|

استقبال رئیس جمهور مصر از امیر قطر

در بررسى رسانه های عرب زبان امروز نگاهی انداختیم به عناوین روزنامه هاى،الجزیره ، العربى الجدید، روسیا الیوم و خبرگزاری رسمى عراق " واع".

استقبال رئیس جمهور مصر از امیر قطر

در بررسى رسانه های عرب زبان امروز نگاهی انداختیم به عناوین روزنامه هاى،الجزیره ، العربى الجدید، روسیا الیوم و خبرگزاری رسمى عراق " واع".

در این میان روسیا الیوم در گزارشى به استقبال رئیس جمهور مصر از امیر قطر  پرداخته است.

 

خبرگزاری رسمی عراق " واع" : 

وزارت برق عراق: همه بدهی معوقه به ایران پرداخت شده است

وزارت برق عراق ضمن اعلام پرداخت کامل بدهی معوقه خود به ایران، تأکید کرد که میزان صادرات گاز ایران به عراق هنوز کمتر از میزان توافق شده است.

احمد موسی سخنگوی وزارت برق عراق، گفت که تولید برق در عراق هم‌اکنون حدود روزانه 20 هزار مگاوات است و این مقدار هنوز با حجم مصرف روزانه فاصله دارد.

او گفت که عراق منتظر افزایش گاز ارسالی از ایران به منظور افزایش نسبی تولید برق است.

سخنگوی وزارت برق عراق تأکید کرد که بغداد همه بدهی‌های معوقه خود بابت خرید گاز از ایران را پرداخت کرده و اعلام کرده که به 50-55 میلیون متر مکعب گاز در روز نیاز دارد.

وی گفت که حجم گازی که از ایران وارد می‌شود هم‌اکنون حدود 40 میلیون متر مکعب است و با افزایش این مقدار می‌توان تولید برق عراق را به 24 هزار مگاوات رساند.

موسی تأکید کرد که توافق عراق و ایران صادرات روزانه دست‌کم 50 هزار مگاوات است و تماس ها با طرف ایرانی برای رسیدن به این مقدار جریان دارد.

 

روسیا الیوم: 

استقبال رئیس جمهور مصر از امیر قطر 

تمیم بن حمد آل ثانی، در نخستین سفر خود به قاهره پس از آخرین سفرش به مصر در سال 2015، مورد استقبال گرم عبدالفتاح السیسی قرار گرفت. ریاست جمهوری مصر، ویدئویی از لحظه ورود تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر به قاهره و استقبال عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر از او منتشر کرد.

رئیس جمهور مصر در پای پرواز از امیر قطر استقبال کرد.

این نخستین سفر امیر قطر به قاهره و مصر پس از اخرین سفرش به این کشور در سال 2015 است.

 

الجزیره:

 صف های طولانی در برابر نانوایی های لبنان

در حالی که مناطق گوناگون لبنان شاهد صف‌های طولانی برای خرید نان است، وزیر اقتصاد لبنان تأکید می‌کند مشکلی در تأمین آرد در کشور وجود ندارد.

تصاویر متعددی از صف‌های طولانی در برابر نانوایی‌ها در لبنان منتشر شده و مردم تاجران آرد و نبود نظارت از جانب دولت را مسئول این وضعیت می‌دانند.

«امین سلام»وزیر اقتصاد لبنان تأکید کرد که مشکلی در تأمین آرد وجود ندارد و نانوایان و بازرگانان گندم را احتکار کرده‌اند یا از دادن به نانوایی‌ها خودداری می‌کنند تا آن را به قنادی‌ها و مراکز عرضه نان غیر یارانه‌ای بدهند.

رئیس اتحادیه نانوایان لبنان تأکید کرده که گندم موجود در سوله‌های کشور برای یک ماه کفایت می‌کند.

لبنان که از 60 درصد نیاز گندم خود را از اوکراین وارد می‌کرد با کمبود گندم ناچار شده که قیمت نان را در کشور بالا ببرد.

وزیر اقتصاد لبنان تأکید کرده که دولت پیشبرد امور در حال تلاش برای بستن قراردادهای تازه با کشورهای دیگر از جمله امریکا وهند وفرانسه برای واردات گندم است.

آنچه مشکل لبنان در تأمین گندم را پیچیده‌تر کرده، نابود شدن سوله اصلی کشور در انفجار بندر بیروت است .

 

العربی الجدید: 

سازمان آزادی‌بخش فلسطین: از وعده امریکا درباره افتتاح کنسولگری در قدس شرقی خبری نیست

کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین اعلام کرد که موضع امریکا درباره بازگشایی کنسولگری امریکا در قدس شرقی هیچ تغییری نکرده است. 

این کمیته در بیانیه‌ای که روز (جمعه 24 ژوئن) پس نشست دوره‌ای خود به ریاست «محمود عباس» صادر کرد تأکید کرده که دولت امریکا هیچ سازوکار تازه‌ای برای عمل به وعده «جو بایدن» درباره راه‌اندازی کنسولگری امریکا در قدس شرقی تعیین نکرده است.

این بیانیه افزوده که امریکا همچنان از همه اقدامات اشغالگران حمایت می‌کند و برای توقف اشغالگری و شهرک‌سازی و از میان بردن هرگونه احتمال گشایش چشم‌انداز سیاسی جدید برای اجرای قطع‌نامه‌های بین‌المللی در سرزمین‌های اشغالی هیچ اقدام عملی انجام نداده است.

در این بیانیه بر پایبندی به حق آوارگان فلسطینی در بازگشت به سرزمینشان و نیز به همه مصوبات بین‌المللی درباره فلسطین و در رأس آنها قطع‌نامه 181 درباره برپایی کشور مستقل فلسطین که ده‌ها سال پیش صادر شده و نیز قطع‌نامه 2334 که شهرک‌سازی در همه زمین‌های فلسطینی را غیر قانونی دانسته تأکید شده است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها