|

تسهیلات فراوان عربستان در صدور روادید گردشگری

در بررسى رسانه های عرب زبان، الجزیره، در گزارشی به تسهیلات فراوان عربستان در صدور روادید گردشگری پرداخته است.

تسهیلات فراوان عربستان در صدور روادید گردشگری

در بررسى رسانه های عرب زبان امروز نگاهی انداختیم به عناوین روزنامه هاى،الجزیره، خبرگزارى رسمى  عراق (واع)، روسیا الیوم و الاهرام.

در این میان  الجزیره، در گزارشی به  تسهیلات فراوان عربستان در صدور روادید گردشگری پرداخته است.

 

الجزیره:

 تسهیلات فراوان عربستان در صدور روادید گردشگری

وزارت گردشگری عربستان اعلام کرد که به منظور تقویت گردشگری در کشور و افزایش گزینه‌ها برای کسانی در صدد سفر به عربستان برای گردشگری هستند این تسهیلات را در نظر گرفته است.

به موجب این تسهیلات، افراد خارجی که پروانه اقامت هر یک از کشورهای شورای همکاری را داشته باشند می‌توانند با بستگان درجه اولشان با دریافت روادید الکترونیکی به عربستان سفر کنند.

همچنین کسانی که روادید گردشگری یا تجاری امریکا یا انگلستان یا کشورهای عضو پیمان شینگن را داشته باشند و دست‌کم یک بار با این روادید وارد یکی از این کشورها شده باشند از دریافت روادید عربستان معاف هستند.

دارندگان پروانه اقامت امریکا یا انگلستان یا هر یک از کشورهای اتحادیه اروپا نیز به همراه بستگان درجه اولشان می‌توانند با روادید فرودگاهی وارد عربستان شوند.

این بیانیه افزوده که مسافران خارجی باید در مدت اقامت در عربستان همه جا مدارک هویت خود را به همراه داشته باشند.

در این بیانیه تأکید شده که روادید صادره بر اساس این تسهیلات شامل انجام اعمال حج یا عمره نمی‌شود.

 

روسیا الیوم:

وزارت خارجه روسیه:  روسیه برای همکاری با عراق در بخش انرژی هسته‌ای آمادگی دارد

 یک مقام روسیه‌ای از آمادگی این کشور برای همکاری با عراق در استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای خبر داد.

الکساندر کنشاک، مدیر اداره خاورمیانه و شمال آفریقا در وزارت خارجه روسیه، تأکید کرد که مسکو به شرکای عراقی خود اعلام کرده که آماده کمک به آنان در عرصه استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای و واردات ایزوتوپ‌های پرتوزا و آموزش نیروهای تخصصی در دانشگاه‌های روسیه است.

وی گفت که روسیه همچنین آماده اجرای پروژه‌های مشترک بزرگ در عراق است و چنین کاری موجب گسترش همکاری‌های علمی و اقتصادی میان دو کشور می‌شود.

این مقام وزارت خارجه روسیه تأکید کرد که شرکت «روساتم» روسیه و سازمان نظارت بر مواد پرتوزا در عراق «به صورت مشترک برای نوسازی چارچوب همکاری دوجانبه و امضای یادداشت تفاهم همکاری در استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای تلاش می‌کنند».

پیش از این عراق مذاکراتی مقدماتی با فرانسه و روسیه برای ساخت نیروگاه اتمی آغاز کرده بود.

 

الاهرام:

 تأکید السیسی بر اجرای هرچه سریع‌تر پروژه صادرات برق مصر به اروپا

رئیس جمهوری مصر در دیدار رئیس یک شرکت برقی یونانی اجرای هرچه سریع‌تر توافقات مربوط به صادرات برق از مصر به اتحادیه اروپا را بررسی کرد.

 «بسام راضی»، رئیس دفتر ریاست جمهوری مصر، با انتشار بیانیه‌ای رسمی تأکید کرد که السیسی در جلسه‌ای با حضور «دیمیتری کاپیلوزیس»، رئیس شرکت برقی کاپیلوزیس یونان، و نیز نخست‌وزیر و وزیر انرژی مصر تسریع در روند اجرای پروژه تولید برق از منابع انرژی تجدیدپذیر در مصر و صادرات آن به اروپا را بررسی کرد.

مصر با بهره‌گیری از توان‌مندی خود به عنوان تولیدکننده انرژی تجدیدپذیر و ارزان در تلاش است تا به مرکز منطقه‌ای برای صادرات برق تبدیل شود، صادراتی که می‌تواند منبع درآمد خوبی برای این کشور باشد به ویژه که مصر اخیرا با کشف منابع گازی قابل توجه در دریای مدیترانه برای صادرات آن در حال برنامه‌ریزی است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها