|

طراحی داخلی خانه ویلایی ( 10 ایده ی جذاب )

طراحی داخلی خانه ویلایی را با سبک های متفاوتی از دکوراسیون داخلی می‌توان انجام داد. در این بین دکوراسیون های مدرن و کلاسیک طرفداران‌ خاص خود را دارد.

طراحی داخلی خانه ویلایی ( 10 ایده ی جذاب )

 

بدیهی است که طراحی داخلی رابطه مستقیمی با احساس آرامش و راحتی که از محیط دریافت می‌کنید دارد. در ادامه نکاتی را که برای دکوراسیون داخلی خانه ویلایی باید آنها را در نظر بگیرید برای شما بیان میکنیم.

 

10 نکته برای طراحی داخلی خانه ویلایی 

  1.  یکی از مهم ترین مسائلی که برای دکوراسیون داخلی خانه ویلایی باید به آن توجه داشته باشید، نور پردازی اصولی و درست است. تاثیر نورپردازی بر روی سایر وسایل موجود در دکوراسیون بدون انکار است.

  2. به راحتی میتوانید برای تفکیک فضاهای مختلف در طراحی داخلی خانه ویلایی از نورپردازی استفاده کنید. برای نورپردازی سالن غذاخوری بهتر است از نورهای گرم و ملایم استفاده شود و برای فضاهای مانند حمام و سرویس بهداشتی از نورهای کم ولتاژ.

  3. اصلی ترین جزء در سالن نشیمین مبلمان می باشد. مدل مبلمان خود را براساس سبک دکوراسیون داخلی انتخاب کنید. به عنوان مثال برای طراحی داخلی خانه ویلایی ساده بهتر است از انواع مبلمان مینیمال با رنگ های خنثی استفاده شود.

  4. برای چیدمان مبلمان باید یک نقطه کانونی را انتخاب کرده و مبلمان را حول آن نقطه و متناسب با فضا بچینید. میتوانید میز جلو مبلی را به عنوان نقطه کانونی در نظر بگیرید.

  5. از آنجایی که نقطه کانونی چیدمان مرکز توجه است با انتخاب و خرید میز جلو مبلی جدید چوبی میتوانید یک دکوراسیون بسیار شیک داشته باشید.

  6. به وجود هارمونی رنگ بین دیوارها و وسایل موجود در طراحی داخلی خانه ویلایی توجه داشته باشید. با انتخاب رنگ های خنثی میتوانید از شلوغی و آشفتگی محیط جلوگیری کنید.

  7. برای طراحی داخلی خانه ویلایی کوچک به مدل و سایز مبلمان بسیار توجه داشته باشید. از طرف دیگر در ویلاهای کوچک باید نورپردازی را به نحوی انجام دهید که فضا را بزرگتر نشان بدهد.

  8. اگر برای طراحی داخلی خانه ویلایی سبک مینیمال را انتخاب کرده اید باید لوازم خود را در طیف رنگ های خنثی مانند  سفید و طوسی انتخاب کنید. همچنین استفاده از لوازم چوبی نیز در این سبک رایج است و زیبایی خاصی دارد.

  9. برای داشتن دکوراسیون داخلی خانه ویلایی به سبک کلاسیک یا روستیک باید از لوازم چوبی و طیف رنگی قهوه ای در دکوراسیون خود استفاده کنید. کفپوش چوبی یا شومینه سنگی از ایده های جذاب برای دکوراسیون کلاسیک می باشند.

  10. برای طراحی داخلی خانه ویلایی هرگز از نقش و تاثیر انواع میز ناهار خوری یا میزهای عسلی و جلومبلی غافل نشوید. در این بین میز ناهار خوری مدرن چوبی از جمله مدل هایی است که با هر دکوراسیونی ست می‌شود.

2

چه عناصری تکمیل کننده دکوراسیون داخلی خانه ویلایی می باشد؟

دکوراسیون داخلی را می‌توان به دو بخش تقسیم کرد. بخش اول وابسته به معماری ویلا و مربوط به متراژ و شیوه ساخت هر فضا و... می باشد، که بسیاری از افراد در این بخش برای ویلای خود دخالتی ندارند.

اما بخش دوم مربوط به لوازمی است که شما برای ویلا خریداری میکنید. توجه داشته باشید که انتخاب وسایل را باید در وهله اول براساس شکل معماری و در وهله دوم براساس سلیقه خود انتخاب کنید.

در این بین ما به شما استفاده از وسایلی را پیشنهاد میکنیم که قابلیت همخوانی با انواع سبک دکوراسیون را دارند. با انتخاب این سبک وسایل شما نگرانی بابت بهم ریختگی محیط نخواهید داشت.

امروزه استفاده از انواع میز ناهار خوری و میز جلومبلی چوبی روستیک در بین سلایق مختلف رواج یافته است. میزهای روستیک با استفاده از برش های طولی و عرضی چوب تنه درخت با حفظ حالت طبیعی چوب ساخته می‌شوند.

وجود لبه های نامتوازن و نقوش طبیعی که بر سطح چوب وجود دارد حس گرما و صمیمیت طبیعت را در محیط ایجاد می‌کنند. به همین دلیل میزهای روستیک برای تکمیل طراحی داخلی خانه ویلایی یک گزینه ایده آل می باشند. امروزه تولیدکنندگان بسیاری در این حوزه مشغول فعالیت هستند که میتوانید از محصولاتشان خریداری کنید.

یکی دیگر از المان هایی که برای تکمیل دکوراسیون داخلی خانه ویلایی باید از آن بهتره ببرید گلدان و گل های طبیعی می باشند. استفاده از گل و گیاه با رنگ سبز روح و گرمای طبیعت را در محیط برقرار می‌کنند. توصیه میکنیم که برای تزئین ویلا به جای مجسمه و ... از گل استفاده کنید.

کلام پایانی

در پایان باید به این نکته اشاره کنیم که برای طراحی داخلی خانه ویلایی کوچک حتما به ابعاد وسایل از جمله میز ناهارخوری و مبلمان توجه داشته باشید. به عنوان مثال در بین انواع مدل های میز ناهار خوری و میز جلو مبلی برای ویلاهای کوچک میتوانید از میزهای گرد استفاده‌ کنید. میزهای گرد فضای کمتری را اشغال می‌کنند و رفت و آمد در اطراف آنها راحت تر است.

امیدواریم که این مطلب برای شما سودمند باشد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها