|

خشم اردن از پرواز فلسطینی‌‌ها در فرودگا‌ه‌های اسرائیل

خاورمیانه‌ای‌‌‌‌ها سرگرم چالش‌های ایران و آمریکا در سوریه هستند و از خشم اردنی‌ها نسبت به فلسطینی‌ها و طرح جدید پرواز از فرودگاه‌های اسرائیلی خبر می‌دهند.

خشم اردن از پرواز فلسطینی‌‌ها در فرودگا‌ه‌های اسرائیل

روزنامه‌های آمریکایی سرگرم تصمیم بایدن برای بخشودگی بدهی وام تسهیلات دانشجویان هستند. در کنار آن ماجراهای اوکراین را هم پی می‌‌گیرند. آمریکا از اتباعش خواسته اوکراین را ترک کنند. 

روزنامه‌های انگلیسی از تصمیم مراکز تنظیم‌کننده قیمت انرژی برای افزایش قیمت سوخت در بریتانیا خبر می‌دهند. این تصمیم قرار است امروز اتخاذ شود. 

خاورمیانه‌ای‌‌‌‌ها سرگرم چالش‌های ایران و آمریکا در سوریه هستند و از خشم اردنی‌ها نسبت به فلسطینی‌ها و طرح جدید پرواز از فرودگاه‌های اسرائیلی خبر می‌دهند.

 

واشنگتن پست

بایدن از بخشودگی بدهی دانشجویان خبر داد

یکی از وعده‌های انتخاباتی جو بایدن هنگام رقابت‌های ریاست‌جمهوری عفو بدهی تسهیلات دانشجویی بود. او حالا این وعده را عملی کرده است. 

به این ترتیب کسانی که در سال کمتر از ۱۲۵هزار دلار درآمد دارند و بدهی آنها ۱۰هزار دلار است، مشمول بخشودگی خواهند شد. همچنین زوج‌هایی که درآمد سالیانه آنها کمتر از ۲۵۰هزار دلار است، در صورتی که وام مشترک گرفته باشند مشمول عفو ریاست‌جمهوری می‌شوند. 

البته این اقدام با واکنش منفی حزب رقیب یعنی جمهوریخواهان مواجه شده است. آنها می‌گویند این اقدام غیرمسئولانه و غیرمنصفانه است. چرا که بسیاری موفق نشده اند در کالج ثبت نام کنند، اما اهل همین کشور هستند و باید وام‌ خود را تا آخرین سنت تسویه کنند.

 

گاردین

ترس سراسری از افزایش قیمت سوخت در بریتانیا 

به نظر می‌رسد مرکز تنظیم‌کننده هزینه‌های انرژی (اوفگم) امروز دستور افزایش قیمت سوخت را برای هر خانوار صادر کند. این اقدام پیش از اجرا با واکنش جامعه بریتانیایی روبه‌رو شده است. 

به این ترتیب صورت حساب سالانه خانوار انگلیسی می‌تواند از ژانویه آینده به ۵هزار پوند برسد که فشار زیادی به تک تک اعضای جامعه انگلیس می‌آورد و باعث ترس و هراس سراسری حتی در خانواده‌هایی با درآمد بالا می‌شود.

اعضای پارلمان نسبت به این موضوع واکنش نشان داده اند و از سوی دیگر از دو نامزد رقیب برای ورود به ساختمان نخست‌وزیری هم خواسته اند سکوتشان را بشکنند و مانع این اقدام شوند. سوناک و تراس هر دو سکوت کرده اند.

 

عرب نیوز

خشم اردن از پرواز فلسطینی‌‌ها در فرودگا‌ه‌های اسرائیل 

طرح جدید پرواز‌ فلسطینی‌ها از فرودگاه‌های اسرائیلی باعث خشم اردنی‌ها شده است. این طرح هفته پیش و با پرواز ۲۴ فلسطینی از ایلات به قبرس و در فرودگاه اسرائیلی رامون انجام شد. 

این اتفاق در حالی رخ داد که پیش از آن فلسطینی‌ها برای هر پرواز باید به اردن می‌رفتند و از آنجا خودشان را به مقصد مورد نظر می‌رسانند. طرح جدید باعث شده درآمد ۷۰۰ میلیون دلاری اردن از فلسطینی‌ها به خطر بیفتد. 

نماینده اردن به فلسطینی‌ها گفته نمی‌شود پروازتان را در فرودگاه‌های اسرائیلی انجام بدهید، و از اردن توقع حمایت داشته باشید!

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها