با امیر قطر به او تحویل داده شده بود.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها