|

مشاور تیم مذاکره کننده ایران: هرچه توافق دیرتر شود، مشکلات اروپا در زمستان بیشتر می‌شود

مشاور تیم مذاکره کننده ایران گفت: تروئیکای اروپا و واشنگتن می دانند که برنامه هسته ای ایران مسالمت آمیز است. ایران خواهان رسیدن به توافقی است که منافعش را حفظ کند.

مشاور تیم مذاکره کننده ایران: هرچه توافق دیرتر شود، مشکلات اروپا در زمستان بیشتر می‌شود

به گزارش ایسنا، محمد مرندی، مشاور تیم مذاکره کننده ایران در مذاکرات وین در گفت وگو با شبکه المیادین گفت: تروئیکای اروپا و واشنگتن می دانند که برنامه هسته ای ایران مسالمت آمیز است. ایران خواهان رسیدن به توافقی است که منافعش را حفظ کند.

بخش هایی از گفت و گوی مرندی با المیادین را در ادامه می خوانید:

*ما نمی‌توانیم به آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها اعتماد کنیم و سه کشور اروپایی بی طرف نیستند بلکه هم پیمان آمریکا هستند و نباید فریب پروپاگاندا را بخوریم.روشن است که تروئیکای اروپایی خواهان بسته شدن پرونده تحقیقات آژانس بین المللی انرژی اتمی نیست. رئیس آژانس در صف اروپایی ها و آمریکایی‌هاست و از آن ها پیروی می کند.

*یک مسئول اروپایی در مذاکرات گفت که خواسته های ایران برحق است اما آمریکایی ها تعلل می کنند. ایران آماده امضای توافق است و بدانید که اروپایی ها با توجه به نیازشان به گاز، به توافق هسته‌ای بیشتر نیاز دارند. ایران نفت ‌و گاز خود را می فروشد و توان دستیابی به منابع مالی را دارد.

*هر چقدر توافق به تاخیر بیفتد مشکلات اروپا که با نزدیک شدن فصل زمستان به گاز نیاز دارد، زیادتر خواهد شد.بایدن ضعیف است و قبل از انتخابات میان دوره ای از مشکلات داخلی و اقتصادی رنج می برد.

*ایرانی ها از اروپایی ها و آمریکایی ها انتظار دارند که موضع‌شان را تغییر دهند. اروپایی ها مشکلی با رسیدن به توافق ندارند اما مشکل اصلی بایدن ضعیف است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها