|

آیا از مزایای خرید پاسپورت دومینیکا با خبر هستید؟

دومینیکا کشوری کوچک، زیبا و خوش آب‌وهوا در حوزه دریای کاراییب است، اما وقتی صحبت از پاسپورت دومینیکایی برای ایرانیان می‌کنیم، منظورمان اقامت در این کشور نیست. دومینیکا تنها کشوری محسوب می‌شود که در کوتاه‌مدت و بدون اقامت به ایرانیان پاسپورت و تابعیت می‌دهد؛ به‌شرط اینکه تحت شرایطی در این کشور سرمایه‌گذاری کنید.

دومینیکا کشوری کوچک، زیبا و خوش آب‌وهوا در حوزه دریای کاراییب است، اما وقتی صحبت از پاسپورت دومینیکایی برای ایرانیان می‌کنیم، منظورمان اقامت در این کشور نیست. دومینیکا تنها کشوری محسوب می‌شود که در کوتاه‌مدت و بدون اقامت به ایرانیان پاسپورت و تابعیت می‌دهد؛ به‌شرط اینکه تحت شرایطی در این کشور سرمایه‌گذاری کنید. به‌همین دلیل است که از اخذ پاسپورت دومینیکا باعنوان خرید پاسپورت این کشور هم یاد می‌کنند. با داشتن پاسپورت دومینیکا که پاسپورت بسیار معتبر و قدرتمندی است، می‌توانید بدون گرفتن ویزا به 144 کشور دنیا ازجمله انگلستان و همه کشورهای حوزه شنگن سفر کنید.

شرایط خرید پاسپورت دومینیکا

در سال 2022 برنامه دریافت پاسپورت دومینیکا برای ششمین سال متوالی بهترین برنامه اخذ پاسپورت در دنیا شناخته شد. نکته مهم اینجاست که داشتن پاسپورت دومینیکا به‌جای اینکه راهی برای مهاجرت باشد، بیشتر یک سرمایه‌گذاری است تا فرد بتواند آزادانه به هرکجای جهان که می‌خواهد سفر کند یا در آن کشورها معاملات تجاری انجام دهد و شرکت تاسیس کند؛ هرچند که با داشتن این پاسپورت مسلما می‌توانید در دومینیکا زندگی، کار و تحصیل کنید.

حداقل هزینه‌ای که باید برای دریافت پاسپورت دومینیکا بپردازید، 100 هزار دلار است. درواقع شما به دو روش می‌توانید پاسپورت دومینیکا را دریافت کنید:

کمک بلاعوض به دولت دومینیکا

در این روش شما باید مبلغی را به‌عنوان کمک به صندوق دولتی دومینیکا بپردازید تا بتوانید پاسپورت این کشور را دریافت کنید. هزینه این کمک مالی برای یک نفر 100 هزار دلار و برای دو نفر 150 هزار دلار است. درصورتی‌که بخواهید افراد وابسته‌ای را هم همراه خود ببرید، باید به‌ازای هر شخص زیر 18 سال 25 هزار دلار و به‌ازای هر فرد بالای 18 سال 50 هزار دلار مازاد بپردازید.

سرمایه‌گذاری در پروژه‌های موردتایید دولت

یکی دیگر از روش‌های خرید پاسپورت دومینیکا سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات است. دومینیکا یکی از ارزان‌ترین بازارهای املاک و مستغلات حوزه دریای کارائیب را دارد. با افزایش سالانه گردشگری در این منطقه، درحال حاضر سرمایه‌گذاری در بخش املاک در دومینیکا با سرمایه حدود 200 هزار دلار می‌توانید از پاسپورت دومینیکا بهره‌مند شوید. برای واجد شرایط بودن جهت اخذ شهروندی دومینیکا با سرمایه‌گذاری در املاک، متقاضی باید املاک و مستغلات مورد تأیید دومینیکا را به قیمت حداقل 200000 دلار آمریکا خریداری کند و مالکیت خود را برای حداقل سه سال نگه دارد. اگر متقاضی به مدت پنج سال مالکیت خود را حفظ کند، می‌تواند ملک تحت مالکیت خود را به فروش برساند.

علاوه بر آن در این روش باید به‌ازای هر نفر 25 هزار دلار، به‌ازای یک خانواده چهارنفره 35 هزار دلار و برای خانواده‌های 6 نفره هم 50 هزار دلار به‌عنوان هزینه‌های دولتی بپردازید.

توجه داشته باشید که در هر دو روش باید برای پردازش پرونده، 1000 دلار؛ برای بررسی پرونده، 7500 دلار به‌ازای متقاضی اصلی و 4 هزار دلار به‌ازای هر فرد وابسته بالای 16 سال؛ برای گواهی شهروندی به‌ازای هر نفر 250 دلار و برای صدور پاسپورت هم به‌ازای هر نفر 75 دلار پرداخت کنید.

اعتبار پاسپورت دومینیکا برای بزرگسالان 10 سال و برای کودکان 5 سال است و بعد از پایان این مدت پاسپورت باید تعویض شود.

مزایای خرید پاسپورت دومینیکا

  • پروسه دریافت پاسپورت دومینیکا بسیار سریع و آسان بوده و بین 3 الی 6 ماه طول می‌کشد.

  • برای خرید پاسپورت دومینیکا نیازی به مصاحبه و درنتیجه تسلط به زبان‌های خارجی نخواهید داشت.

  • برای دریافت گذرنامه نیازی نیست که به دومینیکا سفر کنید و حتی پس از دریافت گذرنامه و حق شهروندی هم لزومی ندارد که به دومینیکا بروید و حتما مدتی را در این کشور بگذرانید.

  • حق شهروندی و تابعیتی که ازطرف دولت دومینیکا به یک فرد واگذار می‌شود، دیگر به‌هیچ‌عنوان قابل ابطال و قابل فسخ نیست.

  • درصورتی که شهروند دائمی دومینیکا شوید، این حق شهروندی به نسل‌های بعدی شما هم منتقل می‌شود.

  • دارندگان پاسپورت دومینیکا می‌توانند بدون نیاز به داشتن مدرک زبان انگلیسی از دانشگاه‌های معتبر تمام دنیا درخواست پذیرش کنند.

  • پاسپورت دومینیکا بسیار معتبر و قوی است؛ به‌گونه‌ای که درمیان پاسپورت‌های جهان رتبه 29 را دارد.

  • با خرید پاسپورت دومینیکا می‌توانید به بیشتر از 140 کشور دنیا ازجمله کشورهای عضو اتحادیه اروپا، انگلستان، برزیل، کره جنوبی، چین و... بدون ویزا سفر کنید.

  • دارندگان این پاسپورت حق تاسیس شرکت و معاملات تجاری را در تمام کشورهای دنیا دارند.

  • می‌توانید بی‌دردسر در بانک‌های بین‌المللی حساب باز کنید و از مزایای آن‌ها استفاده کنید.

  • با داشتن پاسپورت و شهروندی کشور دومینیکا می‌توانید به‌راحتی و در کمترین زمان ممکن ویزای مولتی 10 ساله کشورهایی مثل کانادا، آمریکا و استرالیا را دریافت کنید.

  • شهروندان دومینیکا از پرداخت مالیات بر درآمد جهانی معاف هستند.

  • با خرید پاسپورت دومینیکا می‌توانید برای همسر، فرزندان زیر 30 سال، پدر و مادر و پدربزرگ و مادربزرگ بالای 65 سال خود گذرنامه دریافت کنید.

  • داشتن پاسپورت دومینیکا شما را از داشتن تابعیت یک کشور دیگر بازنمی‌دارد.

با داشتن پاسپورت دومینیکا که یکی از قوی‌ترین پاسپورت‌های دنیاست و شهروند دائم شدن در این کشور، شما آزادی عمل کامل دارید که به بسیاری از کشورهای دنیا بدون دردسرهای مربوط به درخواست و دریافت ویزا سفر کنید، معامله و تجارت کنید و از مزایای شهروندی این کشور در اکثر دنیا بهره‌مند شوید؛ ازطرفی شما برای همیشه شهروند دومینیکا، این کشور زیبا، سرسبز و خوش آب‌وهوا می‌شوید و می‌توانید هرموقع که خواستید، آزادانه به این کشور بروید و در آن اقامت داشته باشید.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها