|

کاغذ دیواری سه‌بعدی

کاغذ دیواری سه بعدی این روز‌ها برای بسیاری از مکان‌ها استفاده می‌شود. اگر مدتی است احساس می‌کنید از دکوراسیون فضای خود راضی نیستید، پیشنهاد می‌کنیم نگاهی ویژه به کاغذ دیواری‌های سه بعدی داشته باشید.

کاغذ دیواری سه‌بعدی

کاغذ دیواری سه بعدی این روز‌ها برای بسیاری از مکان‌ها استفاده می‌شود. اگر مدتی است احساس می‌کنید از دکوراسیون فضای خود راضی نیستید، پیشنهاد می‌کنیم نگاهی ویژه به کاغذ دیواری‌های سه بعدی داشته باشید. طرح‌های سه بعدی با ایجاد خطای دید باعث می‌شوند تا شما فضای داخلی را بزرگ‌تر از آنچه که در حقیقت هست فرض کنید. شاید تصور کنید طرح‌های سه بعدی به سادگی طراحی و چاپ می‌شوند. باید گفت برای خلق یک کاغذ دیواری سه بعدی که نظر همگان را به خود جلب کند مهارت‌های فراوانی لازم است که ما تک به تک را برای شما توضیح خواهیم داد.

 

نمایی جدید و متفاوت

طراحان با استفاده از تکنیک‌های سایه پردازی و بازی با رنگ‌ها، طرح‌های سه بعدی را خلق می‌کنند. به راستی طرح‌های سه بعدی ذهن شما را سخت به چالش می‌کشند. فرض کنید یک طرح سه‌ بعدی از باغ و بوستان بر روی دیوار نصب شود، قطعا به دلیل رعایت تکنیک‌های گفته شده برای آماده سازی این طرح شما حس لذت بردن از تماشای باغ و بوستان را به سادگی لمس خواهید کرد. طرح ‌های سه بعدی فقط محدود به باغ و بوستان و جنگل نیست. شما می‌توانید انواع طرح‌های مدرن و کلاسیک را به صورت سه بعدی داشته باشید. اگر به دنبال کاغذ دیواری بی نقص هستید حتما به کیفیت کاغذ دیواری و چاپ طرح توجه داشته باشید. در رابطه با اصول طراحی در این سبک از کاغذ دیواری‌ها باید بگوییم که طرح‌‌ها برخلاف کاغذ دیواری‌های داماسک و یا گلدار از یک الگوی تکرار شونده پیروی نمی‌کنند.

 

استفاده از کاغذ دیواری سه بعدی در مکان‌های مختلف

این نوع از کاغذ دیواری‌ها در مکان‌های مختلفی مانند: اتاق خواب‌ها، سالن‌های پذیرایی،‌ اتاق نشیمن‌، دیوار پشت تلویزیون، رستوران‌ها، هتل‌ها، سالن‌های زیبایی و فروشگاه‌ها قابل استفاده می‌باشند. در کل باید گفت کاغذ دیواری‌های سه بعدی این قدرت را دارند که فضا را پر عمق‌تر نشان دهند پس به هیچ عنوان شما از انتخاب خود پشیمان نخواهید شد. شما نمی‌توانید از طرح‌های سه بعدی برای تمام دیوارها استفاده کنید، پس دیوار مناسب برای شما دیوار شاخص است. دیوار شاخص همان دیواری است که در نگاه اول تمام حواس مخاطب را به سوی خود می‌کشاند. اما انتخاب طرح نیز پیچیدگی‌های خاص خود را دارد. سبک چیدمان شما تعیین می‌کند به فکر انتخاب‌های مدرن یا کلاسیک باشید.

 

طرح‌های سه بعدی پرتکرار

مضمون طرح‌های کاغذ دیوای شما می‌تواند هندسی، گرافیکی، الهام گرفته از طبیعت و پرندگان، کریستال، چهره و یا ترکیب چند طرح باشد. کاغذ دیواری‌های سه بعدی به صورت رولی فروخته می‌شوند.  ترکیب رنگ‌های متفاوتی نیز دارند، بسیاری از طرح‌های فانتزی، ورزشی و طرح نوشته را می‌توان به صورت سه بعدی انتخاب کرد. همچنین بسیاری از مراکز آموزشی، مهدکودک‌ها و مدارس موضوعات مختلف آموزشی را به صورت پوستر و یا کاغذ دیواری‌های سه بعدی سفارش می‌دهند. موضوعات آموزشی با طراحی سه بعدی ماندگاری بهتری در ذهن کودکان و دانش‌ آموزان دارند.

 

 

انتخاب کاغذ دیواری سه بعدی مناسب برای سالن پذیرایی

سالن پذیرایی یکی از فضاهایی‌ است که با انتخاب کاغذ دیواری سه بعدی درخششی متفاوت پیدا می‌کند. بسیاری از طراحان باور دارند که چیدمان سالن پذیرایی باید با رعایت اصول و هماهنگی های خاصی پیش رود. برای انتخاب مبلمان، پرده‌ها، لوستر و فرش‌ها به هارمونی طرح و رنگ بیشترین توجه را داشته باشید. نباید انتخاب‌های شما فضای پذیرایی را بیش از اندازه شلوغ کند، گاهی عدم هماهنگی در طرح و رنگ‌های انتخابی، فضای شما را خسته کننده می‌کند. استفاده از کاغذ دیواری سه بعدی برای سالن پذیرایی ممنوعیتی ندارد اما باید هوشمندانه انتخاب شود. نباید با رنگ‌ چیدمان شما تضاد چشمگیری داشته باشد، طرح انتخابی شما باید بتواند فضا را غرق در نور نشان دهد. لزومی ندارد که فکر کنید سبک سالن پذیرایی باید کلاسیک باشد، اما اگر سبک شما کلاسیک می‌باشد رنگ‌های اصیل و سلطنتی مانند: طلایی، فیروزه‌ای، زرشکی و ارغوانی را فراموش نکنید. طرح‌های مدرن نیز برای سالن پذیرایی انتخاب می‌شوند در دنیای مدرن رنگ‌های خاکستری، سفید، طوسی و مشکی بسیار کاربردی هستند. طرح‌های هندسی و گرافیکی سه بعدی برای سالن پذیرایی به سبک مدرن کاملا مناسب می‌باشند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها