|

مقایسه ترموود با سایر متریال‌های مورد استفاده در ساخت سازه‌ها و نماسازی

در طراحی دکوراسیون داخلی و خارجی ساختمان، از متریال‌های مختلفی مانند ترموود، آهن، سنگ، سرامیک و کاشی استفاده می‌شود. هر یک از این متریال‌ها مزایا و معایب خاص خود را داند و همچنین کاربردشان با یکدیگر متفاوت است. برای مثال نمی‌توان از کاشی به‌جای سنگ در نمای ساختمان استفاده کرد.

ترموود و دیگر متریال‌های ساختمانی؛ کدام یک بهتر هستند؟

در طراحی دکوراسیون داخلی و خارجی ساختمان، از متریال‌های مختلفی مانند ترموود، آهن، سنگ، سرامیک و کاشی استفاده می‌شود. هر یک از این متریال‌ها مزایا و معایب خاص خود را داند و همچنین کاربردشان با یکدیگر متفاوت است. برای مثال نمی‌توان از کاشی به‌جای سنگ در نمای ساختمان استفاده کرد. با این حال، ترموود به‌عنوان یکی از مدرن‌ترین متریال‌های ساختمانی، در قسمت‌های مختلف دکوراسیون داخلی و خارجی ساختمان کاربرد دارد. شما می‌توانید از چوب ترمو در نمای ساختمان و ساخت روف گاردن استفاده کنید. به همین خاطر این سوال پیش می‌آید که در مقایسه ترموود با دیگر متریال‌ها، کدام یک گزینه بهتری هستند. در این مطلب به این سوال مهم، به‌صورت کامل پاسخ می‌دهیم.

ترموود و دیگر متریال‌های ساختمانی

اهمیت انتخاب متریال مناسب برای ساخت انواع سازه‌ها

در ساخت قسمت‌های مختلف یک ساختمان مانند نما، کفپوش و روف گاردن، باید بسته به شرایط جوی یا موارد دیگر، متریالی مناسب انتخاب کرد. برای مثال نمای ساختمان به‌طور مداوم در معرض عوامل محیطی مانند تابش نور خورشید یا بارش باران است. به همین خاطر متریال مورد استفاده در این قسمت باید مقاومت بالایی در برابر این عوامل داشته باشد. انتخاب نادرست متریال برای قسمت‌های مختلف ساختمان باعث می‌شود که عمر سازه کاهش یابد و شما دچار خسارت شوید. به همین خاطر باید در انتخاب متریال، دقت زیادی به خرج داد.

با توجه به تنوع بالای گزینه‌ها برای ساخت قسمت‌های مختلف ساختمان، طی سال‌های اخیر انتخاب متریال مناسب بسیار دشوار شده است. برخی از کارشناسان برای نمای ساختمان ترموود را پیشنهاد می‌دهند و برخی دیگر سنگ نما را گزینه‌ای بهتر می‌دانند. بعضی از مهندسان معتقد هستند که ساخت آلاچیق با آهن گزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه‌تر است و برخی دیگر چوب ترمو را متریالی زیباتر می‌دانند. به همین خاطر باید با بررسی دقیق مزایا و مشخصات این متریال‌ها، مصالح مناسبی برای ساخت قسمت‌های مختلف ساختمان انتخاب کرد.

مقایسه ترموود با سنگ در ساخت نمای ساختمان

یکی از مهم‌ترین بخش‌های دکوراسیون خارجی ساختمان، نمای آن است. طی سال‌های گذشته در ساخت و تزئین نما، سنگ یکی از رایج‌ترین متریال‌ها بوده است. هرچند که طی سال‌های اخیر، ترموود نیز به یک متریال بسیار محبوب در ساخت و تزئین نمای ساختمان تبدیل شده است. سنگ یا ترموود، هر یک مزایا و معایب خاص خود را در تزئین نمای ساختمان دارند؛ اما به‌طور کلی می‌توان گفت که چوب ترمو گزینه‌ای مدرن‌تر و زیباتر به‌شمار می‌آید. چرا که در طراحی نمای چوبی ساختمان‌، ترموود نقش بسیار پررنگی دارد. همچنین شرایط اجرای چوب ترمو بسیار آسان‌تر و ارزان‌تر از سنگ است.

مقایسه ترموود با سنگ در ساخت نمای ساختمان

شما برای نصب سنگ روی نمای ساختمان خود به یک شاسی جداگانه و اسکوپ کردن تمام سنگ‌ها نیاز دارید. درصورتی‌که ترموود را می‌توان تنها با یک چهارچوب فلزی و پیچ به اسکلت ساختمان متصل کرد. همچنین ترموود برخی معایب سنگ نما مانند هوازدگی و یا ترک‌خوردگی را ندارد. باید اشاره کرد که ترکیب چوب ترمو با سنگ نما نیز می‌تواند گزینه‌ای بسیار زیبا و البته بادوام باشد. البته به‌شرطی که طراحی نما به شکلی اصولی انجام شود. شایان‌ذکر است که در ساختمان‌های بلند (برج‌ها) استفاده از نمای کامپوزیت یا شیشه به‌جای ترموود یا سنگ، گزینه‌هایی مقرون‌ّبه‌صرفه‌تر و البته سبک‌تر هستند.

ترموود و آهن؛ برای ساخت آلاچیق کدام را انتخاب کنیم؟

آلاچیق را می‌توان در قسمت‌های مختلف ساختمان مانند حیاط، روف گاردن و ... نصب کرد. عموما برای ساخت این سازه از آهن یا فلزات دیگر مانند ورق گالوانیزه استفاده می‌کنند. اما طی سال‌های اخیر، تمام این متریال‌ها، جای خود را به چوب ترمو داده‌اند. چرا که آلاچیق‌های چوبی، ظاهری بسیار زیبا و لوکس دارند و همچنین ساخت آن‌ها نیز آسان‌تر است. باید اشاره کرد که ترموود در مقایسه با آهن یا فلزات دیگر، مقاومت بسیار بیشتری در برابر عوامل محیطی به‌خصوص رطوبت دارد. به همین خاطر ساخت آلاچیق با استفاده از ترموود، گزینه‌ای بسیار بهتر نسبت به ساخت آلاچیق با آهن به‌شمار می‌آید.

مقایسه ترموود با متریال‌های دیگر مورد استفاده در ساخت کف‌پوش

در بسیاری از قسمت‌های ساختمان مانند دک‌ها (عرشه تراس)، کنار استخر و سونا، می‌توان در کنار کاشی و سرامیک، از ترموود نیز استفاده کرد. به همین خاطر می‌توان چوب ترمو را از نظر مناسب بودن برای استفاده به‌عنوان کفپوش‌ با این متریال‌ها مقایسه کرد. به‌طورکلی استفاده از این متریال به‌عنوان کفپوش در قسمت‌هایی مانند روف گاردن، تراس، محوطه استخر و سونا، جلوه بسیار زیبا، خاص و لوکسی دارد. چرا که در بیشتر ساختمان‌ها از متریال‌هایی مانند کاشی یا سرامیک در این فضاها استفاده می‌شود.

مزایای ترموود

مزایای ترموود به‌عنوان بهترین متریال ساخت انواع سازه‌ها

به‌طور کلی در مقایسه ترموود با دیگر متریال‌های مورد استفاده در ساخت انواع سازه‌ها، می‌توان گفت که این متریال، از نظر زیبایی و دوام، در سطح بسیار مناسبی قرار دارد. از طرف دیگر ترموود خود نیز دارای مزیت‌های بی‌شماری است که برخی از مهم‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از:

  • دوام بسیار بالا: از آن‌جایی که در ساخت چوب ترمو، این متریال به شکل بسیار سنگین فراوری می‌شود، ترموود مقاومت بسیار بالایی در برابر پوسیدگی، رطوبت، ترک‌خوردگی و ضربه دارد. به همین خاطر با خیال راحت می‌توان از این متریال در قسمت‌های مختلف ساختمان، به‌خصوص نما، آلاچیق و روف گاردن استفاده کرد
  • نصب آسان: همان‌طور که اشاره شد، برای نصب ترموود شما به ملات یا پی‌ریزی نیازی ندارید. ترموود را می‌توان روی سطوح مختلف به‌آسانی و با استفاده از پیچ نصب کرد. این امر باعث کاهش شدید هزینه‌های ساخت و ساز شما می‌شود
  • زیبایی منحصربه‌فرد: یکی از مهم‌ترین مزایای ترموود به‌عنوان یک متریال مدرن ساختمانی، زیبایی خیره‌کننده آن است. رنگ چوب طبیعی در ترکیب با رگه‌های چوب و البته برش‌های منظم، جلوه‌ای بسیار زیبا به سازه شما می‌دهد
  • ترموود یک متریال مدرن است

پارس آرای کوهستان؛ بهترین مرجع برای خرید ترموود باکیفیت

اگر می‌خواهید دکوراسیون داخلی یا خارجی شما از هر نظر با ساختمان‌های دیگر متمایز باشد، استفاده از ترموود را باید جزو اولویت‌های اصلی خود قرار دهید. هرچند که تمام ترموودهای موجود در بازار کیفیت مناسبی ندارند و شما باید انواع باکیفیت این متریال را از مراجع معتبر خریداری کنید. مجموعه پارس آرای کوهستان یکی از مراجع اصلی فروش انواع ترموودهای وارداتی و باکیفیت است. پیشنهاد می‌شود برای خرید ترموود باکیفیت خارجی، سری به وب‌سایت این مجموعه بزنید.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها