|

فرانسه: جنگ در اوکراین به این زودی پایان نخواهد یافت

رئیس‌جمهوری فرانسه گفت: معتقدم که شاهد یک وضعیت بسیار سخت در منطقه دونباس طی روزها و هفته‌های آتی خواهیم بود.

فرانسه: جنگ در اوکراین به این زودی پایان نخواهد یافت

رئیس‌جمهوری فرانسه تصریح کرد که معتقد است جنگ در اوکراین به این زودی پایان نخواهد یافت.

امانوئل مکرون در مصاحبه با رادیو " آر تی ال" گفت: متاسفانه این مناقشه به زودی پایان نمی یابد. معتقدم که شاهد یک وضعیت بسیار سخت در منطقه دونباس طی روزها و هفته‌های آتی خواهیم بود. به همین دلیل است که با همکاری با ترکیه، یونان و سازمان ملل ما در حال سازماندهی عملیات های بشردوستانه در شهرهایی همچون ماریوپل و دنپر هستیم.

 

به گزارش خبرگزاری تاس، مکرون در ادامه خاطر نشان کرد: از روسیه نمی توان انتظار داشت که سازش دیپلماتیک ظرف هفته های آتی را در دستور کار خود قرار دهد. این مسئله تا اواسط ماه مه اتفاق نخواهد افتاد.

رئیس‌جمهوری فرانسه  تاکید کرد که تداوم خصومت و دشمنی‌ها، شرایط آینده را سخت‌تر می کند. وی افزود: اگر ما در مورد فردا و آینده فکر نکنیم، صلحی در اروپا ایجاد نخواهد شد.

 

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت. 

پوتین سه روز پس از آن،  پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. درگیری‌ها در اوکراین و واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد. 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها