|

ایران در این دور از پارلمان عراق تقریبا هیچ نقشی نداشت

در بررسى رسانه های عرب زبان امروز نگاهی انداختیم به عناوین روزنامه هاى عکاظ عربستان،المنار لبنان و السومریة نیوز عراق.

ایران در این دور از پارلمان عراق تقریبا هیچ نقشی نداشت

در بررسى رسانه های عرب زبان امروز نگاهی انداختیم به عناوین روزنامه هاى عکاظ عربستان،المنار لبنان و السومریة نیوز عراق.

در این میان السومریة نیوز عراق  در گزارشى به سخنان محمود المشهدانی، رئیس اسبق پارلمان عراق در مورد اینکه ایران در این دور از پارلمان تقریبا هیچ نقشی نداشت  پرداخته است.

 

السومریة نیوز:

 رئیس اسبق مجلس عراق: ایران در این دور از پارلمان تقریبا هیچ نقشی نداشت

پس از اظهارات صدر مبنی بر اینکه ایران این بار هیچ فشاری بر جریان های شیعی عراق وارد نکرد، المشهدانی نیز تاکید کرد که ایران در این دور از پارلمان تقریبا هیچ نقشی نداشت.

 محمود المشهدانی، رئیس اسبق پارلمان عراق گفت که ایران در این دور از پارلمان عراق تقریبا هیچ نقشی نداشت.

وی درباره بیانیه اخیر مقتدی صدر، رهبر جریان صدر گفت که آن بدان معنا بود که بیاید دوباره مذاکره کنیم و اظهار داشت که ایران در این دور از پارلمان عراق تقریبا هیچ نقشی نداشت.

المشهدانی درباره اینکه بازوان ایران در عراق چه کسانی هستند، تاکید کرد که برخی تشکیلات خارج از حکومت و الحشد الشعبی را می توان بازوان ایران نامید.

 

عکاظ عربستان: 

دیدار دوجانبه ولیعهد عربستان  با اردوغان در آنکارا

پس از دیدار دو ساعته «محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان، با «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهوری ترکیه، در آنکارا، دو کشور بیانیه‌ای مشترک صادر کردند که در آن بر تصمیم طرفین درباره افزایش مشورت و همکاری در مسائل منطقه‌ای به منظور تحقق صلح و ثبات در منطقه تأکید شده است.

ریاض و آنکارا در بیانیه‌ای مشترک بر گسترش روابط در همه عرصه‌ها به خصوص در بخش های سیاسی و اقتصادی و امنیتی و نظامی تأکید کردند.

این بیانیه افزوده که سران دو کشور تصمیم گرفتند که مرحله تازه‌ای از همکاری های سیاسی و اقتصادی و امنیتی و نظامی و نیز همکاری در توسعه پروژه‌های مربوط به انرژی را آغاز کنند.

همکاری در بخش گردشگری و افزایش پروازهای مستقیم دو کشور و ایجاد شورای هماهنگی دوجانبه به منظور افزایش سطح همکاری‌ها و نیز توسعه دادن و تنوع بخشیدن به مبادلات بازرگانی و رفع موانع افزایش مبادلات و همچنین افزایش سرمایه‌گذاری از دیگر مسائل مورد بحث در این دیدار بوده است.

 

العربی الجدید: 

فرودگاه دمشق از پنج شنبه فعالیت خود را از سر می گیرد

وزارت حمل و نقل سوریه اعلام کرد که فرودگاه دمشق پس از 12 روز توقف، از فردا (پنج‌شنبه) فعالیت خود را از سر خواهد گرفت.

به گزار» صفحه رسمی وزارت حمل و نقل سوریه در شبکه اجتماعی فیسبوک تأکید کرد که همه پروازهای ورودی و خروجی از روز پنج‌شنبه می‌توانند برنامه‌های خود را درباره تردد از این فرودگاه تنظیم کنند و این وزارتخانه با همه ظرفیت برای خدمت به مسافران و شرکت‌های هواپیمایی آماده است.

این بیانیه افزوده که همه آسیب‌های ناشی از حمله اسرائیل ترمیم شده است.

از سوی دیگر، شرکت هواپیمایی سوریه نیز اعلام کرد که از روز پنج‌شنبه (23 ژوئن) همه برنامه‌های پروازهای این شرکت برقرار است.

در روز 10 ژوئن، دولت سوریه از توقف خدمات در فرودگاه بین‌ المللی دمشق به علت تخریب باند فرودگاه در حمله هوایی اسرائیل خبر داد.

 

المنار: 

رایزنی هنیه و نصرالله درباره تحولات سیاسی و میدانی فلسطین، لبنان و منطقه

اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس که طی سفری رسمی به لبنان رفته است، با سید حسن نصر الله، دبیرکل حزب الله لبنان دیدار و گفت وگو کرد.

رئیس دفتر سیاسی حماس و دبیرکل حزب الله لبنان در این دیدار تحولات سیاسی و میدانی مختلف در فلسطین، لبنان و منطقه و پیشرفت محور مقاومت و چالش و فرصت ها را بررسی کردند.

نصر الله و هنیه بر لزوم همکاری هر جزئی از محور مقاومت در راستای خدمت به هدف مرکزی که مرتبط با قدس، مقدسات و قضیه فلسطین است، تاکید کردند.

هیئتی بلندپایه از رهبران جنبش مقاومت اسلامی حماس به ریاست اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی این جنبش عصر سه شنبه طی سفری رسمی وارد بیروت شد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها