|

تجهیزات مورد نیاز برای دکوراسیون اتاق خواب

تجهیزات مورد نیاز برای دکوراسیون اتاق خواب

 

دکوراسیون داخلی از دغدغه هایی است که همه ی افراد در چیدمان منزل خود دارند و خانواده تمایل دارند که دکوراسیون داخل منزل خود را به شیوه ای زیبا و جذاب بچینند تا علاوه بر راحتی، زیبایی را نیز به تصویر بکشد.

یکی از مکان هایی که در خانه وجود دارد و افراد بیشترین وقت استراحت و رفاه خود را در این مکان سپری می کنند، اتاق خواب است.

نمونه کار و عکس دکوراسیون اتاق خواب شیک و مدرن

دکوراسیون اتاق خواب

اتاق خواب محلی است که افراد در آنجا به استراحت، مطالعه و ریلکسیشن می پردازند و می بایست دکوراسیون اتاق خواب طوری چیده شود که افراد حس راحتی و آرامش را در آن تجربه کنند.

چیدمان دکور اتاق خواب می تواند شامل کمد دیواری، اشیاء تزئینی، سرویس خواب، گل و گلدان، فرش یا قالیچه، کتابخانه، تلویزیون، میز مطالعه، کامپیوتر یا لپ تاب، لوستر و دیگر موارد دلخواه باشد.

سرویس خواب در دکوراسیون اتاق خواب

سرویس خواب از موارد انکار ناپذیر در دکور اتاق خواب است که افراد در آن استراحت می کنند . راحتی سرویس خواب بسیار حائز اهمیت است.

سرویس خواب شامل تخت و پاتختی است . تخت می تواند دارای پشتی ساده یا تاج دار زیبا و به شکل سلطنتی باشد . بسیاری از افراد که مساحت اتاق خواب کوچکی دارند از خرید پاتختی امتنناء می کنند و فقط به خرید تخت اکتفا می نمایند.

می توان یک سرویس خواب از نوع ممبران، ام دی اف یا چوب اصل سفارش داد و یا یک سرویس خواب آهنی را برای اتاق خواب فراهم کرد.

قطعاً سرویس خواب چوبی دوام و کیفیت بالایی نسبت به دیگر مدل ها دارد و در صورتی که با کمد دیواری اتاق خواب چوبی نیز ست شود، زیبایی دو چندان خواهد شد.

پارچه هایی برای روکش سرویس خواب مورد استفاده قرار می گیرند، طرح ها و رنگ های بسیار زیادی دارند و افراد در انتخاب نوع طرح و رنگ گاهاً دچار تردید می شوند.

بهتر است هر طرح و رنگی که انتخاب می کنید دارای جنس نخی باشد و نرمی در پارچه به خوبی حس شود و پوست نسبت به پارچه حساس نشود.

2

عوامل و تجهیزات دکوراسیون اتاق خواب

برای اینکه دکوراسیون اتاق خواب تکمیل شود نیاز به استفاده از ابزارها و تجهیزات مختلفی می باشد و عوامل متعدد و نحوه انتخاب آنها می توانند در دکور اتاق خواب زیبایی را به همراه داشته باشند که عبارتند از:

نور در دکوراسیون اتاق خواب

نور یکی از عوامل اساسی در دکوراسیون داخلی اتاق خواب است . اگر اتاق خواب دارای درب و پنجره باشد که نور به صورت طبیعی و از طریق محیط بیرون به داخل منعکس می شود و استفاده از یک یا دو منبع نور مصنوعی می تواند نور محیط را تامین کند.

اما اگر اتاق خواب دارای درب و پنجره نباشد برای تامین نور آن می بایست از منابع نوری مصنوعی به صورت زیبا در اتاق خواب استفاده کرد.

منبع نور مصنوعی می تواند به صورت یک لوستر بزرگ یا کوچک، لامپ های تزئینی دو تایی یا سه تایی، آباژور و آلوژن های سقف کاذب یا کناف باشد.

می توان از یک آباژور بلند یا کوتاه رومیزی نیز در یک کنج استفاده کرد تا علاوه بر پرکردن فضای کنج، یک نور زیبا نیز برای محیط فراهم ساخت.

 

فرش یا قالیچه در دکوراسیون اتاق خواب

3

اتاق خواب ها به طور معمول دارای مساحت 9،12،18 یا 24 متری هستند مگر اینکه مساحت خانه بزرگ باشد تا بتوان فضای بیشتری برای اتاق خواب لحاظ کرد.

بیشترین فضا در دکوراسیون اتاق خواب به تخت اختصاص داده می شود و در کناره ها می توان یک فرش یا قالیچه پهن کرد . فرش یا قالیچه ای که برای اتاق خواب در نظر گرفته می شود می تواند شامل فرش ماشینی، فرش ابریشمی دست بافت یا فرش فانتزی باشد.

کمد در دکوراسیون اتاق خواب

چند مدل کمد را می توان در اتاق خواب مورد استفاده قرار داد.

  • کمد دیواری

  • کمد متحرک پایه دار

  • کمد رختکن

  • کمد میز آرایش

در صورتی که اتاق خواب کوچک باشد، کمد دیواری می تواند گزینه ی مناسبی باشد و اگر هم جای کافی برای باز کردن درب های کمد دیواری در اتاق خواب وجود ندارد، می توانید از درب های ریلی برای کمد دیواری استفاده کنید.

کمد پایه دار یا کمد بی پایه متحرک نیز می تواند به شکل کمد رختکن یا کمد ویترینی در گوشه ای از اتاق خواب مورد استفاده قرار گیرد.

کمد میز آرایش معمولاً در داخل اتاق خواب های مختص به زوجین مورد استفاده قرار می گیرد و یا در داخل اتاق خواب دختران.

کمد میزآرایش شامل تعدادی کشو در قسمت پایین کمد می باشد که یک آینه ی بزرگ بر روی آن قرار می گیرد یا می توان آینه را به دیوار چسباند . بعضی از افراد هم ترجیح می دهند از کنسول در اتاق خواب استفاده کنند.

دیوار در دکوراسیون اتاق خواب

رنگ دیوار در دل باز یا دل گیر بودن فضای اتاق خواب بسیار تاثیرگذار است . استفاده از رنگ های روشن مثل سفید باعث می شود فضای اتاق دل بازتر و روشن تر نسبت به رنگ های تیره باشد.

برخی از افراد تمایل دارند دیوارها را با کاغذ دیواری تزئین کنند . کاغذ دیواری در طرح ها و رنگ های مختلف موجود است که انتخاب طرح و رنگ بستگی به سلایق و بودجه افراد دارد.

کف در دکوراسیون اتاق خواب

کف می تواند سنگ، موزاییک، سرامیک، پارکت و سیمانی باشد . استفاده از کف پارکت و سرامیک در بین دیگر متریال ها طرفدار بیشتری دارد.

زمانی که کف خالی می ماند و توسط قالی یا قالیچه پوشانده نمی شود، بهتر است از سیستم گرمایش از کف استفاده کنید تا پاها طی رفت و آمد دچار مشکل نشود.

سقف در دکوراسیون اتاق خواب

سقف یکی از زیبایی ها در دکور اتاق خواب است که در صورت طراحی زیبا با کنف یا سقف کاذب می تواند جذابیت خارق العاده ای را برای فضا فراهم کند.

گچ بری های زیبا در سقف همراه با لامپ های تزئینی رنگی و نورهای مخفی زیبایی دکوراسیون داخلی اتاق خواب را چند برابر می کند.

پرده در دکوراسیون اتاق خواب

اگر اتاق خواب شما دارای نورگیر درب و پنجره باشد، استفاده از پرده لازم است . پرده انواع متعددی دارد و انتخاب آن وابسته به سلایق افراد است.

به طور معمول پرده های اتاق خواب از نوع پرده های فانتزی انتخاب می شود اما اگر اتاق خواب شما از سبک سلطنتی پیروی می کند و دارای درب و پنجره ی بزرگی است، می توانید از پرده های سلطنتی با زیر حریر و شال و سایه ی رو استفاده کنید.

برخی ها برای زیبایی دکور اتاق خواب، از پرده در دور تا دور تخت و یا قسمت بالای تخت استفاده می کنند . این روش نیز زیبایی خاص خود را دارد و می تواند محیطی مستقل را در اتاق برای خواب فراهم کند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها