|

اطلاعیه وزارت نیرو درباره سفرهای نوروزی

وزارت نیرو با صدور اطلاعیه‌ای ضمن اعلام هشدار سیلاب در پنج استان جنوب‌ غربی کشور، از تمام مردم و مسافران نوروزی درخواست کرد از ۲۹ اسفند احتیاط لازم را در سفرهای خود داشته باشند.

اطلاعیه وزارت نیرو درباره سفرهای نوروزی

وزارت نیرو با صدور اطلاعیه‌ای ضمن اعلام هشدار سیلاب در پنج استان جنوب‌ غربی کشور، از تمام مردم و مسافران نوروزی درخواست کرد از  ۲۹ اسفند احتیاط لازم را در سفرهای خود داشته باشند.

به گزارش ایسنا، وزارت نیرو در این اطلاعیه تأکید کرد: بر‌ اساس اعلام سازمان هواشناسی کشور مبنی بر تشدید فعالیت سامانه بارشی و صدور هشدار قرمز برای پنج استان خوزستان، کهگیلویه‌و‌بویراحمد، لرستان، چهارمحال‌و‌بختیاری و ایلام، از مردم و مسافران نوروزی درخواست می‌شود با رعایت بیش‌از‌پیش مباحث ایمنی، از ایستادن یا تردد در حریم رودخانه‌ها پرهیز کرده و به رعایت همه نکات ایمنی برای حفظ جان و مال خود  اقدام کنند.

در این اطلاعیه آمده است: پیش‌بینی‌های انجام‌شده نشان می‌دهد حجم و شدت بارش‌ها در برخی نقاط به‌ویژه در خوزستان و برخی استان‌های هم‌جوار بسیار بالا بوده و در برخی نقاط به صورت نقطه‌ای شدت بارندگی بیش از ۲۰۰ میلی‌متر پیش‌بینی شده است.

این حجم بارش در یک نقطه خاص احتمال وقوع سیلاب در جاده‌ها و مسیرها را افزایش می‌دهد و اشباع‌بودن خاک به خاطر بارش‌های اسفندماه، ذوب‌شدن برف‌ها در پی گرم‌شدن هوا، هم‌زمانی بارش‌ها با افزایش سفرهای نوروزی باعث بالا‌رفتن خطرات احتمالی در استان‌های یادشده شده است.

در این اطلاعیه تأکید شده است با توجه به اینکه استان‌های یادشده به‌ویژه استان‌های خوزستان، لرستان و کرمانشاه در ایام نوروز جزء مقاصد اصلی سفر گردشگران است، همه شرکت‌های وزارت نیرو به‌ویژه بخش آب و آبفا ضمن آماده‌باش کامل، باید در کنار دیگر سازمان‌ها و نهادهای خدمات‌رسان، همه تمهیدات لازم را برای مدیریت شرایط و کاهش خسارت‌های احتمالی، مدنظر داشته باشند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها