|

تلاش صدر برای خروج احزاب از حکومت عراق!

خاورمیانه‌ای‌ها چند روزی هست که درگیر موضوع لیبی شده اند. از آن گذشته سیلاب پاکستان و نیاز این کشور به کمک‌های خارجی هم موضوع دیگری است که در صفحه اول این روزنامه‌ها داغ است.

تلاش صدر برای خروج احزاب از حکومت عراق!
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

خبر کشته شدن بیش از هزار نفر در سیلاب یک ماه اخیر پاکستان همچنان رسانه‌ها را به خود مشغول کرده است. در کنار آن موضوع پایگاه هسته‌ای زاپریژیای اوکراین هم جایگاه خودش را در صفحه اول رسانه‌های غربی دارد. مسائل داخلی اروپایی‌ها از دیگر موضوعاتی است که به آن پرداخته می‌شود. 

خاورمیانه‌ای‌ها چند روزی هست که درگیر موضوع لیبی شده اند. از آن گذشته سیلاب پاکستان و نیاز این کشور به کمک‌های خارجی هم موضوع دیگری است که در صفحه اول این روزنامه‌ها داغ است.

 

گاردین

صف انتظار برای بیماران رنگین‌پوست طولانی‌تر است

بر اساس تحقیقات یک دهه اخیر در انگلیس مشخص شده است که نگاهی نژادی در درمان بیماران سرطانی در مراکز بهداشتی این کشور حاکم است. 

در واقع بیماران سرطانی آسیایی و سیاه‌پوست بیشتر از بیماران سفید‌پوست در صف انتظار درمان می‌مانند تا به آنها رسیدگی شود؛ گاه تا شش هفته بیشتر.

در تحقیقاتی که از سوی یکی از دانشگاه‌های انگلیس انجام شده و در اختیار گاردین قرار گرفته، حدود ۱۲۶هزار مورد نگاه نژادپرستانه در درمان بیماران شناسایی شده است. 

اگر به ‌طور میانگین زمان بروز علائم سرطان تا مراجعه به پزشک و تشخیص آن برای یک فرد سفیدپوست در انگلیس ۵۵ روز باشد، این عدد برای آسیایی‌های مقیم انگلیس ۶۰ روز و برای سیاه‌پوستان ۶۱ روز است.

 

ایندیپندنت

کاهش میلیاردی بودجه پروژه‌های کمک خارجی 

سازما‌ن‌های خیریه سراسر بریتانیا زنگ هشدار را برای دولت به صدا در آورده اند. این سازمان‌ها در بسیاری از طرح‌های کمک‌رسانی در سراسر جهان فعال هستند، اما حالا از کاهش بودجه خبر می‌دهند. 

این سازمان‌ها می‌گویند در حال حاضر یک چهارم از بودجه کمک‌رسانی سالانه بریتانیا صرف آوارگان و پناه‌جویان اوکراینی می‌شود، اگر دولت این هزینه جدید را رها نکند، انجام پروژه‌‌های برون مرزی دیگر این کشور در جهان غیر عملی می‌شود. 

در حال حاضر ۱۱۸هزار شهروند آواره اوکراینی در بریتانیا به سر می‌برند. حضور این گروه باعث شده ۲۵درصد کمک‌های سالیانه بریتانیا به کشورهای جهان به آنها اختصاص یابد.

 

نشنال

تلاش صدر برای خروج احزاب از حکومت عراق!

متقدا صدر رهبر جنبش صدر در عراق نه تنها برای خروج حزب خودش از حکومت تلاش می‌کند که هدفش خروج همه احزاب سیاسی از قدرت است!

او در توییتی در صفحه شخصی‌اش نوشت: همه احزاب و شخصیت‌هایی که از زمان اشغال عراق در سال ۲۰۰۳ به دست آمریکایی‌ها تا کنون بخشی از روند قدرت سیاسی کشور بوده اند، در حکومت شرکت نمی‌کنند. این شامل جنبش صدر هم می‌شود!

این ادعا از سوی اعضای احزاب سیاسی رقیب صدر طی بیانیه‌ای رد شده است. اما پیشتر هم صدر چنین ادعایی مطرح کرده و گفته بود نمی‌خواهد شریک سیاستمداران فاسد باشد.

 

عرب نیوز

کمدین لیبیایی در درگیری‌های طرابلس کشته شد

در درگیری‌های مسلحانه چند روز اخیر طرابلس پایتخت لیبی، کمدین این کشور، مصطفی برکه هم کشته شده است. این درگیری‌ها در مجموع جان ۳۲ نفر را گرفته است. 

طی روزهای اخیر هواداران گروه‌های سیاسی حاضر در عرصه قدرت لیبی در پایتخت این کشور باهم درگیر شده اند. این تنش سیاسی جدید باعث شد پای شبه‌نظامیان به میدان باز شود. آنها در این مدت در خیابان‌های طرابلس گشت‌زنی کرده و سپس به مقر خود بازگشته اند. 

لیبی پس از دوره‌ای درگیری‌های داخلی به آرامش رسیده بود، اما حرکت هواداران پارلمان این کشور به سمت طرابلس و به قصد تسخیر قدرت ناگهان فضا را آشفته کرد و کار را به درگیری‌های مسلحانه کشاند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها