|

تجربه‌هایی از موفقیت

زنان سیاه‌پوست کارآفرین در‌حال پیشرفت هستند. آنان می‌خواهند تلاش‌های جانبی خود را به کسب‌وکارهای موفق تبدیل کنند.

زنان سیاه‌پوست کارآفرین در‌حال پیشرفت هستند. آنان می‌خواهند تلاش‌های جانبی خود را به کسب‌وکارهای موفق تبدیل کنند.

‎تحقیقات جدید نشان می‌دهد که زنان سیاه‌پوست کمتر از 10 درصد از جمعیت ایالات متحده را تشکیل می‌دهند‌ اما آنها به‌عنوان گروه کارآفرینان در حال رشد شناخته شده‌اند. ‎تعداد مشاغلی که زنان سیاه‌پوست در ایالات متحده در دست دارند هر روز بیشتر می‌شود حتی از زمان همه‌گیری کووید19 نیز بیشتر شده است.

مؤسسه بروکینگز گزارش می‌دهد که بین سال‌های 2017 تا 2020، تعداد مشاغل تحت مالکیت زنان سیاه‌پوست تقریبا 20 درصد افزایش یافته است، بسیار بیشتر از رشد کسب‌وکارهای متعلق به زنان و کسب‌وکارهای متعلق به سیاه‌پوستان.

یکی از زنان سیاه‌پوستی که به‌تازگی شغل دائمی خود را رها کرده است، به سی‌ان‌بی‌سی می‌گوید: «از نظر من، ظهور زنان سیاه‌پوست کارآفرین به این معنی است که ما خودمان را بیشتر باور کرده‌ایم‌ و بالاخره می‌فهمیم که چقدر توانا هستیم».

یک زن سیاه‌پوست دیگر می‌گوید: «تابستان گذشته پس از ماه‌ها احساس «نارضایتی عمیق» از شغل خود به‌عنوان مدیر بازاریابی در یک استارت‌آپ، تصمیم گرفتم مشغول کسب‌وکار خودم شوم».

او‌ که ۳۰ سال دارد، می‌گوید: «من در چرخه فرسودگی شغلی افتاده بودم، هر بار یک کار جدید را شروع می‌کردم‌ و تنها چند ماه بعد‌ همه چیز به‌شدت خسته‌کننده بود و نمی‌توانستم دلیل آن را بفهمم».

یکی دیگر از زنان سیاه‌پوست می‌گوید: «من واقعا از شکست‌خوردن می‌ترسیدم، من واقعا از اینکه چک ماهانه‌ام را از دست بدهم می‌ترسیدم‌ اما هر‌روز باید تلاش می‌کردم تا در سیستمی که برای من ساخته نشده بود، قرار بگیرم و این روند بیش از اندازه خسته‌کننده بود».

او ‌ادامه می‌دهد: «من تا زمانی که این سیستم را به‌طور کامل ترک نکردم، متوجه نشدم که چه میزان ترومای ناشی از دشواری و عدم تطابق با محل کار را تجربه کرده و با آن دست‌و‌پنجه نرم کرده بودم».

شروع یک کسب‌وکار در یک صنعت عمدتا سفیدپوست و مردانه چالش‌های زیادی به همراه داشته است. یکی از زنان کارآفرین سیاه‌پوست می‌گوید: «وقتی به گردهمایی‌های صنعتی می‌روم، هنوز جزء معدود سیاه‌پوستان یا زنان حاضر در اتاق هستم و در صورت حضور یک عضو غیرسیاه‌پوست از گروه، مردم به آنها جذب می‌شوند و در اطرافش قرار می‌گیرند، انگار او مالک شرکت است، نه من».

با‌این‌حال‌ زنانی که در این گزارش با آنها گفت‌وگو می‌شود، می‌گویند حاضر نیستند کارآفرین‌بودن را با هیچ‌چیزی عوض کنند.

یکی از این زنان، دلایل جالبی را برای این انتخاب بیان می‌کند از جمله همراهی با والدین سالخورده‌اش.

همچنین تجربه موفقیت و به دست آوردن ثروت آن هم از کاری که مورد علاقه‌شان است.

در بخشی از این گزارش، یکی از زنان کارآفرین سیاه‌پوست گفته است: «نمی‌خواهم کاری که انجام می‌دهم آن‌قدر منحصربه‌فرد باشد، نمی‌خواهم اولین یا تنها زن سیاه‌پوست باشم که کاری انجام می‌دهم. می‌خواهم درها را به روی خیلی‌ها باز کنم تا در کنار هم تلاش کنیم و موفقیت را تجربه کنیم».

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها