|

نفتالی بنت، نخست‌وزیر اسراییل مدعی شد؛

دسترسی ایران به اسناد محرمانه آژانس

نخست‌وزیر اسراییل مدعی شد که ایران اسناد محرمانه را از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ربوده است تا از این اطلاعات برای دور زدن سیستماتیک تحقیقات هسته‌ای[آژانس در ایران] استفاده کند!

دسترسی ایران به اسناد محرمانه آژانس

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد که ایران اسنادی محرمانه را از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی «ربوده» و از آن‌ها برای «دور زدن» تحقیقات این نهاد بین‌المللی بر روی برنامه هسته‌ای ایران استفاده کرده است!

به گزارش ایسنا، نفتالی بنت، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی امروز در صفحه توییترش مدعی شد که ایران اسناد محرمانه را از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ربوده است تا از این اطلاعات برای دور زدن سیستماتیک تحقیقات هسته‌ای[آژانس در ایران] استفاده کند!

شبکه آی ۲۴ رژیم صهیونیستی در گزارشی در این باره نوشت، بنت با قرار دادن یک آدرس اینترنتی گوگل درایو در متن این پیام توییتری مدعی شد اسناد موجود در این آدرس اتهامات علیه ایران مبنی بر جاسوسی آن از آژانس را برای «دور زدن تحقیقات هسته‌ای» اثبات می‌کند.

در این گزارش آمده است: هفته پیش، روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی مدعی شده بود که ایران اسنادی محرمانه را از این نهاد بین‌المللی «ربوده» و از آن‌ها برای دور زدن و فریب دادن آژانس در حدود ۲۰ سال پیش استفاده کرده است.

این شبکه آورده است: طبق ادعای وال استریت ژورنال، مقامات ایران به اسناد آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دسترسی پیدا کرده و آن‌ها را بین سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۶ میان مقامات ارشدش که در برنامه هسته‌ای آن نقش داشته‌اند، منتشر کرده است. از این رو، آن‌ها ظاهرا [با استفاده از این اسناد] قادر بوده‌اند روایت‌های دروغین آماده کنند، اطلاعات را تحریف کنند و بدانند بازرسان آژانس چه چیزی را می‌دانستند و از چه چیزی باخبر نبودند.

در این گزارش مطرح شد: آن موقع، بیش از ۱۵ سال پیش، آژانس در حال تحقیق بر روی این بود که آیا ایران از برنامه هسته‌ای‌اش برای تولید سلاح هسته‌ای استفاده می‌کند یا نه.

رژیم صهیونیستی همواره مدعی وجود اهداف نظامی در برنامه هسته‌ای ایران بوده است. این در حالی است که مقامات ایران تاکید کرده‌اند، تولید و به کار بستن تسلیحات هسته‌ای در دکترین دفاعی ایران جایی ندارد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها