|

رئیس‌جمهوری در آیین افتتاح بزرگ‌ترین کارخانه تولید آهن اسفنجی کشور:

در جنگ اراده‌ها، کارگران فولاد خوزستان پیروز شدند

آیت‌الله رئیسی، رئیس‌جمهور، در آیین راه‌اندازی بزرگ‌ترین کارخانه تولید آهن اسفنجی کشور (زمزم 3 فولاد خوزستان) که ۱۸ اسفند‌ ۱۴۰۲ برگزار شد، اظهار کرد: روز بسیار خوبی برای بنده است که در مشهدالشهدای ایران اسلامی حضور دارم. خوزستان جایگاه شجاعت، مقاومت، ایستادگی و سرزمین «ما می‌توانیم» است.

در جنگ اراده‌ها، کارگران فولاد خوزستان پیروز شدند

آیت‌الله رئیسی، رئیس‌جمهور، در آیین راه‌اندازی بزرگ‌ترین کارخانه تولید آهن اسفنجی کشور (زمزم 3 فولاد خوزستان) که ۱۸ اسفند‌ ۱۴۰۲ برگزار شد، اظهار کرد: روز بسیار خوبی برای بنده است که در مشهدالشهدای ایران اسلامی حضور دارم. خوزستان جایگاه شجاعت، مقاومت، ایستادگی و سرزمین «ما می‌توانیم» است. سرزمینی که مردمانشان با اخلاص و ایستادگی افتخار آفریدند. به برکت دستان مهندسان، مشاوران و کارگران فولاد خوزستان شاهد بهره‌برداری از یک پروژه‌ مهم اقتصادی هستیم. کارگران فولاد حقیقتا افتخارآفرینند. قدردان تک‌تکان هستم که در روزهای سخت و گرم با تلاش‌ شبانه‌روزی در جهت رشد اقتصادی کشور گام برداشتید‌.

رئیس‌جمهور با بیان این جمله که شما در مسیر اجرای منویات رهبری، رشد تولید و ایجاد اشتغال اراده کردید، ادامه داد: در جنگ اراده‌ها، کارگران فولاد خوزستان پیروز شدند. اراده دشمن بر عقب‌ماندگی است و اراده ایران اسلامی بر‌خلاف آن، بر پیشرفت و آبادانی کشور است. امروز کارخانه زمزم ۳ فولاد خوزستان رسما آغاز به کار کرده است و ظرفیت تولید دو میلیون تن آهن اسفنجی دارد. معنای این مقدار تولید، قرار‌گرفتن در مقام‌ اول منطقه و دوم‌ جهان است. دکتر عباس علی‌آبادی، وزیر صمت، در این مراسم از الزام کاهش مصرف انرژی گفت و افزود: به شرکت‌ها ابلاغ شده که کاهش شدت انرژی را با جدیت اجرائی کنند. آهن اسفنجی گلوگاه صنعت فولاد است. خوزستان ۱۷ درصد آهن اسفنجی کشور را تأمین می‌کند. خوزستان قطب بزرگ فولاد کشور است و با بهره‌برداری از این پروژه، بخش اعظمی از نیاز کشور به آهن اسفنجی مرتفع می‌شود. سیاست دولت حرکت به سمت فولاد سبز است. بهره‌برداری از این کارخانه، گام اول فولاد سبز است.

علی‌آبادی اظهار کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی شرکت فولاد خوزستان و دسترسی به آب‌های آزاد و منابع انرژی، توسعه در قیاس ملی را در این شرکت دنبال کرده‌ایم. فعالیت‌هایی که در فولاد خوزستان انجام می‌شود، به منظور باز‌کردن گره‌های تولید است. یکی از اهداف طرح‌های توسعه، ایجاد اشتغال و به‌کارگیری نیروهای بومی است.

امین ابراهیمی، مدیرعامل فولاد خوزستان، راه‌اندازی کارخانه زمزم 3 را صفحه زرین فولاد کشور دانست و افزود: این پروژه عظیم به مدد دولت سیزدهم، با فناوری ایرانی و بدون حضور کارشناسان خارجی به بهره‌برداری رسید. با افتخار اعلام می‌کنیم فناوری و دانش فنی میدرکس که در انحصار کشور آمریکاست، در دستان فرزندان این مرز و بوم قرار گرفته است.

مدیرعامل فولاد خوزستان گفت: صرفه‌جویی ارزی این پروژه بالغ بر ۹۰ میلیون یورو است. ظرفیت صادراتی محصول آهن اسفنجی و توان ارز‌آوری آن بالغ بر 500 میلیون دلار است. این موفقیت را به کارگران فولاد خوزستان تبریک می‌گویم و از همکاری و همراهی مقامات استانی، لشکری و کشوری، سهام‌داران و هیئت‌مدیره تشکر می‌کنم‌.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها