|

افزایش گردشگران خارجی قطر در ماه ژوئیه

در بررسى رسانه های عرب زبان، العربی الجدید، در گزارشی به افزایش گردشگران خارجی قطر در ماه ژوئیه پرداخته است.

افزایش گردشگران خارجی قطر در ماه ژوئیه

در بررسى رسانه های عرب زبان امروز نگاهی انداختیم به عناوین روزنامه هاى،الجزیره، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، العربی الجدیدو یس عراق.

در این میان  العربی الجدید، در گزارشی به  افزایش گردشگران خارجی قطر در ماه ژوئیه پرداخته است.

 

العربی الجدید: 

 افزایش 151 هزار نفری گردشگران خارجی قطر در ماه ژوئیه

قطر در ماه ژوئیه 2022 میزبان 151 هزار گردشگر خارجی بود که بیشترین آمار ثبت شده از گردشگران خارجی در تابستان از سال 2017 است.

بنابر اطلاعات سازمان گردشگری قطر، شهروندان کشورهای عضو شورای همکاری 62 درصد از گردشگران خارجی که به قطر می روند را تشکیل داده اند.

گردشگران عربستان 43 درصد، هند 7 درصد، عمان 6 درصد، کویت 4 درصد، بحرین 5 درصد، امارات 4 درصد و امریکا و بریتانیا نیز 3 درصد از گردشگران خارجی در قطر را تشکیل داده اند.

تازه ترین آمارهای مرتبط با گردشگری در قطر نشان می دهد که استقبال از ورود به قطر از طریق گذرگاه های مرزی زمینی افزایش یافته است.

بنابر اطلاعات موجود، 55 درصد از کل گردشگران از گذرگاه مرزی زمینی ابو سمره با عربستان وارد قطر شده اند.

شمار گردشگران خارجی قطر در نیمه نخست سال جاری شاهد افزایش 19 درصدی نسبت به شمار کل گردشگران در سال گذشته بوده و به 729 هزار گردشگر رسیده است.

احتمال می رود شمار گردشگران خارجی در نیمه دوم سال و با توجه به آغاز مسابقات جام جهانی فوتبال 2022 افزایش یابد.

 

الجزیره:

 افتتاح نمایشگاه بین‌المللی کتاب اردن با شعار «قدس پایتخت فلسطین»

بیست و یکمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب امان با شعار «قدس پایتخت فلسطین» و با حضور 400 ناشر از 22 کشور آغاز به کار کرد.

نمایشگاه بین المللی کتاب امان با حضور ناشرانی از جمله از مصر، سوریه، لبنان، عربستان، امارات، قطر، عراق، ترکیه، تونس، فلسطین، امریکا، هند، چین، ایتالیا، انگلستان و ترکیه آغاز به کار کرد.

این نمایشگاه که اتحادیه ناشران اردن با مشارکت شهرداری پایتخت آن را برگزار می‌کند به مدت 40 روز تا دهم ماه آینده میلادی برپا خواهد بود.

مهمان ویژه این دوره از نمایشگاه، کشور کویت است.

برگزارکنندگان این نمایشگاه پیش بینی کرده‌اند که شمار بازدیدکنندگان آن به 500 هزار تن برسد.

قرار است در حاشیه این نمایشگاه نشست هایی از جمله کنفرانس «ادبیات طنز عربی» برگزار شود.

 

یس عراق: 

حداقل درآمد لازم برای یک خانوار در عراق یک میلیون دینار (680 دلار) در ماه است

مرکز پژوهش‌های بازار و حمایت از مصرف کننده عراق حد کفاف یا حداقل درآمد لازم برای یک خانوار در عراق را اعلام کرد.

پژوهش های این مرکز وابسته به دانشگاه بغداد نشان می دهد که حداقل درآمد لازم برای معیشت یک خانوار عراقی یک میلیون دینار (680 دلار) در ماه است.

مدیر مرکز این تشکل با ریاست دکتر محمود عبدالله جاسم در این باره بیان کرد: «حد کفاف یک خانواده عراقی 4 نفره متشکل از دو فرزند، یک میلیون دینار در ماه است که این مبلغ شامل اجاره خانه، هزینه‌های روزانه و نیازهای دیگر می‌شود».

وی ضمن بیان اینکه میزان اجاره در مناطق شهری بین 250 تا 500 هزار دینار است و مبلغ باقی مانده صرف هزینه‌ها و مخارج خانواده از قبیل مواد غذایی و فراهم کردن دیگر وسایل زندگی شود، اشاره کرد: « مبلغی که شبکه حمایت اجتماعی برای تحت پوشش قرار دادن خانواده های فقیر هزینه می کند، کافی نیست».

در اوایل سال گذشته میلادی، وزیر کار و امور اجتماعی عراق، اعلام کرد که این وزارتخانه تصویب کرده که حقوق پایه در این کشور به 450 هزار دینار افزایش پیدا کند.

 

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا): 

آغاز سال تحصیلی جدید در سوریه از فردا

حدود 3 میلیون 651 هزار و 923 دانش آموز سوری در مراحل مختلف تحصیلی فردا یکشنبه به مدرسه خواهند رفت.

دارم طباع، وزیر آموزش و پرورش سوریه گفت که حدود 133 هزار و 677 نفر به کودکستان، حدود 3 میلیون و 35 هزار و 882 نفر به مدارس ابتدایی، 371 هزار و 384 نفر به مدارس راهنمایی و 83 هزار و 873 دانش آموز به دبیرستان خواهند رفت.

وی افزود که این تعداد دانش آموز در 13 هزار و 660 مدرسه تحصیل خواهند کرد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها