|

مکرون: پوتین به یک «پیروزی نظامی» نیاز دارد

رئیس جمهوری فرانسه گفت: پوتین به یک پیروزی نظامی نیاز دارد حتی اگر بداند که اوکراین تسلیم نمی شود.

مکرون: پوتین به یک «پیروزی نظامی» نیاز دارد

«امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه گفت که «ولادیمیر پوتین» همتای روسش به یک «پیروزی نظامی» نیاز دارد و تصمیم گرفته که جنگ را متوقف نکند.

مکرون در مصاحبه‌ای با هفته‌نامه «لو پوئن» گفت: پوتین به یک پیروزی نظامی نیاز دارد حتی اگر بداند که اوکراین تسلیم نمی شود.

به گزارش ایرنا، ولادیمیر پوتین در سخنان روزگذشته خود مدعی شد که روند مذاکرات با اوکراین به بن بست رسیده است . او اعلام کرد که روسیه به عملیات نظامی در اوکراین ادامه خواهد داد.

مکرون در مورد حمله‌ها به شهر شرقی ماریوپل اوکراین که نیروهای روس بر آن متمرکز شده اند، گفت: شاید این شهر از آن جهت که نماد اوکراینی است که او را نمی پذیرد، به هدف ثابت حمله تبدیل شده است.

رئیس جمهوری فرانسه در مورد حمله ها در منطقه دونباس، گفت: رئیس جمهوری روسیه در پی کسب پیروزی و رژه با شکوه در تاریخ ۹ مه (۱۹ اردیبهشت) است؛ تاریخی که برای روسیه اهمیت ویژه‌ای دارد. به همین دلیل به توان جمعی برای محقق ساختن مذاکره در کوتاه مدت، باور چندانی ندارم.

۹ مه در روسیه روز پیروزی نام دارد که هر سال به مناسبت پیروزی اتحاد جماهیر شوروی بر آلمان نازی در جنگ جهانی دوم در مراسمی به همراه رژه نظامی در میدان سرخ گرامی داشته می شود.

مکرون در ادامه اظهاراتش افزود: از آنجا که پوتین دیگر با کسی صحبت نمی کند نمی دانیم تا کجا می تواند پیش رود.

وی در توجیه تماس‌های تلفنی مکرر خود با همتای روسش گفت: هر بار به او یادآوری می‌کنم که وقتی وارد چرخه خشونت می‌شوید، سخت‌ترین کار متوقف شدن است. خطر مهم نیز گذر از مراحلی غیرقابل برگشت است.

به گزارش ایرنا، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه/۲ اسفند ۱۴۰۰ با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانتسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

وی سه روز پس از آن نیز در ۵ اسفند/۲۴ فوریه آغاز «عملیات نظامی ویژه» علیه اوکراین را اعلام کرد و روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. درگیری ها در اوکراین در دومین ماه خود همچنان ادامه دارد.

 
 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها