|

امارات اولین در جهان عرب و 19 در سطح جهان در جذب سرمایه گذاری خارجی

در بررسى رسانه های عرب زبان امروز نگاهی انداختیم به عناوین روزنامه هاى البیان امارات،الجزیره ، العربى الجدیدو خبرگزاری "سبأ".

در بررسى رسانه های عرب زبان امروز نگاهی انداختیم به عناوین روزنامه هاى البیان امارات،الجزیره ، العربى الجدیدو خبرگزاری "سبأ".

در این میان البیان  امارات در گزارشى به رتبه امارات  در جذب سرمایه گذاری خارجی  پرداخته است.

 

خبرگزاری "سبأ":

 موافقت انصارالله با بازگشایی 2 مسیر در استان تعز یمن

به گزارش خبرگزاری «سبأ»، رسانه رسمی انصارالله، یک عضو کمیته مذاکره‌کننده انصارالله که نخواسته نامش فاش شود تأکید کرده که این کمیته پاسخ رسمی خود به پیشنهاد سازمان ملل برای بازگشایی مسیرهای استان تعز را داده است.

این منبع گفته که در این پاسخ تصریح شده که انصارالله در مرحله اول دو مسیر از 5 مسیر استان تعز را بازگشایی خواهد کرد و بازگشایی مسیرهای دیگر مشروط به تکمیل مذاکرات است.

بازگشایی مسیرهای تردد در استان تعز که در کنترل نیروهای وابسته به عربستان و در محاصره نیروهای انصارالله است از شرط‌های اصلی توافق‌نامه آتش‌بس در یمن است که در ماه گذشته به مدت 2 ماه تمدید شد.

 

البیان امارات:

 امارات اولین در جهان عرب و 19 در سطح جهان در جذب سرمایه گذاری خارجی 

بر اساس گزارش سرمایه گذاری مستقیم خارجی جهان در سال 2022 که توسط اونکتاد منتشر شده است، امارات رتبه اول در جهان عرب و 19 جهان را در جذب سرمایه گذاری مستقیم خارجی کسب کرده است. این کشور همچنین با 22.5 میلیارد دلار با نرخ رشد 19 درصدی از سال 2020، رتبه هفدهم جهان در جریان سرمایه گذاری خارجی به کشورهای جهان را به خود اختصاص داد.

عبدالله بن طوق المری،وزیر اقصاد امارات گفت: نتایج و شاخص های مثبت ذکر شده در این گزارش تایید می کند که امارات امارات متحده عربی به طور پیوسته به سمت دستیابی به اهداف بلندپروازانه خود در تقویت اقتصاد ملی و تضمین رقابت جهانی آن حرکت می کند. 

ثانی الزیودی و.یر تجارت امارات افزود این گزارش منعکس کننده رقابت پذیری بالا و فزاینده ای است که توسط فضای سرمایه گذاری جذاب در امارات به دست آمده است.

 

العربی الجدید :

 افزایش مدافعان بازگشت به توافق هسته ای با ایران در میان نظامیان اشغالگر اسرائیل حتی اگر بد باشد

بر خلاف سیاست رسمی اسرائیل، شمار مقامات نظامی اسرائیلی که بازگشت به توافق هسته‌ای با ایران را ترجیح می‌دهند رو به افزایش است.

 نشریه عبری «یدیعوت اخرونوت» با انتشار گزارشی تأکید کرد که بر خلاف سیاست رسمی اسرائیل، شمار مقامات نظامی اسرائیلی که بازگشت به توافق هسته‌ای با ایران را ترجیح می‌دهند رو به افزایش است.

این نشریه عبری در گزارشی که امروز (جمعه 24 ژوئن) منتشر کرده تأکید کرده که شمار بیشتری از افسران نظامی اسرائیل بازگشت به «توافقی هرچند بد» با ایران در پرونده هسته‌ای را ترجیح می‌دهند چون برای آماده کردن گزینه نظامی علیه ایران فرصت بیشتری در اختیار اسرائیل می‌گذارد.

بر اساس این گزارش، اصلی‌ترین مدافعان بازگشت به توافق هسته‌ای ژنرال «اهرون حلیفا»، رئیس بخش اطلاعات ارتش، «عمیت ساعر» رئیس واحد پژوهشی، «ارون ساتر» رئیس بخش برنامه‌ریزی راهبردی و «طال کالمان» رئیس بخش امور ایران در ارتش اسرائیل، هستند که برخی از آنان پیش‌تر نظر مخالف داشتند اما اکنون نظر خود را تغییر داده‌اند.

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها