|

آمریکا: طرف‌های مذاکرات به توافق نزدیک هستند

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد که طرف‌ها در مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین به توافق نزدیک هستند.

آمریکا: طرف‌های مذاکرات به توافق نزدیک هستند

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا علی‌رغم بیان اینکه برخی موضوعات در مذاکرات وین باقی مانده‌اند که باید حل شوند گفت طرف‌ها به توافق نزدیک هستند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا شامگاه چهارشنبه مدعی شد که طرف‌ها در مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین به توافق نزدیک هستند. او با وجود این گفت که برخی موضوعات کلیدی باقی مانده‌اند که باید حل و فصل شوند.

​به گزارش فارس، دولت «جو بایدن» مدعی است قصد دارد از طریق مذاکرات جاری در شهر وین، پایتخت اتریش زمینه‌های لازم برای بازگشت کشورش به توافق هسته‌ای برجام را فراهم کند، اما تا به حال به اجرای سیاست «فشار حداکثری» علیه ایران ادامه داده است. اجرای این سیاست علیه ایران در حالی صورت می‌گیرد که مقام‌های دولت بایدن گفته‌اند فشار حداکثری علیه ایران شکست خورده است.

تصریح آمریکا بر اینکه چند موضوع کلیدی در مذاکرات هستند که باید حل شوند بر خلاف تبلیغات روزهای گذشته این کشور است که مدعی بود که روسیه باعث وقفه در مذاکرات وین شده است.

سرگئی لاروروف، وزیر خارجه روسیه چند روز پیش گفت روسیه از آمریکا ضمانت‌ کتبی خواسته مبنی بر اینکه تحریم‌های اعمال‌شده علیه مسکو به بهانه تحولات اوکراین بر مناسبات اقتصادی و تجاری این کشور با ایران اثر نخواهد گذاشت. بعد از اظهارات لاوروف کشورهای اروپایی اعلام کردند که مذاکرات به وقفه نیاز دارد.

با وجود این، لاوروف روز گذشته (سه‌شنبه) پس از دیدار با «حسین امیرعبداللهیان»، وزیر امور خارجه ایران تصریح کرد که روسیه از ایالات متحده تضمین کتبی دریافت کرده مبنی بر اینکه همکاری‌های هسته‌ای مسکو و تهران بعد از توافق وین مشمول تحریم نخواهد شد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها