|

ترامپ اسناد محرمانه را بین مجلات پنهان کرده است!

پلیس امنیتی فدرال آمریکا ادعا کرده رئیس‌جمهور سابق برای استتار اسناد آنها را میان مجلات و نامه‌های شخصی نگهداری می‌‌کرده است!

ترامپ اسناد محرمانه را بین مجلات پنهان کرده است!

نه تنها رسانه‌های آمریکایی که دیگر روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها در سراسر جهان پرونده اسناد محرمانه کاخ سفید و ترامپ را دنبال می‌کنند. خاصه حالا که پلیس امنیتی فدرال آمریکا ادعا کرده رئیس‌جمهور سابق برای استتار اسناد آنها را میان مجلات و نامه‌های شخصی نگهداری می‌‌کرده است!

سیلاب اخیر پاکستان و تلفات هزار نفری آن هم سوژه دیگری در صفحه اول رسانه‌های جهان است. در کنار آن انصراف سرباز روس از جنگیدن با اوکراینی‌ها، همچنین آغاز درگیری‌های مرگ‌بار در لیبی و کاهش موارد ابتلا به آبله میمونی هم موضوعات دیگری است که مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته است.

 

گاردین

سیل پاکستان جان هزار نفر را گرفته است

مقامات پاکستانی می‌گویند سیلاب‌های اخیر در این کشور جان حدود هزار نفر را گرفته است. بیش از ۳۳ میلیون شهروند پاکستانی هم در اثر بارش‌‌های سیل‌آسای مانسون آواره شده اند. 

بارش‌های موسوم به مونسون از ماه ژوئن امسال در پاکستان آغاز شده است و همچنان ادامه دارد. این بارش‌های سیل‌آسا همچنان به ویرانی‌‌های خود ادامه می‌دهند. 

شهباز شریف، نخست‌وزیر پاکستان در واکنش به آثار به مخرب سیل در کشورش از مجامع بین‌المللی برای کمک درخواست کرده است.

دولت همچنین در سراسر پاکستان وضعیت اضطراری اعلام کرده است.

 

گلف نیوز

ترامپ اسناد محرمانه را بین مجلات پنهان کرده است!

ماجراهای ترامپ، FBI، اسناد محرمانه و اقامتگاه مارالاگو همچنان ادامه دارد. در تازه‌ترین گزارش‌های منتشر شده از این پرونده می‌خوانیم رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده برخی از اسناد و مدارک محرمانه را با مجلات مخلوط کرده تا جلب توجه نکند!

ماموران FBI می‌گویند ۱۵ بسته در اقامتگاه زمستانی ترامپ در فلوریدا کشف و ضبط کرده اند که ۱۴ تای آن حاوی مدارک طبقه‌بندی شده بوده است. 

وزارت دادگستری ایالات متحده هم اعلام کرده است ترامپ بابت تلاش برای حذف برخی اسناد و مدارک مهم مربوط به کاخ سفید باید پاسخگو باشد و مسئولیت این اقدام را به عهده بگیرد.

 

واشنگتن پست

پایان اوج شیوع آبله میمونی در ایالات متحده؟ 

با توجه به این که تعداد موارد ابتلا به آبله میمونی در گزارش‌های روزانه ایالت‌ها در سراسر آمریکا کاهش داشته است، این طور به نظر می‌رسد شیوع این ویروس دوران اوج خود را پشت سرگذاشته باشد. 

اما کارشناسان همچنان هشدار می‌دهند اکتفا به آمار کاهشی ابتلا به این ویروس کافی نیست و آبله میمونی همچنان خطرناک است. 

واکسیناسیون افراد مبتلا خاصه در میان مردان جوامع همجنسگرا و افزایش آگاهی جمعی درباره نحوه انتشار و انتقال این ویروس باعث شده از تعداد مبتلایان آن در سراسر جهان طی سه ماه گذشته کاسته شود. 

سازمان بهداشت جهانی هم در تازه‌ترین آمار خود اعلام کرده است که تعداد موارد جدید ابتلا به ویروس آبله میمونی طی یک هفته گذشته حدود ۲۱ درصد کاهش یافته است.

 

عرب نیوز

درگیری‌های مرگبار در پایتخت لیبی

این روزها طرابلس پایتخت لیبی عرصه درگیری‌های مرگ‌بار میان گروه‌های رقیب است؛ پس از مدت‌ها بی‌خبری و سکوت،‌ نام لیبی دوباره به صدر اخبار جهان عرب بازگشته است.  

در درگیری‌های اخیر طرابلس ۱۲ نفر کشته و ۸۷ نفر هم زخمی و مجروح شده اند. شاهدان می‌گویند نیروهایی که از سوی پارلمان لیبی حمایت می‌شوند به سمت طرابلس حرکت کرده اند تا قدرت را در دست بگیرند. 

طی دو سال گذشته صلحی نسبی میان همه گروه‌‌های سیاسی و نظامی درگیر در لیبی برقرار شده بود، اما بن‌بست سیاسی برای روشن شدن تکلیف دولت در این کشور هواداران پارلمان و دولت را برای بار چندم مقابل هم قرار داده و کار را به تیراندازی و شلیک به سمت هم کشانده است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها