|

شناسایی ویروس فلج اطفال در فاضلاب لندن!

مدتی است خبری از اوکراین و حواشی آن در صفحه اول روزنامه‌‌های آمریکایی و انگلیسی نیست و این روزنامه‌ها بیشتر درگیر خبرهای داخلی هستند.

شناسایی ویروس فلج اطفال در فاضلاب لندن!

مدتی است خبری از اوکراین و حواشی آن در صفحه اول روزنامه‌‌های آمریکایی و انگلیسی نیست و این روزنامه‌ها بیشتر درگیر خبرهای داخلی هستند. 

آمریکایی‌ها همچنان پرونده ترامپ و حامیان در حمله به کنگره را بررسی می‌کنند و در کنار آن به موضوع سقط جنین و توافق دو حزبی برای کنترل حمل اسلحه می‌پردازند.

انگلیسی‌ها از شکست مذاکرات دوم برای پایان اعتصاب کارگران خطوط ریلی خبر می‌دهند و همچنین از شناسایی ویروس فلج اطفال در فاضلاب لندن می‌گویند. 

خاورمیانه‌ای‌ها بخش بزرگی از صفحه یک خود را به زلزله مر‌گ‌بار افغانستان اختصاص داده اند. آنها به موضوع شکست دولت ائتلافی اسرائیل و همچنین سفر شاهزاده بن سلمان به ترکیه هم اشاره کرده اند.

 

گاردین

شناسایی ویروس فلج اطفال در فاضلاب لندن!

مقامات بهداشتی انگلیس پس از شناسایی ویروس فلج اطفال در سیستم فاضلاب لندن، هشدار ملی اعلام کرده اند. به نظر می‌رسد برنامه واکسیناسیون عمومی فلج اطفال در بکتون باعث شده نمونه‌ای از این ویروس در سیستم فاضلاب شهری مشاهده شود. 

واکسیناسیون به توصیه مقامات بهداشتی و با هدف به روزرسانی ایمنی شهروندان منطقه در تقابل با این ویروس انجام شده و حتی یک مورد از ابتلا هم در منطقه وجود نداشته است.

کارشناسان می‌گویند ویروس فلج اطفال حتی به صورت مشتقات واکسن همچنان خاصیت انتشار و انتقال دارد. آنها هشدار می‌دهند افرادی که این واکسن را دریافت نکرده اند، در معرض ویروس هستند.

 

نشنال

کمک ۱۵ میلیون دلاری سازمان ملل به افغانستان

زلزله شش و یک دهم ریشتری افغانستان، استان پکتیا در نزدیکی مرزهای پاکستان را ویران کرده است. زلزله‌ای که بیش از هزار کشته و صدها زخمی به جا گذاشته است. 

سازمان ملل در واکنش به این فاجعه اعلام کرده است ۱۵ میلیون دلار کمک اضطراری در اختیار افغانستان قرار خواهد داد تا دولت برای جبران خرابی‌ها و کمک به شهروندان به کار بگیرد. 

افغانستان پس از تسلط طالبان با مشکلات فراوان از جمله کمبود مواد غذایی رو به رو بود. حالا زلزله و این میزان ویرانی مزید بر علت شده است.

 

یواس‌ای تودی

ممنوعیت سقط جنین برای ایالت‌‌های تابع هزینه‌ دارد

یکی دیگر از آثار تصویب ممنوعیت سقط جنین، کاهش محبوبیت ایالت‌های تابع در نگاه جوانان است. در واقع جوانان تلاش می‌کنند ساکن ایالت‌هایی شوند که تابع قانون ممنوعیت سقط جنین نیستند و همچنان مجوز سقط صادر می‌کنند.

خروج جوانان از ایالت‌های تابع در واقع خروج نیروی جوان و کارآمد به حساب می‌آید و در نهایت می‌تواند از ارزش و اعتبار ایالت‌ها بکاهد.  

هنوز رای نهایی دیوان عالی آمریکا درباره قانون ممنوعیت سقط جنین و ایالتی شدن آن صادر نشده، اما حواشی و آثار تصویب این قانون در رسانه‌ها بررسی می‌شود. 

مهمترین تاثیر منفی تصویب این قانون، افزایش اقدامات غیرقانونی و غیربهداشتی برای سقط جنین خواهد بود.

 

عرب نیوز

نتانیاهو در پاییز باز می‌گردد؟ 

بررسی نتایج نظرسنجی‌های عمومی در اسرائیل می‌گوید هیچ بعید نیست بنیامین نتانیاهو در انتخاباتی که ماه پاییز برگزار می‌شود، برای ششمین بار به قدرت بازگردد. او هم‌اکنون در صدر نظرسنجی‌هاست.

موضوع شایسته توجه درباره نتانیاهو، پرونده و اتهام فساد مالی است. احزاب رقیب وعده کرده اند مانع از بازگشت او به قدرت شوند.

طی چهار سال اخیر این پنجمین انتخابات در اسرائیل خواهد بود تا دولت یکدست شکل بگیرد، اما تا امروز که چنین نبوده و همواره دولت ائتلافی تشکیل شده است. 

در آخرین آزمون تشکیل دولت، نفتالی بنت شکست خورد و در نهایت کنشت رای به انحلال خود داد. به این ترتیب دوران بنت به سر رسید و نوبت نخست‌وزیری موقت یئیر لاپید،‌ وزیر خارجه دولت بنت شد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها