|

رضا داوودنژاد به خانه ابدی بدرقه شد

خانواده داوود‌نژاد باز هم دور هم جمع شدند؛ اما این بار برای بدرقه یکی از عزیزترین اعضای خانواده، رضا داوود‌نژاد، به خانه ابدی کنار هم بودند. مراسم تشییع این بازیگر سینما و تلویزیون روز گذشته ۱۸ فروردین در خانه سینما شماره 2 برگزار شد.

رضا داوودنژاد به خانه ابدی بدرقه شد

شرق: خانواده داوود‌نژاد باز هم دور هم جمع شدند؛ اما این بار برای بدرقه یکی از عزیزترین اعضای خانواده، رضا داوود‌نژاد، به خانه ابدی کنار هم بودند. مراسم تشییع این بازیگر سینما و تلویزیون روز گذشته ۱۸ فروردین در خانه سینما شماره 2 برگزار شد.

‌شاهرخ بدیعی، پدر همسر رضا داوودنژاد، آغاز‌گر این مراسم بود تا بار دیگر در رثای عزیزی از‌دست‌رفته سخن بگوید. او گفت‌: «‌این بار سوگ‌نامه‌ام در رثای فرزندی بی‌نظیر و انسانی والا و دامادی بی‌نهایت پرمهر و یک‌رنگ همچون فرزند است. درباره جان جانان سخن‌گفتن هم راحت است و هم دشوار. راحت چون جامعه او را به خاطر آثار و چهره خندانش می‌شناختند و سخت است چون در ضمیر او ده‌ها خصلت بارز انسانی و الهی وجود داشت. برای پدر و تمام خانواده‌های پدری و مادری یاری ارزشمند بود. اسطوره زندگی‌اش پدر بود و برای یار دلبندش تا لحظه آخر همراه. اسطوره زندگی او پدر بود و عشق پایدارش تا دم پرواز به همسرش غزل. در طول ۱۵ سال همبستگی‌اش با ما، حتی یک بار خشمش را ندیدیم و برای همه ما یاوری بی‌منت و یاری‌رسانی ارزشمند بود و در مقابل سختی‌های زندگی سر خم نمی‌کرد‌».

پژمان بازغی، رئیس انجمن بازیگران خانه سینما، با حضور‌ پشت تریبون به حاضران و خانواده داوودنژاد تسلیت گفت و افزود: «رضا عاشق زندگی بود و شیرین بود و چه حیف که برای او از فعل بودن استفاده می‌کنیم‌».

نیما حسنی‌نسب نیز سخنران بعدی این مراسم بود و در صحبت‌هایش گفت: «‌رضا یک کپی برابر اصل از خود ما بود و در فیلم‌ها هنوز هم هست. امروز هم سوگوار رضای نازنین هستیم و هم سوگوار زندگی از‌دست‌رفته خودمان. اندوه از‌دست‌رفتن رضا نشان می‌دهد که علیرضا داوودنژاد خانواده‌اش را به خانواده‌ها الصاق کرده ولی کاش همه چیز اینجا کات می‌شد تا مامان اتی بیاید بگوید عشق‌‌».

در ادامه، محسن امیریوسفی از طرف کانون کارگردانان خانه سینما خطاب به علیرضا داوودنژاد تسلیت گفت و متنی را به این شرح خواند: «این چه طالعی برای سینمای ایران است که بهار ما با مرگ شروع می‌شود؟ سال گذشته همین روزها کیومرث پور‌احمد عزیز را به خاک سپردیم و امروز به بدرقه رضای داوودنژاد نازنین و همیشه خندان آمدیم. علیرضا داوود‌نژاد عزیز، به شما تسلیت می‌گوییم و می‌دانیم با هیچ کلامی نمی‌توان تسکینت داد و عمق تأثر قلبی تو را فهمید. رضای نازنین و مهربان از کودکی در فیلم‌های پدرش نقش‌آفرینی می‌کرد و همیشه همراه و دلسوز او بود. فیلم‌های علیرضا داوودنژاد عزیز در کنار رضای نازنین و خانواده‌اش، مسیری منحصربه‌فرد و ماندگار در سینمای ایران گشود که جز عشق به بالندگی هنر و فرهنگ نبود و این عشق را به ما و نسل تازه از راه رسیده سینما یاد داد. علیرضا داوود‌نژاد عزیز، پیر دِیر سینما، می‌دانیم که از دست دادن رضای دوست‌داشتنی و دلبندت چقدر سخت است، ولی ما دوستان و همکارانت و سینمای ایران همچنان به بودن و فیلم‌ساختن و کنش‌های اجتماعی و صنفی شما نیاز داریم و این همان چیزی است که رضای عزیز و نازنین تو هم می‌خواست و می‌خواهد. رضا داوودنژاد تا ابد در قلب فیلم‌های پدرش و سینمای ایران زنده خواهد بود‌».

علی دهکردی، مدیرعامل خانه سینما نیز در پایان بیان کرد: «خانواده سینمای ایران امروز در برابر خانواده‌ای که برای سینما بوده، عزادار و تسلیت‌گو است و از طرف تمام صنوف تسلیت می‌گویم. امیدوار باشیم که در سال جدید روزهای بهتر و سینمای پرشورتری داشته‌ باشیم. همچنین آرزو می‌کنم که به یاد رضا داوودنژاد فیلم‌های بعدی آقای داوودنژاد را ببینیم‌».

بهمن فرمان‌آرا، داریوش فرهنگ، ابوالحسن داودی، آیدا پناهنده، همایون اسعدیان، منوچهر شاهسواری، مازیار میری، یوسف تیموری، منیژه حکمت، محمد کارت، فائزه عزیزخانی، حسن معجونی، مه‌لقا باقری، فرزاد حسنی، علیرضا تابش، حجت‌الله ایوبی و محمد‌مهدی عسگرپور از‌جمله حاضران در این مراسم بودند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها