|

آمریکایی‌ها مقابل تهدیدات دموکراسی مقاومت کنند

سخنرانی بایدن در فیلادلفیا و توصیه او به مقاومت مقابل تهدیدات جمهوریخواهان برای دموکراسی در کنار خبرهای اوکراین سوژه مهم روزنامه‌های آمریکایی است.

آمریکایی‌ها مقابل تهدیدات دموکراسی مقاومت کنند
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

روزنامه‌های انگلیسی در کنار هشدار برای آغاز فصل سرد و افزایش تعرفه‌های انرژی برای هر خانوار که منجر به آسیب به کودکان می‌شود، به عدم شرکت پوتین در مراسم خاکسپاری گورباچف توجه کرده اند. 

برای خاورمیانه‌ای‌ها هم مسائل داخلی این کشورها و البته روابط اقتصادی و تجاری با جهان و کشورهای منطقه بیش از هر موضوعی اهمیت دارد. آنها به خبرهای اوکراین و ماجراهای هسته‌ای ایران هم توجه می‌کنند.

 

نشنال

وزیر خارجه هند: ما و امارات سنت و تاریخ را احیا می‌کنیم

وزیر خارجه هند راهی ابوظبی شده تا موارد روابط گسترده دو کشور هند و امارات را با مقامات اماراتی مرور کند و شرایط را برای همکاری‌‌های بیشتر مهیا سازد.

جیشان‌کار پیش از دیدار با شیخ محمد می‌گوید روابط نزدیک امارات و هند می‌تواند باعث تشکیل محور ثبات در منطقه شود و در نهایت جهان بهتری ایجاد کند. دو کشوری که ترجیح می‌دهد پایه روابط خود را بر اساس تاریخ و سنت بچینند. 

وزیر خارجه هند معتقد است تاریخ و سنت تا قرن‌ها اساس روابط ملت‌ها بوده، اما در دوران مدرنیسم تا حدی کمرنگ و رقیق شده است.

 

نیویورک تایمز

آمریکایی‌ها مقابل تهدیدات دموکراسی مقاومت کنند

بایدن در جمع اهالی فیلادلفیا و در سالن استقلال این شهر یک‌ بار دیگر از ارزش‌های دموکراسی آمریکایی گفت و از شهروندان ایالات متحده خواست مقابل تهدیدات مقاومت کنند. 

منظور رئیس‌جمهور ایالات متحده از تهدید دموکراسی آمریکایی ترامپ و جمهوریخواهان هودار این رئیس‌جمهور سابق آمریکا بود. او بار دیگر یادآوری کرد ترامپ جنبشی را برای از بین بردن روح یک ملت راه‌اندازی و با این کار به ارزش‌‌های آمریکایی مثل دموکراسی حمله کرد. 

سخنرانی بایدن با محوریت توجه به انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا انجام شد. او از این فرصت استفاده کرد تا شهروندان آمریکایی را نسبت به آسیبی که جمهوریخواهان و هواداران ترامپ به دموکراسی می‌زنند، آگاه کند.

 

واشنگتن پست

فریب روسها با هیمارس‌های چوبی در اوکراین!

این روزها به نظر می‌رسد موشک‌های گرا‌ن‌قیمت کروز روسها دقیق و درست روی سامانه راکتی هیمارس اوکراین می‌نشینند، آنها را منهدم می‌کنند و پیروزی پشت پیروزی برای پوتین به ارمغان می‌آورند! 

اما این ظاهر ماجرا است و پشت آن روشی برای فریب روسها طراحی شده است. ارتش اوکراین سامانه دفاعی راکتی چوبی را جایگزین هیمارس‌های آمریکایی کرده تا هدف کروزهای روسی قرار بگیرند!

در واقع لنز پهپادهای روسی اصل یا جعلی بودن هدف را تشخیص نمی‌دهند. به همین دلیل هیمارس‌های چوبی را به جای هیمارس‌‌های واقعی مکان‌یابی می‌کند و کروزها هم در ادامه آنها را منهدم می‌کنند یا بهتر است بگوییم هدر می‌روند! 

یکی از مقامات ارشد اوکراینی می‌‌گوید تا کنون ۱۰ موشک کروز روسی به این شکل هدر رفته است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها